Félelmetesen gyorsul a villanyturbós verseny-Audi

Audi TT Clubsport Turbo Concept

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.08. 14.00

Szupersportkocsikhoz méltó menetdinamikával vértezte fel új tanulmányát az Audi. Győri alapjai szinte felismerhetetlenek.

Nem sok köze maradt a Győrben gyártott, alapkivitelű TT kupéhoz annak a félelmetes versenytanulmánynak, amelyet deklaráltan kizárólag technológiai tanulmányként épített meg az Audi. Az autó az A3 Clubsport öthengeres, 2,5 literes TFSI benzinmotorját kapta meg. Ez eleve 525 lóerőt teljesít az RS3-ban mért 367 LE helyett, itt viszont valami iszonyatos 600 lóerőt ad le, köszönhetően az elektromos működtetésű feltöltőnek. 
A forgatónyomaték 650 Nm. Ezzel az autó túlteljesíti az alapkivitelű Audi R8-ast (540 LE, ugyanannyi Nm), és mindössze egyetlen tizedmásodperccel lassabb annál százra: 3,5 helyett 3,6 szekundumig tart a szabványos sebesség elérése. A végsebesség 310 km/óra. A kipufogórendszer szinte teljesen nyitott.
A Clubsport Turbo felfoghatatlanul gyors: a rajtot követő 2,5 másodperc alatt 16 métert tesz meg az autó, ami hattal több, mintha lekötnénk róla a villanyturbót, amely voltaképpen nem tesz mást, mint a kipufogógáz nyomásának felépüléséig kipótolja a hiányzó töltőnyomást.
A villamos turbó meghajtásáról egy másik innováció, a 48 voltos elektromos rendszer gondoskodik. A lítiumion akkumulátor a csomagtartóban, fedetlenül kapott helyet, újabb (vizuális) analógiát teremtve az R8-cal. 
A többi részletről csak címszavakban: elektromosan állítható szabad hasmagasság, nyomatékvektor-szabályozás, hátsó tengelyen elhelyezett quattro tengelykapcsoló segíti azt a mindennapi használhatóságot, amelyre vélhetően soha nem kerül sor.
Ha technológiája miatt nem borulnánk le előtte, puszta látványával is lenyűgözne az autó, 20 colos keréktárcsák, 14 centivel megnövelt szélesség, mátrix LED-fényszórók, a TT Cup versenyautóhoz képest 20 centivel szélesebb, kézzel állítható hátsó légterelő tolmácsolja a szemnek a teljesítményt. A beltérben narancssárga Alcantarába burkolt kagylóülések hívogatnak, a váltókar pedig (figyelsz, R8?) nyitott kulisszában fut.

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.