Nem sok köze maradt a Győrben gyártott, alapkivitelű TT kupéhoz annak a félelmetes versenytanulmánynak, amelyet deklaráltan kizárólag technológiai tanulmányként épített meg az Audi. Az autó az A3 Clubsport öthengeres, 2,5 literes TFSI benzinmotorját kapta meg. Ez eleve 525 lóerőt teljesít az RS3-ban mért 367 LE helyett, itt viszont valami iszonyatos 600 lóerőt ad le, köszönhetően az elektromos működtetésű feltöltőnek. 
A forgatónyomaték 650 Nm. Ezzel az autó túlteljesíti az alapkivitelű Audi R8-ast (540 LE, ugyanannyi Nm), és mindössze egyetlen tizedmásodperccel lassabb annál százra: 3,5 helyett 3,6 szekundumig tart a szabványos sebesség elérése. A végsebesség 310 km/óra. A kipufogórendszer szinte teljesen nyitott.
A Clubsport Turbo felfoghatatlanul gyors: a rajtot követő 2,5 másodperc alatt 16 métert tesz meg az autó, ami hattal több, mintha lekötnénk róla a villanyturbót, amely voltaképpen nem tesz mást, mint a kipufogógáz nyomásának felépüléséig kipótolja a hiányzó töltőnyomást.
A villamos turbó meghajtásáról egy másik innováció, a 48 voltos elektromos rendszer gondoskodik. A lítiumion akkumulátor a csomagtartóban, fedetlenül kapott helyet, újabb (vizuális) analógiát teremtve az R8-cal. 
A többi részletről csak címszavakban: elektromosan állítható szabad hasmagasság, nyomatékvektor-szabályozás, hátsó tengelyen elhelyezett quattro tengelykapcsoló segíti azt a mindennapi használhatóságot, amelyre vélhetően soha nem kerül sor.
Ha technológiája miatt nem borulnánk le előtte, puszta látványával is lenyűgözne az autó, 20 colos keréktárcsák, 14 centivel megnövelt szélesség, mátrix LED-fényszórók, a TT Cup versenyautóhoz képest 20 centivel szélesebb, kézzel állítható hátsó légterelő tolmácsolja a szemnek a teljesítményt. A beltérben narancssárga Alcantarába burkolt kagylóülések hívogatnak, a váltókar pedig (figyelsz, R8?) nyitott kulisszában fut.