Így nem vettem használt BMW-t külföldről

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.08. 06.00

Dávid régóta szeretett volna egy E46-os BMW-t, talált is egy számára megfelelőt külföldön, de csalódottan tért haza.

A külföldi használtautó-vásárlás sokakat csábít, de eszetlenül nem szabad belevágni a dologba, pláne úgy nem, hogy egyetlen autót nézünk ki, felpattanunk a vonatra és összekulcsolt ujjakkal reménykedünk, hogy jó legyen a verda, amire már oly régóta várunk. Még akkor se ugorjunk hirtelen fejest a zsíros üzlet reményébe, ha történetesen külföldi rokonokkal rendelkezünk, akik segítenek a logisztikában és az esetleges nyelvi akadályok áthidalásában.
Néhány nappal ezelőtt osztotta meg velünk Dávid nevű olvasónk a történetét, miszerint pontosan a bevezetőben leírt hibába esett.
Tavaly hozta meg Dávid családja a döntést, hogy 2002-es évjáratú Mazda6-osukat lecserélik egy kompaktabb, fiatalabb autóra; egyrészt mert a családfőnek mindig is jobban tetszettek a Golf-szegmensben mozgó négykerekűek, másrészt pedig nem igazán használták ki a hatos méreteit és a rozsda is felfújta már a festéket néhány helyen. Azonban keresgélés közben emberünk szívében egy mélyen eltemetett szenvedély lobbant lángra: E46-os BMW-t kell venni! 
Így nem vettem használt BMW-t külföldről 1
A régóta dédelgetett álom úgy tört felszínre, mint tűzoltótömlőből a vízsugár, és egyetlen jól irányzott mozdulattal csapta szét a kompakt autó terveit.
Dávid kitartóan böngészte a magyar és külföldi hirdetéseket, míg végül megtalálta azt, amit régóta keresett, egy 2004-es BMW 320i-t, M-es csomaggal, sötétkék színben, elfogadható kilométerrel a számlálóban, patent állapotban (legalábbis a képek alapján). Egyetlen szépséghibája volt a dolognak: a verda egy német család garázsában várt az új tulajdonosra.
Itt jött képbe a külföldre szakadt svájci családtag – hiszen az autó nem volt messze a határtól – akivel megbeszéltek egy gyors használtautó-mustrával összekötött rokonlátogatást. Dávid sokat nem vacillált, pont volt pár nap szabadideje, vonatra pattant és jó néhány óra elteltével már svájci rokona autójában ülve tartottak a metálkék 320i felé.

BMW 320i E46 - A kép csak illusztráció

Megérkezve a helyszínre egy 50-es éveit taposó házaspár fogadta őket, ami biztató előjel volt, azonban amikor kigurult a BMW a garázsból, első pillantásra látták, hogy ez nem az az autó, amiért jöttek, de ha már ennyit utaztak, akkor alaposabban is átnézik, hátha…
Amik a hirdetésből nem derültek ki: törött volt az autó, ez a fényezésen is látszott, belül eléggé le volt lakva, alapjáraton valami nem odaillő hang hallatszott a motorból és ami végleg betette a kaput, az a tény volt, hogy a járgányt a házaspár huszonéves fia használta. Ennél a pontnál vett búcsút Dávidunk lélekben a BMW-től, persze előtte azért ment egy kört az autóval, de ez nem az volt, amiért hajlandó lett volna 6000 eurót (1,8 millió forint) kicsengetni.
A végén még rápróbált az alkura, de 5800 eurónál lejjebb nem tudta tornázni az árat, így hűvös kézfogás mellett elköszönt a gazdától, és lebiggyesztett szájjal indultak az állomás felé.
Így nem vettem használt BMW-t külföldről 2
Az 5 legnagyobb hiba, amit Dávid elkövetett:
1. A szívére hallgatott, amit használtautó-vásárlás során még véletlenül sem szabad, hacsak nem akarunk az autóval együtt befizetni egy szopórollerre is. Persze ha a pénz nem számít, akkor bátran lehet szerelemből választani járművet.
2. Nem nézett szét jobban a hazai kínálatban.
3. Mindössze egyetlen autót nézett meg személyesen, amit csupán a képek és a leírás alapján választott. Ilyen esetben érdemes 5-6 autót kiszemelni a környéken, és alaposan szemügyre venni őket.
4. A racionális kompaktot dobta a BMW-ért. Ami nem lett volna baj, ha tényleg szüksége van a családnak egy hathengeres, 170 lóerős BMW-re, de ez esetben tisztán látszik, hogy ez bizony apa játszós autója lett volna.
5. Hirtelen ötlettől vezérelve ült fel a vonatra, nem gondolta át kellően a dolgot, amivel nem csak a pénzét, de az idejét is elb***ta.
A 3 legjobb döntés, amit Dávid meghozott:
1. Nem vette meg a leharcolt BMW-t!
2. Tanult az esetből, visszatért az eredeti tervhez és itthon vásárolt egy 2009-es, ráncfelvarrás utáni Honda Civicet.
3. Elküldte nekünk a sztorit, hogy mások is tanulhassanak belőle.
Így nem vettem használt BMW-t külföldről 3
Senkit nem szeretnénk lebeszélni arról, hogy külföldön vásároljon autót, erről szó sincs, csupán nem árt, ha tudjátok, hogy Németországban sem minden fenékig tejfel, és nem csak idős orvosok, vagy nemdohányzó hölgy tulajdonosok árulják az autóikat, hanem simán belefuthatunk az imént leírt példába, ha merő kalandvágyból vágtunk a projektbe, akkor könnyen ráfázhatunk.
Mielőtt külföldön kezdenél el kutakodni, nézz szét jó alaposan itthon, és ami a legfontosabb, nem kapkodd el a döntést!

