Használt autó – Amikor ráfizetés a behozatal

Egy BMW elhasználtan is BMW?

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.04.29. 08.00

Mielőtt külföldre indulunk használt autóért, érdemes először itthon jól körülnézni. Mert kint sem a szép autók az olcsók.

Cikksorozatunk első részében Laciról írtunk, akit szintén fiktív haverja, István befűtött, hogy a kinézett Škoda Octavia 1,6i árát költse inkább E46-os használt BMW 320d-re Németországban. A második rész az 1800 euróért megvett autó kinti papírmunkájáról és váratlan költségeiről szólt. De Lacira vár még a használt BMW 320d forgalomba helyezése és jön a kellemetlen végelszámolás, hogy mennyibe is van neki az elhasznált E46.

Plusz regadó: nem ilyen egyszerű

Laci a rendszámozástól nem tart. Sok netes eladó használt autóról olvasta, hogy az ár pl. 860 000 Ft+regadó, ő is ebből indul ki. Pedig nem szabad elhinni, amit a hirdetők állítanak, mert pusztán a regisztrációs adó befizetésével még nagyon messze van a magyar rendszámtól.

A regisztrációs adó csak a rendszámozás költségeinek egyik tétele, még sokféle tényező drágítja a behozott használt autó forgalomba helyezését

Ám az újdonsült BMW-tulajnak végre valamiben szerencséje is van, mert a 320d 1998-as bevezetésétől fogva megfelelt az Euro 3-as károsanyag-kibocsátási norma határértékeinek. A regisztrációs díj az Euro 2-es motorra fizetendő 108 000 helyett 81 000 forint. Azt azonban tudni kell, hogy az interneten található regisztrációs adó-kalkulátorok egyikét sem a Nemzeti Adó- és Vámhivatal üzemelteti. Többnyire pontosak, de ne vegyünk mérget a honlapokon olvasható összegekre.

Hősünk a regadó befizetésével még messze van attól, hogy magyar rendszámmal használhassa az autót. Mivel időközben lejárt a német műszaki a kocsira, a vizsga 16 290 forintos díján felül az egyedi forgalomba helyezési engedélyért 22 800 forintot kasszíroz tőle a közlekedési hatóság. Ez összesen 39 090 forint. Fizet még a rendszámért 8500 forintot, a papírokért 12 ezret, az összes tétel végül így fest:

Nagyon olcsón ezúttal sem sikerült kifogni egy igazán jó állapotú autót. Képeink illusztrációk

A kiút és az autó költségei: 758 830 Ft
Osztrák és magyar autópálya-matrica, Astra H 1,6, 6000 Ft
Üzemanyag: kiút és autókeresés 1950 km, Astra H 1,6, 55 800 Ft
Szállás, étkezés 60+90+65 euró 64 930 Ft
Szakadt BMW 320d 1800 euró, 543 600 Ft
Piros exportrendszám és okmányirodai költségek 193 euró, 58 300 Ft
Német gépjárműadó és a nepper ügyintézési díja, 100 euró 30 200 Ft

Hazaút költségei: 78 200 Ft
Osztrák és magyar autópálya-matrica, BMW 6000 Ft
Üzemanyag 1300 kilométerre Opel Astra H 1,6* 37 200 Ft
Üzemanyag 1300 kilométerre BMW 320d, Ft** 29 000 Ft
Táplálkozás az úton 6000 Ft

Forgalomba helyezés költségei: 197 300 Ft
Regisztrációs adó 81 000 Ft
Regadó befizetésének banki költsége 1100 Ft
Vagyonszerzési illeték 55 000 Ft
Egyedi forgalomba helyezési engedély 22 800 Ft
Műszaki vizsga 16 290 Ft
Forgalmi engedély 6000 Ft
Törzskönyv 6000 Ft
Rendszámtáblák 8500 Ft
Hátsó érvényesítő címke 585 Ft

Mindösszesen 1 034 305 Ft

*7,3 l/100 km fogyasztással
**5,7 l/100 km fogyasztással

Ebből a pénzből lett egy autója, amelyet hiába vett céges eladótól, a kereskedő mentesül a garanciális kötelezettségek alól. A 320d kivitelével ugyanis a neppernek az autó semmilyen hibájáért nem kell helytállnia. A rizikósabb vagy egyszerűen csak koros autókat azért árulják sokszor nur Export, csak kivitelre megjegyzéssel, hogy elkerüljék az esetleg adódó garanciális költségeket.

