Nincs erre vonatkozó statisztikánk, de gyanús, hogy a vásárlók jelentős része nem feltétlenül terepalkalmasságáért, hanem klasszikus megjelenéséért választja a G-osztályt. Ennek megfelelően a tervezők finom kézzel nyúltak a modellhez a ráncfelvarrás során: átrajzolták a lökhárítókat, és mostantól alapkivitelben kínálják az eddig csak az AMG verziókhoz járó, masszív, fényezett kerékív-toldatokat. 
A beltérben kétcsöves műszeregység mögött ül a pilóta, módosították a tárcsák rajzolatát és a mutatót; a műszerfalon 11,4 colos multifunkciós kijelző kapott helyet. Valódi újdonság, hogy az AMG modellekhez új színcsomagot dolgozott ki a Mercedes: a napfénysárga, paradicsompiros, marslakó-zöld, naplemente és galaxisfekete árnyalatok új karakterrel ruházzák fel az archaizáló autót. A csomagban a tükörházak, a lökhárítók, a kerékív-toldatok, a pótkerék burkolatának pereme, valamint a tetőlemez fekete színű; a beltéri kárpitok öltései a fényezéssel harmonizálnak.
Megújul a Mercedes G-osztály 1
Ennél fontosabb, hogy a G-osztály új futóművet kapott: országútra optimalizálták a lengéscsillapítást, módosították az ESP, az ASR és az ABS rendszerek beállításait, ami fokozott stabilitást és jobb fékteljesítményt eredményezett. A G500 csúcsmodellhez mostantól adaptív lengéscsillapítás is kérhető, ami korlátozza az oldaldőlési hajlamot, ugyanakkor országúton és terepen egyaránt szuverén alkalmasságot szavatol.
Az említett G500 vadonatúj verzió: négyliteres, nyolchengeres biturbó motorja már bemutatkozott az emelt hasú G500 4×4 tanulmányautóban. Az AMG GT-ből származó motor itt 422 lóerőt ad le; forgatónyomatéka 610 Nm. 
A széria további tagjai a megnövelt teljesítményű G350 (211 helyett 245 LE), az AMG G 63 típus, a korábbi 544-ről 571 lóerőre emelt teljesítménnyel, valamint a V12-es AMG G 65 630 (eddig 612) lóerővel. Utóbbi az egyetlen, amely nem kapott start-stop funkciót. 
A terepalkalmasság változatlan maradt.
A két AMG modellhez limitált szériát dolgozott ki a Mercedes:  Az AMG Edition 463 igényes, részben kétszínű belső kidolgozással, rozsdamentes acél fenéklemez-védelemmel és 21 colos kovácsolt alufelnikkel emelkedik ki a tömegből.
A módosított G-osztály az év második felétől rendelhető.