A harmadik* generációs Honda Jazz még idén nyáron behajózik Európába (képünkön), vadonatúj technológiákkal és friss motorral fűszerezve az elődeitől megörökölt térkoncepciót. Egy valami nem lesz az európai modellekben: dízelmotor. A döntés logikus, városi használatra tervezett autóba öngyilkosság modern, részecskeszűrős dízelt beépíteni, anélkül viszont ma már nem működik a dolog.
Nincsenek ilyen környezetvédelmi aggályok Indiában, a világ talán leginkább dízelmániás piacán. Így aztán a második félévben érkező Jazzt ott a jelenlegi szériából ismerős, 88 lóerős, 1,2 literes, változó szelepvezérléses benzinmotorral, valamint a jelenlegi (indiai) City-ben is dolgozó, 1,5 literes, 100 lóerős, 3,8 literes fogyasztású dízellel is forgalmazzák majd.
Ami az egyéb verziókat illeti, az ismét divatossá váló soft-terepes Cross kiadásról szinte biztosan le kell mondanunk, a sportverzióról csak annyit mondott a Honda helyi képviselője, hogy “korai volna még erről nyilatkozni.”
* Szigorúan véve negyedik, de a 80-as években forgalmazott, 3,4 méteres paránnyal csak nevében vállalt közösséget a mostani széria 2001-ben született öregapja.