1800 euróból egymillió Ft

Laci végül hazajött egy BMW-vel, de haragszik Istvánra, amiért befűtötte őt a használtautó-behozatallal. Ráment egy hete a vásárlásra és a forgalomba helyezésre, az idei szabadságainak negyede odavan és végül egymillió forintból lett egy rossz állapotú használt BMW-je. Hasonlóan elhasznált autót sokkal kisebb ráfordítással vehetett volna Magyarországon.

Garanciáról nem is álmodhat az a magánvásárló, aki nur Export kitétellel árult használt autót vett. Képeink illusztrációk

De leginkább magára mérges, hogy a márkakereskedésből különösebb macera és többletköltség nélkül elhozható Octavia helyett engedett a csábításnak. Nem lesz jó, ha nála jönnek ki a bajok a szervizigényes és minimum 302 000 kilométert futott kocsival. Rosszat sejt, és joggal. Ha egy autó éveket tölt 160 és 220 között a belső sávban, az nincs ingyen.

Sok kiadást és vesződséget meg lehet spórolni, ha először itthon nézünk körül, mielőtt belevágunk a használtautó-importba. A használtautó-behozatal csábító, a lehetőség nem vetendő el. De többnyire a nepperek járnak jól vele, nem azok, akik különösebb hozzáértés nélkül, életükben először vágnak bele.(x)

Kommentek

  • v_johny

    Én személy szerint már hányok ettől a hirdetésnek nevezett WeltAuto által szponzorált riogatástól. Belföldi vásárláskor épp úgy bele lehet nyúlni egy kereskedéstől vásárolt autó esetén is a problémába (magán személy esetében szerintem még rizikósabb /ha nem ismerjük az illetőt rég óta/). Aztán hogy mit sikerül kihozni a végén egy komolyabb rejtett hibából, az már más kérdés, közel sem biztos hogy tudjuk rendezni a dolgot ráfizetés nélkül.
    Én fél évet kerestem autót, volt hogy egy-egy darab miatt elautóztam 125km-t is. Több tucat autót megnéztünk, végül márkakereskedéstől vettünk egy első tulajdonostól beszámított, vezetett szervizkönyves, 118k km-t futott 10 éves autót. Volt minden: átvételkori sok fénykép, sok oldalas állapot lap, friss műszaki. Szép állapot meg minden, de egy hónap alatt kiderült egy komoly probléma. 3x visszavittem hozzájuk vizsgálatra/szemlére (250km oda-vissza 3x), próbálkoztak de nem lett ok. Végül két napra visszakérték, márkaszervizükben javították, az egész motort szét kellett dönteni, közel 160 lett a vége (igaz, a javításért nem kellett fizetni és pozitív volt a hozzáállásuk:”sajnos a motor belsejébe mi sem látunk bele, vállaljuk a kijavítást”).
    Tehát ebből is látszik, bele lehet nyúlni a legnagyobb körültekintés mellett is. ez lassan 2 éves történet, lekopogom, nincs gond a kocsival, de azt sosem tudom meg hogy mit és milyen minőségben javítottak. Vettem a piaci árnál picit drágábban egy elvileg hibátlan autót, most van egy egyszer darabokra szedett motorú 12 éves autóm. Szóval hagyjuk ezt a biztos helyről autót mert annak nem lehet baja gondolatmenetet…

  • roscos

    1. Aki nem beszél németül, vagy nincs olyan tapasztalt, németül beszélő ismerőse, aki tud neki segíteni, el se induljon.
    2. Aki a fenti kritériumnak megfelel, az tudja, mit jelentek ez “Export bevorzugt” és “Motor läuft unruhig” kifejezések, és ennek tudatában indul el. (Szerintem ez inkább korrektség a német nepperek részéről, hogy ezeket leírják a hirdetésben, mert tudom, mire számítsak.)
    3. WeltAutón kívül alig adnak garanciát használtautó kereskedések, ha elő is fordul, max pár hónap. WeltAutó pedig pofátlanul drága is egyébként. Szóval egyértelmű, hogy ez a cikksorozat szponzorált hirdetés. Ügyes content marketing húzás, de ez valahol a weboldal olvasóinak befolyásolása, megtévesztése.

