A Hungaroringen vizsgáztak a legjobb nyári gumik

Kis különbségek a lista elején

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.05. 11.10

15-20 százalékkal hosszabb fékúttal számolhat, aki akár száraz, akár nedves aszfalton a nyári szezonban is téli gumival közlekedik.

A Nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu húsz fokban végzett tesztje során mind a száraz, mind a vizes úton való megállást vizsgálták különböző sebességek (60, 100, illetve 120 km/h) mellett a Hungaroringen. Ezen kívül mérték a kanyarsebességet, a gördülési ellenállást mutató kigurulást, a zajszinteket, sőt a kopásállóságot is.

Míg a legjobb nyári gumik 120 km/h-s sebességről fékezve 54-55 métert tettek meg a megállásig, a téli gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 63, míg a négyévszakosakkal közlekedőnek 64, illetve 66 méterre volt szüksége. Ahol a legjobb nyári gumival szerelt autó már állt, ott a leggyengébb négyévszakost hordó még 49 km/h-val haladt 120 km/h-ról fékezve.

Hasonló különbségű, 15-20 százalékkal rosszabb eredmények születtek ezekkel az abroncsokkal a kisebb sebesség mellett mért, száraz és nedves aszfalton egyaránt végrehajtott próbákon is, de a kanyarsebesség mérésekor is a négyévszakos gumik kerültek a lista aljára.

Míg száraz úton – különböző sebességeknél eltérő sorrendben – a Goodyear és a Taurus (a Michelin egyik almárkája) végzett az élen, vizes fékezésnél a Taurus, a Michelin és a Bridgestone bizonyult a legjobbnak. Kigurulás szempontjából messze a Hankook volt az első, a legjobb kanyarsebességgel a Barum, a Firestone és a Pirelli büszkélkedhetett, míg kopásállóság tekintetében általában a prémiumkategóriás gumik bizonyultak jóval tartósabbnak olcsóbb versenytársaiknál.

Mivel az egyes szempontok szerint igen eltérő sorrendben végeztek a vizsgált abroncsok, sorrendet csak a teljesítmények súlyozásával lehet felállítani. A magyar átlagos nyári útviszonyoknak megfelelően a száraz úton mért fékutak 30, a nedves aszfalton mért fékutak 20, a kopásállóság 15, a száraz és a vizes kanyarjellemzők, valamint a kigurulás 10-10, míg a zajszint 5 százalékos súlyozásával értékelték az eredményeket.

Kommentek

  • subtotal

    Méretet nem kell írni, mert minek is ugye…
    Amúgy meg Kumho és Debica a 4évszakos?

    Roppant jó kis teszt, rohanok is venni egy használt prémium szettet, mennyi legyen rajta a minta?

  • v_johny

    Nekem Falken Ziex ZE914 van R15-ben… Valahogy sosem fér bele a szerepeltetése az ilyen nagy volumenű tesztekbe. Mondjuk német tesztet találtam róla… A Michlen Energy-nél jobbnak érzem, talán a Pirelli-vel viselkedett így az autóm.

  • M_m_m

    Subtotal
    Ugyanerre gondoltam énis.
    Vajon miért nem Goodyear vagy Vredestein négyévszakost teszteltek?Ennek így semmi értelme.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.