Félelmetesen gyorsul a villanyturbós verseny-Audi

Audi TT Clubsport Turbo Concept

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.08. 14.00

Szupersportkocsikhoz méltó menetdinamikával vértezte fel új tanulmányát az Audi. Győri alapjai szinte felismerhetetlenek.

Nem sok köze maradt a Győrben gyártott, alapkivitelű TT kupéhoz annak a félelmetes versenytanulmánynak, amelyet deklaráltan kizárólag technológiai tanulmányként épített meg az Audi. Az autó az A3 Clubsport öthengeres, 2,5 literes TFSI benzinmotorját kapta meg. Ez eleve 525 lóerőt teljesít az RS3-ban mért 367 LE helyett, itt viszont valami iszonyatos 600 lóerőt ad le, köszönhetően az elektromos működtetésű feltöltőnek. 
A forgatónyomaték 650 Nm. Ezzel az autó túlteljesíti az alapkivitelű Audi R8-ast (540 LE, ugyanannyi Nm), és mindössze egyetlen tizedmásodperccel lassabb annál százra: 3,5 helyett 3,6 szekundumig tart a szabványos sebesség elérése. A végsebesség 310 km/óra. A kipufogórendszer szinte teljesen nyitott.
A Clubsport Turbo felfoghatatlanul gyors: a rajtot követő 2,5 másodperc alatt 16 métert tesz meg az autó, ami hattal több, mintha lekötnénk róla a villanyturbót, amely voltaképpen nem tesz mást, mint a kipufogógáz nyomásának felépüléséig kipótolja a hiányzó töltőnyomást.
A villamos turbó meghajtásáról egy másik innováció, a 48 voltos elektromos rendszer gondoskodik. A lítiumion akkumulátor a csomagtartóban, fedetlenül kapott helyet, újabb (vizuális) analógiát teremtve az R8-cal. 
A többi részletről csak címszavakban: elektromosan állítható szabad hasmagasság, nyomatékvektor-szabályozás, hátsó tengelyen elhelyezett quattro tengelykapcsoló segíti azt a mindennapi használhatóságot, amelyre vélhetően soha nem kerül sor.
Ha technológiája miatt nem borulnánk le előtte, puszta látványával is lenyűgözne az autó, 20 colos keréktárcsák, 14 centivel megnövelt szélesség, mátrix LED-fényszórók, a TT Cup versenyautóhoz képest 20 centivel szélesebb, kézzel állítható hátsó légterelő tolmácsolja a szemnek a teljesítményt. A beltérben narancssárga Alcantarába burkolt kagylóülések hívogatnak, a váltókar pedig (figyelsz, R8?) nyitott kulisszában fut.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.