    Az elmúlt 1,5 évben E46 Coupé-t kerestem, sokáig ragaszkodtam a 2004-es ráncfelvarrott modelhez. A keresés első fél évében megjártam a hazai használt-kereskedések nagy részét. A legdurvább vidék Kecskemét, az egy négyzetméterre jutó átb@szós kereskedések száma itt a legnagyobb. Az, hogy nem néz a szemembe az eladó, ha kérdezek, illetve minden megtekinteni kívánt autó csak úgy indul (ha indul egyáltalán), hogy kicipelnek egy össze-vissza szigszalagolt aksit és rácseszik az autóra, ez alap. Még a leglepusztultabb németországi görög-török autónepper sem játszotta ezt meg, nem beszélve arról, hogy legalább a pókhálót leszedik a kocsiról, ha megyek megtekinteni. Persze, ott is vannak surmók, volt olyan görög nepper kint, akinek belenyomtam a fejét a motortérbe, hogy ember, ömlik az üzemanyag a motortérbe, ez neked “voll fahrbereit”?! Ilyen is volt, megszívtuk, kocsikáztunk 1600km-t, ez van, ha az ember nagyon akar hinni valamiben, amiről ép ésszel tudja, hogy nincs.

    No de, vissza a kezdetekhez. E46 coupé, 2004-esek volt az első cél. 1,8-2,2 M között mozogtak akkor, és őszintén mondom, botrány, ami itthon megy. Budapesten 3, vidéken 4 használtautó-kereskedést jártunk meg. Mindenhol Ausztriából és Olaszországból behozott autókat árultak, méregdrágán. A 10 év körüli osztrák autók köztudomásúan rohadnak a kinti sózási mánia miatt, az olaszokról meg jobb nem beszélni. A belsejük totál lelakott, a motorok agyonhasználtak. És a magyar nepperek meg akartak győzni, hogy Németországból már “gáz” behozni BMW-t, az olasz import a sláger. Az összes, általam megnézett olasz autó a halálán volt, ha egyáltalán elindultak. Vicc az egész.

    Jöttek a márkakereskedések, beszámított autókkal. 2-ben voltunk, nem volt gond velük, az adták, amit telefonban mondtak. Viszont azt drágán, alku nem volt. Az összes, bármelyik kereskedésben megnézett autóra igaz volt, hogy legalább fél éve álltak az adott telepen. Ezen a ponton feladtam a hazai autókeresést.

    Kb. 1 éve ismerkedtem meg egy autószerelővel, aki külföldre is dolgozik. Élelmes autószerelő, nepper vonásokkal, a szó pozitív értelmében. Már vele hoztunk be egy 2002-es E46-os 318Ci coupét. Sokat tanultam tőle arról is, hogy addig nyújtózkodjak, amíg takaró ér, hogy sérülés és sérülés között van különbség, hogy inkább egy hibás, de biztos előéletű autó, mint a “cillogó aranyrög”-nek tűnő tutiautó Valakisz Megveszesztől az EksoticKars autókereskedésből. Segített kinézni, együtt sírtunk és nevettünk, míg megtaláltuk a megfelelőt. Közben a feleségemnek is találtunk egy családi egyterűt, szintén Németországból. Ez egyébként jobban felszerelt volt, mint hasonló itthoni eladó társai, illetve teljesen igazolt előélettel rendelkezett. 200 000 forinttal volt olcsóbb a vége, mint hasonszőrű itthoni társai. A 2002-es BMW coupét eleve motorgondokkal hoztuk. Amikor közöltük, hogy exportra megy, még többet engedtek az árból. A vége az autónak (motorfelújítással, forgalomba helyezéssel) 1,5m. Ebben benne van a szívás is, mikor feleslegesen mentünk ki egy autót megnézni. És ezért az árért van egy rozsdamentes, teljesen felújított, megbízható benzines, jól felszerelt 2002-es E46 coupénk.

