Emissziómentes modelleken dolgozik a Porsche

Három év múlva érkeznek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.06. 11.00

Elektromos és hidrogénüzemű típusokat szeretne piacra dobni a Porsche. A következő Panamera platformjára épülnének.

Alighanem megirigyelte a Tesla Model S sikereit a Porsche, és talán még a Nanoflowcell Quant szedánjaitól is tartanak egy keveset: mindenesetre a hírek szerint helyi károsanyag-kibocsátástól mentes autókon dolgozik a stuttgarti gyár.
A hidrogén üzemanyagcellás, illetve akkumulátoros járművek közös konstrukción osztoznának, amely mindkét rendszer képes befogadni. Ehhez állítólag a következő generációs Panamerához, illetve a Bentley Continentalhoz tervezett, moduláris orrmotoros, hátsókerék-hajtású padlólemezt (MSB) használná fel a Porsche, kellőképpen megerősített kivitelben, hiszen ezek a technológiák nem csak plusz tömeget jelentenek, de extra fizikai védelmet is igényelnek.
A továbbiak többé-kevésbé spekulatív információk: a legkésőbb 2018 elejére várt, akkumulátoros modell állítólag 718-as kódnévvel érkezik majd, egyetlen feltöltéssel több mint 420 kilométert tud majd megtenni, és ugyanennyi lesz lóereinek a száma is.
A hidrogén üzemanyagcellás változat nem sokkal lemaradva követné az akkusat, 818 néven. Hatótávolságáról nincsenek információink.
Várhatóan mindkét modell hátsókerék-hajtást kap. A két kereket egy-egy villanymotor hajtja majd, így nyomatékvektor-szabályozásra is lehetőség nyílik.
Képeinken a jelenlegi Porsche Panamera S E-Hybrid látható.

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.