Ilyen is rég volt: várni kell egy Suzukira

Jól fogy az új Vitara

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.05.01. 11.30

Jól kezdett az új Suzuki Vitara, amely kitágíthatja a Suzuki-tulajdonosok eddig eléggé zárt körét. A szokottnál drágább autókból ülnek át a vásárlók a Vitarába.

Nemrég részt vettünk az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottságának nyílt ülésén, a téma ugyanis profilba vágott. A meghívott vállalatvezetők és a parlamenti képviselők “Az autóipar – mint húzóágazat – magyarországi helyzete, fejlesztési irányai” tárgyban tartottak rövid eladásokat illetve fejtették ki pártjuk álláspontját. A honatyák egyformán örvendenek az autógyári és beszállítói beruházásoknak és abban is konszenzusra jutottak, hogy be jó volna Kelet-Magyarországon is invesztíciókra ösztönözni a szektor szereplőit. Nahát!

Augusztusra van meg

A kevéssé váratlan megállapítások mellett megragadt bennünk Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt vezérigazgató-helyettesének prezentációja, aki 6-7 havi várakozási időt említett az új Suzuki Vitarára. Hallottuk, hogy jól indult a modell bevezetése, de ekkora sorállás eléggé szokatlan, ezért kicsit utánajártunk a témának.

Nem a 4x4-es, hanem az elöl hajtó modellek fogynak jól itthon, nyugaton az összkerekes is szépen hoz

Márkakereskedői forrásból úgy értesültünk, hogy ha fél évet nem is kell várni, de a magyar vásárlók által preferált összeállításban egy ma megrendelt Suzuki Vitarát nagyjából négy hónap múlva kap meg a tulajdonos, mert készleten nincs a megfelelő autó. Mivel augusztusban várhatóan egy hónapra leáll az esztergomi gyár termelése, ez az időszak nőhet. A szállítási határidő rövidebb lehet azonban, ha a vevő a kéttónusú fényezés helyett megelégszik a homogén színű autóval.

Benzines motor, középső felszereltség

Jelenleg az elsőkerék-hajtású benzines modellre kell sokat várni, abból is a középső, GL+ felszereltségi szinttel szűk a keresztmetszet. Úgy látszik, Rácz Tamás kollégám pontosan ráérzett, hogy ez az autó nem a tesztelt 4×4-es, LED-es fényszóróval, távolságtartó tempomattal felszerelt csúcsmodellként, hanem a földközelibb, sokkal jutányosabb verzióban meggyőző. A magyar vásárlók által keresett Vitara 4,1 millió forintba kerül a kedvezményekkel.

4,1 millió forintért kelnek el a Vitarák, GL+ kivitelben és benzines motorral

Kérdésünkre a Suzuki belkereskedelmi szakembere megerősítette, hogy bár az S-Cross irántinál erősebb kereslettel kalkuláltak, ekkora igényre nem számított a gyár. “A rendelésállomány Európa-szerte mintegy duplája a tervezettnek, ezért Esztergomban elkezdődött a termelési kapacitások átcsoportosítása az egyes modellek között, a Vitara javára” – mondta.

Új vevőkört hozhat?

Egy nagy fővárosi márkakereskedés értékesítési vezetője azt mesélte, hogy a Vitarával “nagyobb arányban jelentek meg a beszámított autók között más márkák. A modell értékesítésekor a szokottnál nagyobb értékű autókat is beszámítunk” – tapasztalja az értékesítési vezető. Korábban az volt a helyzet, hogy a Mi autónkat a többi márkakereskedés potom pénzekért vette csak be, így a veszteségét csökkenteni kívánó ügyfél a Suzukinál ragadt és az újabb Suzukikat is kiugró arányban a régi ügyfelek vették.

Kommentek

  • tgu.ts

    …ennyi a siker története. Jó forma, megfelelő méret, megbízható méretű motor és viszik mint a cukrot.
    A háromhengeres-hatturbós, 900-1400cm3 turbós benzines, szervizben rohadós szutykaikat felhelyezhetik a se..ükbe. WV-Rönóig az összes gyártó.

  • hova

    Nem csodálkozom a típuson és a nagy igényen sem. A magyarok többsége szeretne egy új, formás, keveset fogyasztó légkondis autót, amiben még bízhat is. Itt a siker kulcsa.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.