Megújul a Mercedes G-osztály

Új futómű, új motorok, új színvilág

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.05. 09.00

Átfogó műszaki újdonságokkal jelentkezett a Mercedes G-osztály 2016-os kiadása. A széria ékköve a limitált kiadású AMG-modellek.

Nincs erre vonatkozó statisztikánk, de gyanús, hogy a vásárlók jelentős része nem feltétlenül terepalkalmasságáért, hanem klasszikus megjelenéséért választja a G-osztályt. Ennek megfelelően a tervezők finom kézzel nyúltak a modellhez a ráncfelvarrás során: átrajzolták a lökhárítókat, és mostantól alapkivitelben kínálják az eddig csak az AMG verziókhoz járó, masszív, fényezett kerékív-toldatokat. 
A beltérben kétcsöves műszeregység mögött ül a pilóta, módosították a tárcsák rajzolatát és a mutatót; a műszerfalon 11,4 colos multifunkciós kijelző kapott helyet. Valódi újdonság, hogy az AMG modellekhez új színcsomagot dolgozott ki a Mercedes: a napfénysárga, paradicsompiros, marslakó-zöld, naplemente és galaxisfekete árnyalatok új karakterrel ruházzák fel az archaizáló autót. A csomagban a tükörházak, a lökhárítók, a kerékív-toldatok, a pótkerék burkolatának pereme, valamint a tetőlemez fekete színű; a beltéri kárpitok öltései a fényezéssel harmonizálnak.
Megújul a Mercedes G-osztály 1
Ennél fontosabb, hogy a G-osztály új futóművet kapott: országútra optimalizálták a lengéscsillapítást, módosították az ESP, az ASR és az ABS rendszerek beállításait, ami fokozott stabilitást és jobb fékteljesítményt eredményezett. A G500 csúcsmodellhez mostantól adaptív lengéscsillapítás is kérhető, ami korlátozza az oldaldőlési hajlamot, ugyanakkor országúton és terepen egyaránt szuverén alkalmasságot szavatol.
Az említett G500 vadonatúj verzió: négyliteres, nyolchengeres biturbó motorja már bemutatkozott az emelt hasú G500 4×4 tanulmányautóban. Az AMG GT-ből származó motor itt 422 lóerőt ad le; forgatónyomatéka 610 Nm. 
A széria további tagjai a megnövelt teljesítményű G350 (211 helyett 245 LE), az AMG G 63 típus, a korábbi 544-ről 571 lóerőre emelt teljesítménnyel, valamint a V12-es AMG G 65 630 (eddig 612) lóerővel. Utóbbi az egyetlen, amely nem kapott start-stop funkciót. 
A terepalkalmasság változatlan maradt.
A két AMG modellhez limitált szériát dolgozott ki a Mercedes:  Az AMG Edition 463 igényes, részben kétszínű belső kidolgozással, rozsdamentes acél fenéklemez-védelemmel és 21 colos kovácsolt alufelnikkel emelkedik ki a tömegből.
A módosított G-osztály az év második felétől rendelhető.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.