Amikor ezer kilométert utazol álmaid autójáért, és nem az az

A magán-autóimport buktatói

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.06. 06.00

Bár a nagyobb állományban szükségszerűen több a jó vétel, átveréssel a német autópiacon is lehet találkozni, bőven. Három BMW, három ár – melyiket válasszam?

Nem egyszerű dolog ez az autóvásárlás külföldről, saját kezűleg. Iszonyatosan zavarba ejtő a választék, dühítően messze vannak a szóba jöhető alternatívák – tőlünk is meg egymástól is -, és olyan szinten képesek zsákbamacskák lenni az autók, hogy az valami hihetetlen. Megmutatjuk, milyen az, amikor hosszas kattintgatás, álmodozás, tervezgetés után a végén mégiscsak odébbrúgja a görgős széket az ember, és inkább lesétál a legközelebbi hazai használtautó-kereskedésbe, ahol legalább nem kell sok száz kilométert utazgatni ide-oda ahhoz, hogy a végén azt se tudjuk, hol áll a fejünk.

Íme, három példány az egyik legnépszerűbb, ezerszám behurcolt típusból, az E36-os 3-as BMW-ből, abból is a takarékos és elfogadhatóan dinamikus 318tds-ből, a négyhengeres dízelből, sőt: a legpraktikusabb, kombi változatból. Ugyanaz a típus, ugyanaz a motor, mindegyik hibátlannak, teljesen üzemkésznek hirdetve; ehhez képest aztán nehéz feldolgozni, hova tegyük azokat a rettentő végleteket, amiket találunk, árak, futásteljesítmények, extrák zűrzavara, minden logikát nélkülöző szórással:

Szemre a legvonzóbb, szép metálzöldben, ráadásul ez a legolcsóbb a trióból

1, Szép British Racing Green, M sportcsomaggal, félbőr ülésekkel, kisebb festékhámlással a lökhárítón, szemre elfogadható állapotban, 800 euróért hirdetve. Az extralistát végignézve már kezdhetünk sóhajtozni: egy ’97-es E36-osban kizárt, hogy legyen ESP, azaz menetstabilizáló (amit 1995-ben kezdtek szerelni világelsőként a Mercedes W140-be), de azért az eladó bepipálta a kipörgésgátló és az ABS mellé. Hiába kezdenénk telefonon, neten érdeklődni, ez is olyan kocsi, amit látni kell(ene) megvásárlás előtt. Kár, hogy 954 km-re van, egy Frankfurt előtti városkában.

Félbőr ülések, nem tűnnek kiültnek, reális lehet a 245 ezer kilométer

245 000 km-t ír a hirdetés, 800 euró az ár. Minden költségével egy 650-700 ezer forintos vételáron forgó hazai autó lehetne belőle. Motor und getriebe sehr gut technik ist OK, írja az eladó – hát, nem tudom, el lehet-e hinni a hirdetés alapján mindezt. Pláne, hogy ott egy bő százezerrel többet futott másik kocsi is a neten, ki tudja, miért, majdnem kétszer ennyiért:

360 ezer egy 1,8-as dízelnél - egy átlagos magyar vevő ezt már skippelné, pedig német sztrádás használatban a futómű, motor talán megkíméltebb, mint egy feleennyit futott magyar autóé lenne

2, Szürke, unfallfrei-nak (balesetmentes), Comfort kivitelűnek hirdetett autó, ami nagyon érdekes dolog, mert a BMW akkoriban még nem csinált stílusonként megkülönböztetett kiviteleket. Ma már van Urban, Luxury, Sport meg ilyenek, de 1997-ben még csak az volt, hogy sima vagy M-technik elemekkel dúsított. Szóval ez a hirdető se tudja, mit árul.

