Bivalyerős BMW a leggyorsabb motorosnak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.09. 13.00

A MotoGP legjobb időmérő edzéseit produkáló versenyző 560 lóerős BMW kabriót kap az év végén.

A BMW és a MotrGP sorozatot szervező Dorna a Jerezben megrendezett Spanyol Nagydíjon mutatta be a nagyközönségnek a 2015-ös idény legjobb kvalifikációját elérő versenyzőjének járó különdíjat. A 2015-ös versenyszezon díja egy vadonatúj BMW M6 Cabrio, amely januárban, a Detroiti Nemzetközi Autószalonon ünnepelte világpremierjét.

A bajor gyártó 2003 óta tüntet ki minden évben egy exkluzív BMW M modellel a MotoGP-futamok időmérőin legjobban teljesítő versenyzőt. A pilóták minden versenyhétvégén pontokat kapnak az időmérőn elért helyezésük szerint. A pole pozícióért 25 pont, a rajtrács második helyéért 20 pont stb. pont jár. Aki a szezon végére a legtöbb pontot gyűjti össze az időmérők alatt, megnyeri a különdíjat. Valentino Rossi és Casey Stoner a jelenlegi csúcstartók, fejenként három BMW M Különdíjjal.

A BMW M6 Cabrio mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig (elektronikusan leszabályzott) 250 km/óra. Ehhez V8-es turbómotor biztosít 560 lóerő teljesítményt. A vezetési élményhez a duplakuplungos automataváltó, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás és aktív differenciálmű is hozzáteszi a magáét.

Látványra sem rossz a kicsi, a királykék-metál fényezése mellé duplaküllős, 20 colos felnik járnak, belül fehér bőr fogadja az utasokat.

Nemcsak a különdíj köti a Moto GP-hez a BMW-t, a 2015-ös versenyszezon során immáron tizenhetedik alkalommal biztosítja a széria hivatalos biztonsági autóit a bajor márka. Az idei flotta hat modellből áll, az élen az innovatív vízbefecskendező rendszerrel szerelt BMW M4 Coupé biztonsági autóval.

Kommentek

  • vizesszaki

    Miért nem autót adnak a legjobbnak????

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.