Nemrég részt vettünk az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottságának nyílt ülésén, a téma ugyanis profilba vágott. A meghívott vállalatvezetők és a parlamenti képviselők “Az autóipar – mint húzóágazat – magyarországi helyzete, fejlesztési irányai” tárgyban tartottak rövid eladásokat illetve fejtették ki pártjuk álláspontját. A honatyák egyformán örvendenek az autógyári és beszállítói beruházásoknak és abban is konszenzusra jutottak, hogy be jó volna Kelet-Magyarországon is invesztíciókra ösztönözni a szektor szereplőit. Nahát!

Augusztusra van meg

A kevéssé váratlan megállapítások mellett megragadt bennünk Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt vezérigazgató-helyettesének prezentációja, aki 6-7 havi várakozási időt említett az új Suzuki Vitarára. Hallottuk, hogy jól indult a modell bevezetése, de ekkora sorállás eléggé szokatlan, ezért kicsit utánajártunk a témának.

Nem a 4x4-es, hanem az elöl hajtó modellek fogynak jól itthon, nyugaton az összkerekes is szépen hoz

Márkakereskedői forrásból úgy értesültünk, hogy ha fél évet nem is kell várni, de a magyar vásárlók által preferált összeállításban egy ma megrendelt Suzuki Vitarát nagyjából négy hónap múlva kap meg a tulajdonos, mert készleten nincs a megfelelő autó. Mivel augusztusban várhatóan egy hónapra leáll az esztergomi gyár termelése, ez az időszak nőhet. A szállítási határidő rövidebb lehet azonban, ha a vevő a kéttónusú fényezés helyett megelégszik a homogén színű autóval.

Benzines motor, középső felszereltség

Jelenleg az elsőkerék-hajtású benzines modellre kell sokat várni, abból is a középső, GL+ felszereltségi szinttel szűk a keresztmetszet. Úgy látszik, Rácz Tamás kollégám pontosan ráérzett, hogy ez az autó nem a tesztelt 4×4-es, LED-es fényszóróval, távolságtartó tempomattal felszerelt csúcsmodellként, hanem a földközelibb, sokkal jutányosabb verzióban meggyőző. A magyar vásárlók által keresett Vitara 4,1 millió forintba kerül a kedvezményekkel.

4,1 millió forintért kelnek el a Vitarák, GL+ kivitelben és benzines motorral

Kérdésünkre a Suzuki belkereskedelmi szakembere megerősítette, hogy bár az S-Cross irántinál erősebb kereslettel kalkuláltak, ekkora igényre nem számított a gyár. “A rendelésállomány Európa-szerte mintegy duplája a tervezettnek, ezért Esztergomban elkezdődött a termelési kapacitások átcsoportosítása az egyes modellek között, a Vitara javára” – mondta.

Új vevőkört hozhat?

Egy nagy fővárosi márkakereskedés értékesítési vezetője azt mesélte, hogy a Vitarával “nagyobb arányban jelentek meg a beszámított autók között más márkák. A modell értékesítésekor a szokottnál nagyobb értékű autókat is beszámítunk” – tapasztalja az értékesítési vezető. Korábban az volt a helyzet, hogy a Mi autónkat a többi márkakereskedés potom pénzekért vette csak be, így a veszteségét csökkenteni kívánó ügyfél a Suzukinál ragadt és az újabb Suzukikat is kiugró arányban a régi ügyfelek vették.