Visszatért a Škoda pick-up!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.30. 09.00

A kilencvenes évek legendás, kanárisárga pickup-kabriója előtt tiszteleg a Škoda legújabb tanulmánya. Gyártása szinte esélytelen.

A Škoda történetének legvidámabb modellje volt a Felicia Fun, a kilencvenes évek bohókás életmód-pickupja, amely a platóra rányitható plusz üléssorával a mai napig az egyik legmerészebb haszonjármű-származék a világon.
Ennek a jópofa járműnek állít emléket nevében és szellemében a Škoda Funstar, amelyet május derekán, a Wörthi-tavi VW-találkozón mutatnak majd be a rajongóknak.
Az autót ugyanúgy a Škoda tizenéves gyakornokai tervezték, ahogy a márka tavalyi városi kabrióját, a Citijet nevű örömautót.
A Fabia alapú kisteherautó önhordó karosszériájával nem fog hatalmas terheket cipelni, még akkor sem, ha a hátsó üléseket feláldozták a használható méretű plató érdekében. Ez utóbbi oldalfalait megerősítették, a B-oszlopot szélesebbre vették, így optikailag és szerkezetileg egyaránt kedvezőbbek a körülmények.
A motorházfedélen vágott szellőzőnyílások félelmetes teljesítményt sejtetnek, de erről szó sincs: az elsőkerék-hajtású kisteher a márka 122 lóerős, 1,4 literes TSI blokkját kapta, hétfokozatú DSG váltóval társítva. A dögösség látszatát sportosabb hangolású kipufogó és vad fényezés erősíti: a szürke-fehér alaptónust harsány zöld részletek dobják fel.
Szintén zöld a nappali világítás, aminek értelme ugyan nincs, viszont jól néz ki (már ha szeretjük a zombis hangulatot), a fő lámpatestekben elöl és hátul LED-ek világítanak. Az utastérben sportülések és vágott aljú kormány, valamint megnövelt teljesítményű multimédiás rendszer paprikázza a hangulatot.
Bár a Funstar működőképes jármű, a logika sajnos azt diktálja, hogy soha ne kerüljön gyártásba. Félünk, ezzel a gyár vezetősége is egyetért.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.