A WTCC időmérő rendszerének köszönhetően Michelisz Norbi holnap az első helyről vághat neki a második futamnak a Hungaroringen. A Zengő Motorsport Honda Civicjét kormányozó harmincéves pilóta az első versenyt majd a kvalifikáción elért tizedik helyének megfelelő rajtkockából kezdi meg, ezen a viadalon a szombati időmérőn leggyorsabb francia Yvan Muller (Citroën C-Elysée) startolhat az első helyről.

Michelisz Norbi nagy esélye a holnapi második futam, hazai pályán talán maga mögött tudja tartani a gyorsabb Citroëneket

Az időmérő első, húszperces szakaszát a negyedik percben piros zászlóval félbe kellett szakítani, mivel az olasz Gabriele Tarquini a hármas kanyar utáni kigyorsításnál elveszítette uralmát a Honda Civic felett, és nagy sebességgel a gumifalnak csapódott, majd a pályára visszacsúszva állt meg. A korábbi Forma-1-es pilóta sérülés nélkül megúszta az esetet, autóját azonban a pályamunkásoknak el kellett szállítaniuk, így a kvalifikáció néhány percig szünetelt.

Idén 380 lóerő körüli motorok dübörögnek a verseny Hondákban, legalábbis papíron...

Michelisz az első részt – amelyből a legjobb tizenkettő jutott tovább a következő szakaszba – a kilencedik helyen zárta, aztán a második, tízperces etapban a tizedik helyen végzett. Ezzel eldőlt, hogy a vasárnap délutáni második futamban ő rajtolhat majd az élről, mivel a WTCC-ben az időmérő első tíz helyezettje fordított sorrendben startol a második versenyen.

Norbi előtt igazán sok gomb van, vajon melyik mit csinál?

A legjobb öt pilótát felvonultató harmadik részben, amelyben minden versenyzőnek egy mért kör megtételére volt lehetősége, a kvalifikáción végig brillírozó, négyszeres vb-győztes Muller – akinek a nevéhez fűződik a mogyoródi körrekord – legyőzhetetlennek bizonyult. Az első futamot vasárnap 13.30-tól, a másodikat pedig 14.40-től rendezik meg a Hungaroringen.
“Aki még gondolkodik, hogy jöjjön-e vagy sem, annak azt mondom, jöjjön! Az időmérő 10. helyét nem tesszük ki a vitrinbe, de a vele járó első rajthely azért bearanyozhatja a vasárnapot. Kedves Szurkolóink! Soha az életben nem hajtanánk arra, hogy előttetek, magyar földön taktikázzunk úgy, hogy a taktikázásért egy tizedik hely jár. Oké, meg a pole. De ha nem sikerül, akkor a 11. helytől fölfelé maximum operatőr lehetsz mind a két futamban, aki a küzdelmeket hátulról felveszi, intelligens mechanikus díszletként. 

A Hungaroring nedves, hűvös időben még nagyobb kihívás, mint döglesztő hőségben

Most is mindent beleadtunk, amit szólt a cső, de most “csak” ennyi jött ki, már holnapra húzzuk magunkat. Ha meg már így bepottyantunk ebbe a pole-ba, rúgjuk be! A Citroënek 60 kg-s súllyal is adnak egy másfél másodpercet simán körönként, de akkor is küzdeni fogunk, mert nekik csak a legfontosabb hiányzik most innen. A közönségük! Abban viszont ti vagytok a legjobbak!” – írta Juni György a Zengő Motorsport oldalán.