Új világcsúcs: egy tonna leszorítóerő, utcára

Nem gyártottak még gyorsabbat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.09. 09.00

650 lóerővel tör előre a Viper felrendszámozható versenyautója. Az ACR-nél fürgébb még soha nem futott az utcán.

650 lóerővel tör előre a Viper felrendszámozható versenyautója. Az ACR-nél fürgébb még soha nem futott az utcán.
Minden idők leggyorsabb utcai verseny-Viperjeként emlegeti gyártója a Viper American Club Racert, röviden Viper ACR-t. Hogy utcai volna, afelől vannak kétségeink, a versenyvonatkozást egyértelművé teszi a csökkentett negatív nyomású  kipufogórendszer, a karbon-kerámia Brembo fékek, és persze az Extreme Aero csomag.
Utóbbi a gigantikus, állítható hátsó szárnnyal, szénszálas diffúzorral, egyedi, eltávolítható aerodinamikai elemekkel szerelt motorházfedéllel, valamint egyéb komponensekkel gondoskodik a félelmetes leszorítóerőről:  a 285 km/órás végsebességnél 1000 kg-nak megfelelő erő préseli lefelé az autót. 
A 8,4 literes V10-es 650 lóerőt és 812 Nm-t küld a hátsó kerék felé, a váltó hatfokozatú kézi egység.
A fürgeség záloga persze a tömegcsökkentés, aminek az érdekében pehelysúlyú szőnyegeket építettek be, a rádió primitív, három hangszórós rendszer, és a motoros ülésállítást is kidobták. Ez nem mellékesen 50:50 tömegelosztást eredményez. A futómű 10 fokozatban állítható Bilstein versenyegység, a 19 colos felniken egyedi fejlesztésű Kumho sportabroncsok melegednek.
A Dodge Viper ACR ősszel kerül a szalonokba, ára egyelőre nem ismert.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.