Michelisz és a túraautó-mezőny rajtra kész!

WTCC a Hungaroringen a hétvégén

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.01. 16.30

A hétvégén a Hungaroringen a magyar fordulóval folytatódik a Túraautó-világbajnokság (WTCC). Michelisz Norbi a dobogóról szeretne integetni a szurkolóknak.

A magyar pálya különleges hangulata – ezt emeli ki a túraautó-világbajnokság összes pilótája, amikor arról kérdezik, miért szeret a Hungaroringre jönni. Az ok sem titok: a sorozat összes futama közül talán itt van a legtöbb néző, itt köszönti a legnagyobb ováció az indulókat – köszönhetően nyilván Michelisz Norbertnek (is), aki ráirányította a figyelmet a WTCC-re.
A hétvégén újra – immár ötödször – hazánkban vendégeskednek a világ legjobb túraautó-pilótái – szombaton az edzéseket, vasárnap a két versenyfutamot tartják a mogyoródi Formula-1-es aszfaltcsíkon.
Az esemény sajtótájékoztatóját csütörtökön délután rendezték meg a Várkert Bazárban – impozáns körülmények között.
“Magyarország 2011 óta része a WTCC családnak, s a viadal azóta vitathatatlanul a sorozat egyik legnépszerűbb állomása, több ezer rajongót csábít, elsősorban Michelisz Norbertnek köszönhetően. Egy piackutató cég adatai alapján tavaly 23,044 millió televíziónéző kísérte figyelemmel a versenyt, és bízunk benne, hogy idén is hasonlóan magas nézőszámot sikerül megnyernünk, még nagyobb hangsúllyal a digitális csatornákon, exkluzív tartalmakkal a közösségi oldalakon, a televíziós közvetítésben megvalósított újításokkal, amelyek elsősorban arra helyezik a hangsúlyt, hogy mi történik a színfalak mögött, a WTCC hőseit a pályán, és a pályán kívül és a depóban is bemutatva. S hogy mit gondolok Norbiról? Szupertehetség! És jóval több, mint a tömegek kedvence: a tavalyi szezont az összetett pontverseny negyedik helyén zárva bebizonyította, hogy vérbeli versenyző” – nyilatkozta Francois Ribeiro, a túraautó-világbajnokság első embere.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója egy vallomással kezdte. Elmondta, amikor annak idején idehozták a sorozatot, ők maguk sem gondolták, hogy ekkora sikere lesz, s hogy a mi pályánk zsúfolásig megtelt lelátóit mutatják majd az évközi és az év végi tévés összefoglalókban.
“A magyar közönség “megtalálta magának”, megszerette a túraautó-világbajnokságot, megtalálta magának, és megszerette Michelisz Norbertet, akit nem véletlenül – s persze nem ok nélkül – választottak meg az utóbbi években az év legnépszerűbb sportolójának. Michelisz pályája töretlenül ível felfelé, s ezzel együtt folyamatosan nő a sorozat népszerűsége hazánkban – ha ezt egyáltalán lehet még fokozni. Nyilván lehet, azzal, ha Michelisz újra dobogóra áll a Hungaroringen, s onnan integet majd az őrjöngő tömegnek. Ez a terve, mi pedig egy emberként drukkolunk, hogy valóra váljon” – mondta Gyulay Zsolt.
Persze, a végeredményhez még a riválisoknak is lesz egy-két szavuk…
A rendezvény sajtótájékoztatójára közülük a világbajnoki címvédő José María López, a világbajnok Rob Huff, és természetesen Michelisz Norbert kapott meghívást. 
“A magyar versenyhétvége az, amit mindig nagyon várunk – hiszen az én hazai futamommal, az argentinnal együtt ez a két legnépszerűbb futam a sorozatban. S ez Michelisz népszerűségének köszönhető. Érdekes, hogy a GP2, a Formula-3000 és a Formula-Renault miatt a Hungaroring szinte az a pálya, amelyet a legjobban ismerek és szeretek, de hogy mire leszünk képesek ott, azt azért nehéz megmondani, mert jönnek a plusz súlyok, s persze minden autóba az új fejlesztések – biztos vagyok benne, hogy ettől a hétvégétől kezdve nehezebb dolgunk lesz, mint eddig volt” – magyarázta Lopez. 
Rob Huff, világbajnok: “Izgatottan várom a magyar futamot, mert minden évben ez az egyik legjobb hangulatú verseny a naptárban. A pálya vonalvezetése tetszik, és ha az autómba belekerülnek az új fejlesztések – amelyekről egyelőre semmit sem mondhatok -, remélem, szerezhetek meglepetést az ellenfeleknek.”
Michelisz Norbert: “Természetesen a hazai viadal az év fénypontja számomra – amikor a második futam után kiszállok az autóból, már alig várom a pillanatot, amikor újra a Hungaroringen versenyezhetek. Szerencsére nagyon gyorsan eltelt az elmúlt egy év, és én megint bizakodva várhatom a viadalt, mert bár Marokkóban nem a legfényesebben szerepeltünk, az a pálya egyáltalán nem fekszik sem nekem, sem az autónak. A Ring viszont? Itt versenyeztem a legtöbbet pályafutásom során, és bízom benne, hogy legalább az egyik futam után felállhatok a dobogóra. Nagyon szívesen integetnék onnan a remélhetőleg sok szurkolónak…”

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.