Új világcsúcs: kétezer kilométer egy tankolással

2,0 literes fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.05. 08.00

Egy gyári állapotú, dízel Peugeot 208 új takarékossági rekordot állított fel zárt pályán, váltott sofőrökkel.

Teljesen gyári állapotú autóval állítottak be új világcsúcsot a Peugeot szakemberei a franciaországi Belchamp tesztpályán. Az 1,6 literes HDI dízelmotorral szerelt, 100 lóerős Peugeot 208-as egyetlen tankolással 2152 kilométert tett meg, ami a gyári, 43 literes tankot figyelembe véve hajszálpontosan 2,0 literes átlagos üzemanyag-fogyasztásnak felel meg.
A hosszú távú takarékossági világrekordot 38 óra leforgása alatt, váltott pilótákkal tették meg. Az idén megújult Peugeot 208 sofőrjei 3-4 óránként cserélték egymást, a kiállásokkal együtt az átlagsebesség 56,6 km/óra volt. Így már érthető, hogyan sikerült 40 százalékkal a start-stop rendszerrel felszerelt modell norma szerinti átlagfogyasztása (3,4 l/100 km) alá menni, de a rekordkísérletek már csak ilyenek, ez semmit nem von le az autó teljesítményéből.
Az adalékolt Euro6-os motor forgatónyomatéka egyébként 254 Nm 1750/percnél, a modell végsebessége 187 km/óra, álló helyzetből 10,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az átlagos CO2-kibocsátás 87 g/km, ami a legkedvezőbb érték a teljes 208 családban.
A Peugeot átlagos flottaszintű CO2-kibocsátása 109,5 g/km, míg az európai piaci átlag 123,7 g/km.

Kommentek

  • v_Petya25

    Összesen 10 gyorsítás, tempomat 60 6. fokozatban, végülis megcsinálták.

  • oszkopeter

    Nem lehetetlen, a múltkor volt nálam egy új Peugeot 308-as, 1.6 HDi 115 lóerős, országúton 90 körüli tempóban egy éjszakai Budapest – Cegléd – Budapest túrát 3,1 literes átlaggal megjártam. Másnap le kellett menjek Miskolcra, 120-ra lőtt tempomattal 4,4 litert evett. Egy tankkal megúsztam a hétvégét. És ezek valódi számok, nem tesztpályás adatok, egy olyan autóban ami egy kategóriával nagyobb.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.