Suzukiból faragott luxusterepjáró

Range Rover Stormer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.02. 07.00

A magyar virtuáltuner X-Tomi szerint a Land Roverre ráférne egy belépőszintű luxusmodell, és meg is rajzolta, hogy milyen lehetne, mégpedig egy Suzuki Vitarából kiindulva

“Sokak szerint az új Suzuki Vitara orrkialakítása erőteljesen hasonlít a Range Rover jelenlegi arculatához, így egy hűtőrács-cserével, és néhány aprósággal valóban megállná helyét belépő modellnek az angol gyártó kínálatában” – írja blogjában X-Tomi. Bár ezen állításával vitába szállnánk, az alapfelvetés, azaz a belépő szintű Range Rover érdekes elgondolás.
A prémiumautó-gyártók világszerte egyre szélesebb skálán igyekeznek megtámadni a piacot, és ennek fontos eleme a lefelé nyitás. A városokban egyre kevesebb a hely, minél kisebb egy autó, annál könnyebb boldogulni vele, ugyanakkor a luxusmárkák ügyfelei örömmel emelnék át a jelenlegi típusokból megszokott minőséget és szolgáltatásokat abba a kisautóba, ami persze lehetőleg legyen szabadidőjármű.
A jelenlegi legkisebb modellek a szegmensben a Mercedes GLA (4417 mm), a BMW X1 (4477 mm), az Audi Q3 (4385 mm), vagy a Range Rover Evoque (4355 mm). Ugyanakkor mindhárom német gyártó még kisebb autóban gondolkodik: a Mercedes G-Code tanulmány, az új MINI fronthajtású padlójára épülő, következő generációs BMW X1 vagy a régóta ígért Audi Q1 (alább egy fantáziarajzon) a négy méter körüli ligában játszhatna, ahol egyébként a Vitara (4175 mm) is él.
Az csupán a gond, hogy minél kisebb egy autó, szükségszerűen annál szűkebb rajta a profit: a széles típuspalettával rendelkező németek megengedhetik maguknak a sűrű fillér elvét követő modellt, kérdés azonban, hogy a Land Rover tulajdonosa, a Tata Motors lát-e annyi fantáziát ebben a szegmensben, hogy új modell fejlesztésébe fogjon. Arra ugyanis nulla az esély, hogy a Range Rover épp az esztergomi gyár büszkeségéből (vagy bármely egyéb, más gyártótól átvett padlólemezre alapozva) fejlesztené ki új modelljét. 

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.