Michelisz és a túraautó-mezőny rajtra kész!

WTCC a Hungaroringen a hétvégén

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.01. 16.30

A hétvégén a Hungaroringen a magyar fordulóval folytatódik a Túraautó-világbajnokság (WTCC). Michelisz Norbi a dobogóról szeretne integetni a szurkolóknak.

A magyar pálya különleges hangulata – ezt emeli ki a túraautó-világbajnokság összes pilótája, amikor arról kérdezik, miért szeret a Hungaroringre jönni. Az ok sem titok: a sorozat összes futama közül talán itt van a legtöbb néző, itt köszönti a legnagyobb ováció az indulókat – köszönhetően nyilván Michelisz Norbertnek (is), aki ráirányította a figyelmet a WTCC-re.
A hétvégén újra – immár ötödször – hazánkban vendégeskednek a világ legjobb túraautó-pilótái – szombaton az edzéseket, vasárnap a két versenyfutamot tartják a mogyoródi Formula-1-es aszfaltcsíkon.
Az esemény sajtótájékoztatóját csütörtökön délután rendezték meg a Várkert Bazárban – impozáns körülmények között.
“Magyarország 2011 óta része a WTCC családnak, s a viadal azóta vitathatatlanul a sorozat egyik legnépszerűbb állomása, több ezer rajongót csábít, elsősorban Michelisz Norbertnek köszönhetően. Egy piackutató cég adatai alapján tavaly 23,044 millió televíziónéző kísérte figyelemmel a versenyt, és bízunk benne, hogy idén is hasonlóan magas nézőszámot sikerül megnyernünk, még nagyobb hangsúllyal a digitális csatornákon, exkluzív tartalmakkal a közösségi oldalakon, a televíziós közvetítésben megvalósított újításokkal, amelyek elsősorban arra helyezik a hangsúlyt, hogy mi történik a színfalak mögött, a WTCC hőseit a pályán, és a pályán kívül és a depóban is bemutatva. S hogy mit gondolok Norbiról? Szupertehetség! És jóval több, mint a tömegek kedvence: a tavalyi szezont az összetett pontverseny negyedik helyén zárva bebizonyította, hogy vérbeli versenyző” – nyilatkozta Francois Ribeiro, a túraautó-világbajnokság első embere.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója egy vallomással kezdte. Elmondta, amikor annak idején idehozták a sorozatot, ők maguk sem gondolták, hogy ekkora sikere lesz, s hogy a mi pályánk zsúfolásig megtelt lelátóit mutatják majd az évközi és az év végi tévés összefoglalókban.
“A magyar közönség “megtalálta magának”, megszerette a túraautó-világbajnokságot, megtalálta magának, és megszerette Michelisz Norbertet, akit nem véletlenül – s persze nem ok nélkül – választottak meg az utóbbi években az év legnépszerűbb sportolójának. Michelisz pályája töretlenül ível felfelé, s ezzel együtt folyamatosan nő a sorozat népszerűsége hazánkban – ha ezt egyáltalán lehet még fokozni. Nyilván lehet, azzal, ha Michelisz újra dobogóra áll a Hungaroringen, s onnan integet majd az őrjöngő tömegnek. Ez a terve, mi pedig egy emberként drukkolunk, hogy valóra váljon” – mondta Gyulay Zsolt.
Persze, a végeredményhez még a riválisoknak is lesz egy-két szavuk…
A rendezvény sajtótájékoztatójára közülük a világbajnoki címvédő José María López, a világbajnok Rob Huff, és természetesen Michelisz Norbert kapott meghívást. 
“A magyar versenyhétvége az, amit mindig nagyon várunk – hiszen az én hazai futamommal, az argentinnal együtt ez a két legnépszerűbb futam a sorozatban. S ez Michelisz népszerűségének köszönhető. Érdekes, hogy a GP2, a Formula-3000 és a Formula-Renault miatt a Hungaroring szinte az a pálya, amelyet a legjobban ismerek és szeretek, de hogy mire leszünk képesek ott, azt azért nehéz megmondani, mert jönnek a plusz súlyok, s persze minden autóba az új fejlesztések – biztos vagyok benne, hogy ettől a hétvégétől kezdve nehezebb dolgunk lesz, mint eddig volt” – magyarázta Lopez. 
Rob Huff, világbajnok: “Izgatottan várom a magyar futamot, mert minden évben ez az egyik legjobb hangulatú verseny a naptárban. A pálya vonalvezetése tetszik, és ha az autómba belekerülnek az új fejlesztések – amelyekről egyelőre semmit sem mondhatok -, remélem, szerezhetek meglepetést az ellenfeleknek.”
Michelisz Norbert: “Természetesen a hazai viadal az év fénypontja számomra – amikor a második futam után kiszállok az autóból, már alig várom a pillanatot, amikor újra a Hungaroringen versenyezhetek. Szerencsére nagyon gyorsan eltelt az elmúlt egy év, és én megint bizakodva várhatom a viadalt, mert bár Marokkóban nem a legfényesebben szerepeltünk, az a pálya egyáltalán nem fekszik sem nekem, sem az autónak. A Ring viszont? Itt versenyeztem a legtöbbet pályafutásom során, és bízom benne, hogy legalább az egyik futam után felállhatok a dobogóra. Nagyon szívesen integetnék onnan a remélhetőleg sok szurkolónak…”

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.