Kommentek

  • marsizoli

    Úúúúú mi lesz itt??? Használt német helyett japánt? Szerintem nyilvános akasztás lesz!

  • balagesk

    Na pláne egy WeltAuto által finanszírozott cikkben. ;)

  • PROVOCATOR

    Mondjuk a Honda még menni fog amikor egy vele egyidős bömöwö már széthullik, vagy a roncstelepről is kirohad.

  • 1000rörö

    Nem vagizni, vagy kötekedni szeretnék, de egy 320i-t /15 év után/cseréltem az idén Honda Civic 1.8-ra ami zsír új volt. A két autót össze sem lehet hasonlítani. A hondán nyúlós xar alulméretezett fék van, a motor csak zúg, de nem megy sehova, a műanyagok a katasztrófa kategória, a százhalombattai finomító erre dolgozik, a kapcsolók kerek, szögletes, bumszli, idétlen, az ülés rövid, kényelmetlen, felesleges túlbonyolítás a kapcsolóknál, fedélzetinél, túl alacsony a színtkülömbségek a halála. Komolyan már csak az vigasztal amit a fanok mondanak, hogy örök élet, amit nem igazán hiszek már el.

  • PDA FAN

    1000rörö, akkor miért vetted meg? A próbaúton még minden jó volt, csak éjszaka átváltozott az autó a garázsban?

  • DTF

    vmiért a legtöbben használat auót vásárlásoakor bmw/audi/merci kombót nézik. azért nem annyira jó autók azok! nemrég ületm egy 4-es GC-ben, hááát, elég fapad ahhoz képest h bmw, bár igaz h eléggé ütős. ha nekem kellen 2 millióból evvni, ezer százalék h nem a fneit hármasból választanék. egy jó japán autónál nincsen jobb, sztem (mondom ezt h anno 90-es évek elején 320 BMW, utána Safrane, majd opel zafirák követkkeztek, azátn kipróbáltam egy japánt (lexus), onnatól kezdve pedig soha nem ülnék vissza németbe)
    múltkor prólbrm age y3.0 dízel x5-öst (1,5 éves) újonna volt vagy 22 a tulaj dszerint de belül az a műanyag meg a bőr az üléskeen. és a rakor hang… szörnyű

  • biyi

    De unalmas már,ha megkérdezhetem mennyit kaptok ezért a szutyok Weltautótól,és meddig lovagoltok még ezen a témán?
    Máskülönben én személy szerint csak kintről veszek autót,itthon nem,és főleg nem a Weltautótól. :)

  • ldaracing

    Lehet én vagyok a vak, de sehol nem látom a szövegben hogy “vegyél inkább a Weltautotól”. Ha így is lenne, a Weltauto német cég. Eredetileg a Volkswagen csoport használtautós ágazata volt (és nem a Hondáé), de mindenféle más gyártmányt is láttam náluk. Külföldön felkeresheti bárki az ottani Weltauto telepeket. Ennyit a Weltauto reklámozásáról.
    Ugyanígy rá lehetne itt egyesekre fogni, hogy azért szólnak be mert ők használtautó kereskedők akik külföldről szerzett autókat árulnak magyaroknak és az ő érdeküket sérti ez a cikk.

  • gabetdi

    Kezdem megutálni a WeltAuto-t….

    De amúgy CsontiCar is fizethetne nektek egy cikket, hogy hogy b-sznak át a WeltAutónál és mennyivel drágábbak a WeltAutós használt kocsik! :D

  • roscos

    Komolyan, mikor fejezik be ezt az idióta cikksorozatnak álcázott, ritka fos minőségű tartalom marketing rizsát? Legalább lenne igényes, szórakoztató, de még szakmailag is kifogásolható. Korábban már leírtam a sztorimat, egy másik ilyen alja cikkhez, de a világon nincs olyan bolond, aki így menjen ki használt BMW-t venni. Számológép, pénz (amennyi kell és van, nem amiről álmodunk), józan ész és egy TÉNYLEG hozzáértő partner kell. Akinek ezek közül egyik nincs meg, az maradjon otthon. Ez az egész csupán statisztika: nagy számok törvénye alapján kint előbb találsz jó vételt, ezt tapasztalatból mondom. Ami a japán autókat illeti, kiváló benzin motorjaik vannak, DE, 10-13 évesen ezerszer jobban rohadnak, mint az ilyen korú bömösök, persze kivétel itt is van. A másik, hogy bárki, aki – mint én is – ült már mind japán, mind BMW benzines, vagy dízel autóban és kipróbálta azokat, akkor tudja, hogy mi az az érzés, amiért az ember széles vigyorral a BMW-t választja.

