Michelisz Norbinak nehéz dolga lesz a Hungaroringen

A WTCC Sennája és a "francia összeesküvés"

Szerző: Simon István levél küldés 
Dátum: 2015.05.02. 14.00

Michelisz Norbi és a hondások csak egy dologtól tartanak a Hungaroringen: a Citroëntől. Mit kezdenek a gyári pilóták a 60 kilós többletsúllyal?

A Citroën tavaly nevezett be először a túraautó-világbajnokságba, és rögtön tarolt. A franciák fölényesen nyerték a gyártók vb-címét, egyéniben pedig megszerezték az első három helyet. A csapat tagjaival a mogyoródi WTCC-futam előtt nyílt módunk beszélgetni. Yves Matton csapatfőnök szerint a siker elsősorban annak köszönhető, hogy nekik vannak a legjobb versenyzőik: Yvan Muller négyszeres WTCC-világbajnok, Sébastien Loeb kilencszer nyerte meg a ralivébét, José-María López (akit csapaton belül és kívül is mindenki csak “Pechitónak” szólít) pedig jött, látott és győzött, világbajnok lett első teljes szezonjában.

A rokonszenves argentin, aki korábban megnyerte a Renault Világsorozatot és futamokat nyert a GP2-ben, semmiképp sem nevezhető kezdőnek. Három év alatt 40 futamot nyert hazája túraautó-bajnokságában, ennek köszönhette, hogy a Citroën kiválasztotta gyári pilótának. Pechito tavaly egy második és egy hatodik helyet szerzett a Hungaroringen, ami a mezőnyből bárkinek becsületére válna – kivéve, ha a Citroënnél versenyez.

Idén jobb lesz Mogyoródon a világbajnok?

“Idén sokkal jobb leszek a Hungaroringen. Tavaly a csapattársaimmal ellentétben én nem teszteltem ezen a pályán, újonc voltam a WTCC-ben, sokat kellett tanulnom. Mostanra megismertem az autót, a csapatot, a pályát, ez mind nagyon fontos. Büszke vagyok, hogy nem francia versenyző létemre pontosan ugyanazt a technikai felkészítést kapom a csapattól, amit Yvan, Sébastien, vagy a kínai csapattársam, Ma Csing-hua” – mondta a Vezess.hu-nak a WTCC magyar futama előtti Citroën sajtóebéden.

Jelenleg a C-Élysée a leggyorsabb a mezőnyben, de a plusz 60 kilós kompenzációs súly körönként 1-1,2 másodpercet lassít a nyomasztó fölényben lévő versenygépeken

Lópeznek az autósport történetéről szerzett ismeretei is figyelemre méltóak. Amikor szóba került, hogy egyik kollégája (Tom Chilton) “A WTCC Ayrton Sennájának” titulálta, udvariasan hárította a bókot. “Ez szép elismerés, de természetesen nem igaz. Ayrton a hősöm, a példaképem volt, csakúgy, mint az összes fiatal dél-amerikai autóversenyző számára. Amit ő képviselt, ahogy viselkedett, ahogy beszélt a versenyzésről, példaértékű. Egyébként éppen most, május elsején volt halálának 21. évfordulója.”  

Mulleré a körrekord

Először 2011-ben rendeztek túraautó-világbajnoki futamot a Hungaroringen, és Yvan Muller eddig minden évben felállhatott a dobogó legfelső fokára. Mivel a 46 éves francia tartja a mogyoródi pálya WTCC-körrekordját, nincs okunk feltételezni, hogy idén ne tudná folytatni ezt a sorozatot. “Szeretek Budapestre jönni, most is a családommal érkeztem. Itt van a feleségem a 16 hónapos kislányommal, a nagyobbik lányom pedig pénteken csatlakozott hozzánk. A Hungaroring valamiért fekszik nekem, pedig nagyon kell vigyázni a gumikra, ami az egyik erősségem” – mondta a négyszeres világbajnok.

Kérdésünkre, hogy mekkora hátrányt jelenthet a hétvégétől a Citroënekre érvényes 60 kilónyi kompenzációs pluszsúly, Muller optimistán válaszolt. “Kalkulációink szerint 1-1,2 másodpercet veszítünk egy körön. Ez az arány javulhat, ha vasárnap esni fog a versenyeken: az autó nem lesz könnyebb, de esőben jobban kijön a vezetői rátermettség, egyes kanyarokban pedig előnyös is lehet a plusz súly.”

A piros-fehér-ezüst kocsik tavalyi sikersorozata láttán az ellenfelek azzal vádolták meg a Citroënt, hogy valamiféle titkos alkut kötött a sorozatot szervező Eurosport Eventsszel, illetve az autósportot felügyelő FIA-val (Nemzetközi Automobil Szövetség – a szerk.), amelyeket szintén franciák irányítanak. Yves Matton csapatfőnök azonban mosolyogva hárította el ezeket a vádakat.

Yvan Muller lesz Michelisz Norbert egyik fő ellenfele a WTCC mogyoródi futamán

“Igaz, hogy a bajnokságot szervező Eurosport Events egy francia vállalat és a sportág szabályait az FIA hozza, amelynek jelenleg francia elnöke (Jean Todt – a szerk.) van. De a szervezet Svájcban székel, a szabályokat különben is a Technikai Munkacsoport hozza, amelynek tagja a WTCC-ben szereplő összes gyártó. Csak akkor fogadnak el bármilyen szabálymódosítást, ha valamennyi gyártó beleegyezik. Ilyen értelemben nem volt hátszelünk. Az egyetlen előnyünk, amit én is elismerek, az volt, hogy mi már 2013 közepén elkezdtünk felkészülni a 2014-es idényre, miközben a többiek még az aktuális bajnoksággal foglalkoztak, arra fejlesztettek.”

Megjavult a hátsó futómű

Az idei autó, a C-Elysée WTCC minden tekintetben jobb, mint elődje volt. Yvan Muller szerint “Ez a folyamatos fejlesztés eredménye. Az autó minden alkatrészét optimalizáltuk: a motort, az aerodinamikát, a futóművet. Tavaly akadtak gondjaink a hátsó felfüggesztéssel, ez volt az egyetlen problémánk, de mostanra ezt is sikerült megoldanunk.”

Hogy mennyire, azt mutatja a csapat idei mérlege: négy futamon két edzéselsőség, négy győzelem. A Michelisz-rajongók remélik, hogy a nagy menetelés a Hungaroringen megtörik, de a csapat története azt mutatja, hogy a Citroënek 60 kiló többletsúllyal is versenyképesek. Pláne, ha esni fog vasárnap a Hungaroringen…

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.