    Hosszú lett ez a poszt, de legyen itt egy pozitív példa is, ne csak a reklámszagú cikksorozat.

  • v_johny

    roscos – 2015.04.29 12:16

    A 3-as pont nem fedi a valóságot: kereskedő esetén 1 év a kötelező szavatossági idő törvényi szabályozás szerint (ettől csak felfelé lehet eltérni a szerződésben, lefelé nem, ha van is ilyen kikötés, akkor az a pontja az adás-vételinek semmis, a több él), ezen intervallumban eladó félnek kell bizonyítania vita esetén az igazát. Ha ezt nem tudja megtenni, neki kell a következményeket vállalnia. 6 hónap “magán” ügylet esetében. De magánembernél 6 hónapot ki is lehet bliccelni, illetve őt nehezebb jogilag megfogni…
    A nagyobb kereskedések akik nem két évente cserélik a telephelyet és a nevüket, illetve a márkakereskedéseknek azért van bukni valójuk ilyen esetben ha elhajtanák a vevőt. Egy murvás faházas, évente eltűnő neppernek semmi veszíteni valója nincs.
    A magánember meg tudja, hogy ha ő nem foglakozik vele mert nem érdekli, akkor a pórul járt vevő kereshet független szakértőt, azt kifizeti, ha használni akarja akkor megcsináltatja, azt is kifizeti, elindíthat polgári peres eljárást (ami akár évek is lehetnek, ezen költségeit továbbá jogászát/ügyvédjét finanszírozza), aztán vagy nyer vagy nem. Lehet hogy messze többet bukik a végén mint amennyibe a javítás került.
    Ezért inkább kereskedés, de azt jól megválasztva, ott van némi esély gond esetén, de arra nincs semmi garancia hogy ott sem/nem futsz bele egy pofonba.

  • roscos

    v_johny – 2015.04.29 14:40

    Szavatossági idő nem ugyanaz, mint a garancia. Korántsem jelent akkora biztonságot a vásárló számára. A törvény 1 év szavatosságot ír elő, ebből az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, utána már a vevőnek kell bizonyítania igazát.

    Szavatosság: az eladó hibás teljesítésért való felelősségét jelenti, azaz ha vásárolunk egy használtautót, akkor annak nincsenek olyan hibái, amik rejtettek, esetlegesen olyan hibái, amik a vásárlás pillanatában már fent álltak.

    Garancia (jótállás): azt jelenti, hogy a forgalmazó vagy a szolgáltató garantálja vagy jótáll azért, hogy egy bizonyos időtartam alatt a termék kifogástalanul működik.

    A legtöbb autóvásárló azzal sincs tisztában, hogy műszaki állapotfelmérést végeztessen, vagy legalább egy ilyen lapot kitöltessen az adásvételi mellé, hogy később bizonyíthassa, ha “rejtett hiba” kerül elő.

    Pont a WeltAuto az élő példa a szavatosság és garancia közötti különbségre, garanciát ők is csak az általuk alaposan bevizsgált, többnyire fiatal autókra adnak, a többire ott a törvényileg előírt szavatossági idő.

  • v_johny

    roscos – 2015.04.29 16:17:

    Akkor fussunk neki másképpen (mivel tökélestesen tisztában vagyok az általad taglalt fogalmak jelentésével):
    Nincs olyan kereskedés, amelyik -valós/teljes- garanciát ad a használt autóira. Mint ki is emelted, csak bizonyos estekben (pl. WeltAuto), de ők is csak szűk keretek/határok között.