  • menőmanó

    “A másik, hogy bárki, aki – mint én is – ült már mind japán, mind BMW benzines, vagy dízel autóban és kipróbálta azokat, akkor tudja, hogy mi az az érzés, amiért az ember széles vigyorral a BMW-t választja.”

    Avass már be, mert ezek szerint te nagy hozzáértő vagy!

  • Lill

    “Avass már be, mert ezek szerint te nagy hozzáértő vagy!”
    Egyszerű a dolog, menni kell velük. :)
    De eleve a két autót kár összehasonlítani, mert az egyik prémium kategória, a másik nem. És ne kövessük el azt a hibát még egyszer, hogy egy rosszabb állapotú BMW-t hasonlítunk egy jó állapotú japán autóhoz!

  • menõmanó

    Lill

    Látom te is nagy szakértő vagy. :D

  • Szaky

    Sajnos egyre több ilyen van külföldön is,a menő német suttyó 20éves gyerekek által szétba.ott kocsik! De hát ilyen a magyar a pi.ája kint van de BMW kell neki, a státuszimbólum érted, meg a kamu Armani póló…Meg albérlet… De a fontos a kalóri

  • roscos

    menőmanó

    Nyilván erősen szubjektív a véleményem, mint ahogy itt mindenkié, pont ezért nem vagyok szakértő. A japán autók között is vannak prémium autók, hátsó kerék meghajtású autók és nagyon jó sportkocsik. Személy szerint nekem a Toyota GT86 mindent visz, nyilván ez is erősen szubjektív vélemény. De itt viszonylag régi, 10-12 éves prémium kocsikról beszélgetünk, ahol a vezetési élmény is megvan és egy kis prémium életérzést is kap az ember. De szívesen meghallgatnám a Te véleményedet is, persze, nagyon jól esik, hogy ennyi mindenkit – így beleértve engem is – szakértőnek tartasz itt. :-)

  • menõmanó

    roscos

    Ha figyelmesen elolvasod saját írásod, akkor észre fogod venni, hogy nem egy típusról, hanem általában a japán autókról írtál.
    Én vezettem 525-ös 325-ös és 320D MBW-t és egyiktől sem voltam elájulva. Főleg nem a különleges vezetési élménytől.
    Egyértelműen nem rossz autók, de szerintem túl vannak misztifikálva a vezetési élmény tekintetében. Mivel az ember nem versenypályán jár és nem driftel minden kanyarban, így a mindennapi sportos vezetésnél sem igazán látom a BMW-k előnyét.
    Nagyon sok BMW-vel akadtam már össze és az eddigi tapasztalatim sem támasztják alá a “néphiedelmet”.
    Biztos van némi előnye, de azt egyik sofőr sem tudta eddig kamatoztatni a közúton. Megelőlegezem, hogy versenypályán sem adnék neki sok esélyt.
    Hangsúlyozottan nem autóversenyzőkről van szó. :)

  • vizesszaki

    Való igaz, hogy a cikk lehetne akár reklám is, de…
    A valóságot jól tükrözi. A magyaroknak valóban csak odáig terjed a szellemi, hogy bmw, merci, audi, vw passat. Tisztelet a kivételnek, de akinek csak ennyi van a kalap alatt megérdemli. Évente autózok személyautóval 70-75 ekm- t, tehát mondhatom, hogy amennyivel egy bmw többet fogyaszt, abból meg van az autóm szervizelése. Mind a kettőé! Van egy japán meg egy francia. Mind a kettő hozza azt amit egy autótól egy épeszű ember elvár. A magyarok ez alól kivételek. Van itt néhány autókkal foglalkozó ismerősöm, és kimondottan örülnek a gyarok illetve a keletiek sznobságának. Van kinek eladják a lepusztult bmw, merci, audi, vw passat készletüket. A határátkeléseknél jókat szoktam nevetni, amikor látom, hogy ezek az álomautók állnak a vizsgálósoron. A svájci határőr sem hülye tudja, hogy ezeket az ócskavasakat kik veszik meg. Még egy apróság, ha már hasonlítgatás. Egy 3- as vagy 5- ös bmw- hez ne egy Civicet hasonlítsunk. Ilyen alapon eghibrid autópl egy Prius is óriási csalódás lenne.
    Csak mellékesen a bmw fanoknak. Minap láttam egy összehasonlító tesztet egy csúcs bmw meg egy Dacia Logan között. A bmw siralmasan teljesített full elektronikáival együtt. Az ár különbözet húsz milla.

  • bernardo7

    Igaz,hogy itt használt autókról beszélünk,de egy szó sem esett a szerviz,alkatrész,és javítási költségekről,ami nagyon hazavághatja a bömösök élvezetét.Mindenkinek el kell dönteni,hogy mire használ egy kocsit,és aszerint vásárolni.Nyilvánvalóan más autóra van szüksége egy egyedülálló sebességfüggő fiatalnak és egy őszes,de sportos családapának.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.