1450 euróért, 360 000 km-rel. Az extrák között kanyarfényszóróval (Kurvenlicht) és menetjelző lámpával (Tagfahrlicht), ami fura, mert ilyen extrák nem nagyon léteztek az elmúlt évezredben. Utólagos csodaködlámpát barkácsolt volna bele a tulaj? És az ilyen fotó is mindig gyanús: nyugdíjas orvos, nyilván:

A második autó, idős kutyasétáltatóval a háttérben. Annyira bizalomgerjesztő a fotó, hogy az már gyanús

1145 kilométert kellene mennünk, hogy (majdnem a dán határon) megtudjuk, sok-e vagy kevés az a 360 ezer. De előtte beugorhatnánk megnézni egy még drágább, ellenben feleennyit futott lambóajtós kombit is.

A legdrágább jelenlegi kombi 318tds a Mobilén. Van, akit taszít, van. akit megrészegít egy lambóajtó-airbrush kombó a dízel kombin

3, 1996-os kocsi, ami tökmindegy, mert a legtöbb látható alkatrésze nyilván sokkal későbbi keltezésű. Az optikai tuning megítélése ízlés kérdése, mindenesetre el tudok képzelni BMW-st, akinek bejön a lambóajtó, csavart küszöb, 17-es felni, csicsás AngelEye fényszóró meg a kék intarziák az utastérben, nem beszélve a sárkányos airbrush-alkotásról.

Ez a kocsi 1800 euró, ami ennyi ráköltött pénz mellett a hirdetés szerint a szürke kocsihoz képest fele futásteljesítménnyel, 180 ezer kilométerrel gyanúsan kevés. Tényleg az évszázad carstylingos üzlete, vagy valami szétrohadt, tönkretört alapra húzták rá a helyi tunerek a sok díszletet? Az autó unfallfrei-nek van hirdetve, ellenben hiányzó hátsó kipufogódobbal, rossz akkuval. Különösen biztató a hirdetés zárósora: KEINE GARANTIE KEINE RÜCKNAHME (Nincs garancia, nincs visszavásárlás). Induljunk el érte 1095 km-re?

Belül se tűnik zsákbamacskának

Három autó, három futásteljesítmény, teljesen felfoghatatlanul beárazva. Ha mind abban a városban lenne, ahol autót keresünk, vagy legalább abban a megyében, simán megérné körbejárni őket, hogy rájöjjünk, mit miért hirdetnek annyiért, amennyiért. De 1000-1200 kilométer távolságban, egymástól is több száz kilométerre esély sincs összehasonlítani őket.

Az embernek ezt a kuszaságot látva inkább elmegy a kedve az egész importőrösditől. Lehet, hogy megéri inkább leslattyogni a sarokra egy megbízható magyar kereskedésbe használt dízel kombiért?

Kommentek

  • MC Pite

    1, Nem mindenki tud németül (a motort értik, a váltót valószínű nem).
    2, A skippelnét sem mindenki érti.
    3, “De előtte beugorhatnánk megnézni egy még drágább, ellenben feleennyibe kerülő lambóajtós kombit is.”
    Ilyen szintű irományoknál inkább a weltautós hirdetések olvasgatásától megy el az ember kedve.
    Nyilvánvalóan szakadt autókat kipécézve próbáljuk megingatni az embereket, éljen.
    Esetleg olyan kevésbé ismert(?) jelenségre lehetne rávilágítani, hogy a fiatalabb (3-5 éves) autók hogy tudnak annyiba, vagy kevesebbe kerülni mint kint, főleg ha olyan állapotban vannak ahogy leírják a hirdetésben… Igaz, ezeket már behozta, és olcsón (sokszor gány módon) javította valaki, és magyar kereskedésben vannak, legtöbb embernek esetleg fel sem tűnik hogy kintről behozott autó. Másik, hogy német/osztrák autók nagyja rohad.
    A nagyon olcsón vásárolni akaró embereket úgysem fogja semmi elriasztani, sőt…

  • subtotal

    Komolyan, ez szerintem kontraproduktív.
    Gyors csekk a mobile-n, 1998-a évjáratig 11 darab 318tds kombi van fenn.
    Ha pedig az ilyen idős autóknál sokkal inkább ajánlott benzines 4 hengeresekre szűrünk, kizárólag a 150ekm feletti futásteljesítménnyel, max 1500 euróig: 229 darab.
    Klímás kell? Még mindig marad 116 darab.

