Megújul a Mercedes G-osztály

Új futómű, új motorok, új színvilág

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.05. 09.00

Átfogó műszaki újdonságokkal jelentkezett a Mercedes G-osztály 2016-os kiadása. A széria ékköve a limitált kiadású AMG-modellek.

Nincs erre vonatkozó statisztikánk, de gyanús, hogy a vásárlók jelentős része nem feltétlenül terepalkalmasságáért, hanem klasszikus megjelenéséért választja a G-osztályt. Ennek megfelelően a tervezők finom kézzel nyúltak a modellhez a ráncfelvarrás során: átrajzolták a lökhárítókat, és mostantól alapkivitelben kínálják az eddig csak az AMG verziókhoz járó, masszív, fényezett kerékív-toldatokat. 
A beltérben kétcsöves műszeregység mögött ül a pilóta, módosították a tárcsák rajzolatát és a mutatót; a műszerfalon 11,4 colos multifunkciós kijelző kapott helyet. Valódi újdonság, hogy az AMG modellekhez új színcsomagot dolgozott ki a Mercedes: a napfénysárga, paradicsompiros, marslakó-zöld, naplemente és galaxisfekete árnyalatok új karakterrel ruházzák fel az archaizáló autót. A csomagban a tükörházak, a lökhárítók, a kerékív-toldatok, a pótkerék burkolatának pereme, valamint a tetőlemez fekete színű; a beltéri kárpitok öltései a fényezéssel harmonizálnak.
Megújul a Mercedes G-osztály 1
Ennél fontosabb, hogy a G-osztály új futóművet kapott: országútra optimalizálták a lengéscsillapítást, módosították az ESP, az ASR és az ABS rendszerek beállításait, ami fokozott stabilitást és jobb fékteljesítményt eredményezett. A G500 csúcsmodellhez mostantól adaptív lengéscsillapítás is kérhető, ami korlátozza az oldaldőlési hajlamot, ugyanakkor országúton és terepen egyaránt szuverén alkalmasságot szavatol.
Az említett G500 vadonatúj verzió: négyliteres, nyolchengeres biturbó motorja már bemutatkozott az emelt hasú G500 4×4 tanulmányautóban. Az AMG GT-ből származó motor itt 422 lóerőt ad le; forgatónyomatéka 610 Nm. 
A széria további tagjai a megnövelt teljesítményű G350 (211 helyett 245 LE), az AMG G 63 típus, a korábbi 544-ről 571 lóerőre emelt teljesítménnyel, valamint a V12-es AMG G 65 630 (eddig 612) lóerővel. Utóbbi az egyetlen, amely nem kapott start-stop funkciót. 
A terepalkalmasság változatlan maradt.
A két AMG modellhez limitált szériát dolgozott ki a Mercedes:  Az AMG Edition 463 igényes, részben kétszínű belső kidolgozással, rozsdamentes acél fenéklemez-védelemmel és 21 colos kovácsolt alufelnikkel emelkedik ki a tömegből.
A módosított G-osztály az év második felétől rendelhető.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.