  • Kanyaró Malvin

    A Weltautónak az az érdeke, hogy ne külföldről hozzanak autót az emberek, hanem tőlük vegyék és ezért festi feketére e képet a reklámban, de a hirdetés az hirdetés. Szerintem ez a Laci-István páros nem áll messze attól a magyar átlagembertől, aki csak a dízelek előnyét látja és nem képes felfogni, hogy 2000 euróért nem fog olyan állapotú autót kapni, aminek az ára egyébként 3500 vagy 4000. Ennek a rétegnek nem árt felnyitni a szemét, hogy szemétáron szemetet vehet és ezért kár külfölde menni. Van elég 8 kilós autó a használtautón is.

    Engem eléggé irritál, amikor a szervizkönyves, sérülésmentes autóra olyan árakat képzelnek el, mint a szutykokra. Mivel ebből az emberfajtából áll a tömeg, a szép és rendesen karbantartott autók értéktöbbletét nem lehet érvényesíteni. Ha a kula mondjuk 1 550 000, akkor maximum a nagyon szép sem ér többet 1,7 milliónál, persze a számokon lehet vitatkozni.

    És egy Weltauto telepen más az üzletmenet, mint az említett Kecskemét környéki neppereknél. Ár/érték alapon nem biztos, hogy irreálisan drágák ott a kocsik. A legtöbb drága, de rá kell szánni az időt. És egy már eladott autó, amit kipróbált és megtekintett állapotban visz el a vevő, komoly utólagos javítást bevállalni olyan gesztus, amit legfeljebb egy a hírére ügyelő márkakereskedés tesz meg. Gondolom, nem Pesten voltak erre hajlandóak, hanem ahol a helybeliek közötti híre fontos a cégnek.

  • marsizoli

    Gyerekek csak egy apró észrevétel: kollégám a három “A” betűs cégtől vásárolt “106 ponton átvizsgált” használt autót Fóton. Az autó alig 30 km megtételét követően megállt (a motorja olajnyomás hijján besült). 4 havi levelezgetés után, sajtóztatást követően nagyduzzogva visszavásárolták. Rendkívül flegma, arrogáns társaság. Nagy cég, soha nem hittem volna, hogy ennyire gátlástalanok (rengeteg panasz olvasható róluk a neten). Sajnos a használt autó vásárlás valóban rendkívül rizikós. Jó adag mázli is kell hozzá!

  • subtotal

    Rendkívül bosszant, hogy nem csak meggyőzni akarják a láma embereket, hogy ők mennyivel jobb ajánlatot tudnak adni a használtautópiacon, hanem ilyen idiótizmusba hajló cikkekkel operálnak.
    Itt vannak már tizenéve, ha a vásárlók még mindig nem bíznak bennük, annak biztos oka van.
    Talán ezen kellene dolgozni és nem ilyen cikkeket megjelentetni meg az MGE-n keresztül arról győzködni a döntéshozókat, hogy minél jobban korlátozzák az EU-s piac kedvező hatásait, hogy magukat mesterségesen kedvezőbb helyzetbe hozzák.
    Arról győzzék meg inkább a politikusokat, hogy töröljék el vagy legalább tegyék egységessé a vagyonszerzési illetéket, a rendszámkiadás legyen deregurált, a súlyadó ne büntesse a fiatal, környezetkímélő kocsikat. Valamint felejtsék el a regadót, ha már állítólag olyan jól megy a gazdaságnak. Ezen túl támogassák az elektromos autókat (Paks II kapacitását is lekötné éjszakára ;), legyen nyilvános a vizsga során leolvasott km adatbázisa…folytassam????
    Ehhh…

  • marsizoli

    Érdekes dolog ez a vagyonszerzési illeték: Az adózott 300.000 forintomból veszek egy autót illetéket kell fizetni. Ha 400.000,-Ft-ért veszek egy TV-t vagy egy hűtőgépet, akkor nem :) Egyébiránt a vagyonom egyik esetben sem nő, hiszen a már meglévő, adózott 300.000,-Ft-om helyébe lép az autó vagy bármi más megvásárolt dolog. Halleluja! Éljen abszurdisztán, éljen a párt!

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.