    Ha pedig megnézzük az E46-okat:
    Kombi, 20d vagy 18d, klímás, 1500-4000 euró között, 150ekm felett: 436 darab
    Szűrjük ki a lomokat: 3000 euró felett hirdetett: 221 darab

    Ne utazzunk annyit, legyen München 100km-es körzete: 18 darab.

    A konklúziót odabízom…
    Még annyi, hogy amikor én a kabriót hoztam tavasszal, 4 évnyire szűkített évjáratban kerestem, rendesen szűrtem az extrákra. Így maradt Stuttgart és Frankfurt között 15 autó. Az első 3-at otthagytam, a 4-iket megvettem.

    Mégvalami: az első cikkben említett Octavia méretben összemérhető, de sajnos nem sok minden másban az E36-tal (belső anyagok minősége mindkettőben gáz, kivétel a faceliftes Octavia az Elegance szinttől és a faceliftes bőrös E36). Mindegyik volt (E36, E46, Octavia), az Octavia újonnan került a családba, de nem lenne kérdés, hogy az vagy az E46. Kis hezitálás után E36 lenne, ha a kettő közül kellene választani.

  • pernye

    Beteg társadalmunk egyik indikátora, hogy özönlenek az országba a 100 éves BMW-k. Én tudom, hogy kevés a pénz, de egy lepukkant BMW-től senki sem lesz nagy ember, mint ahogy remélik a – gondolom zömében 20-30 év körüli – vásárlók. “BMW-m van – bejött az élet!” A kispénzű, de egészséges lelkűek ugyanannyi összegért inkább szerényebb, de fiatalabb típust választanak, még ha nem is cseng olyan jól a márkanév.

  • Lipi1945

    Szerintem ebben az ár és autó kategóriában(dízel kombi) nem érdemes ennyire válogatósnak lenni, hogy csak az 1.8as és csak a 3as bmw. Menjen ki az illető Münchenbe és nézzen végig pár kereskedést, és ha talál egy jó dízel kombit, ami belefér a keretbe hozza el. Sőt én még szedánt is elhoznék ha találnék valami jót.

  • ldaracing

    A Győr-Moson-Sopron és Vas megyei autókereskedések dugig vannak Ausztriából és Németországból behozott összegyűjtött eladó autókkal. Ugyanolyanok, amiket Németországban is meg lehet venni. Na ezért felesleges elmenni Németországig, vagy akár csak Bécsig. Elég a nyugati határ közelében megnézni a telepeken a kínálatot, ugyanazt tükrözik amit a külföldi telepek.
    3-4000

  • ldaracing

    3-4000

  • ldaracing

    Az euró jelen kiakadt.

    3-4000 euróért szakadtabbnál szakadtabb nagyon sok kilométert futottak vannak kint. Bőven 5000 euró felett kezdődnek a rendes autók. Ezért kis pénzből ne várjunk csodát. A sokat futottakat hiába sztárolják, hogy BMW 320d meg a VW TDI 1.9 milyen sok százezret bír futni kibír, csak elfelejtik mondani, hogy kímélve is rendesen kopottak ezek a motorok már 300000 vagy 400000 felé. Nem csoda hogy a német eladja inkább a magyarnak, ezek már a többi németnek se kellenek. Vagy mit gondoltok, miért is nem csapták le a kezetekről azokat a hu de nagyon jó vétel autókat? Ami jó vétel, ahhoz egy magyar hozzá sem fér, mert egy helyi lakos elviszi, mielőtt kimondanád, hogy pumukli.

  • Ledo

    Pernyéhez(is)
    Igen, ismerősöm nem rég villantott egy kintről hozott Audival. Tök jó, csak az életviteléhez és a lehetőségeihez egy Corsa, Polo, Fiesta jobban illene. Csak annyit kértem Tőle autó hiányában hogy dobjon be meg vissza a belvárosba, cakk pakk 20km. Jöttek ám a kifogások, csak az igazság nem, vagyis hogy üres a tank, és ne én költsem el arra a 20km-re az utolsó ezresét. Kellett az Audi, de legalább szép.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.