Megújul a legvagányabb Ford

Jövőre jön

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.28. 08.00

Immár másodszor varrja fel az EcoSport kisterepjáró ráncait a Ford. Ezúttal modern, globális arculatot kap az autó.

Eléggé ramatyul megy a Ford kiskategóriás szabadidőjárműve Európában. A tavaly januári bevezetést követő 14 hónap alatt alig több mint 18 ezer példányban fogyott a csinos jószág. A közvetlen konkurenseinél jó 10-20 centivel rövidebb, négyméteres autón ezért a közelmúltban módosított a gyártó: eltűnt a hátfalról a pótkerék, csökkent a hasmagasság, feszesebbre vették a kormányzást és a futóművet. 
Az átdolgozott EcoSport nyártól kapható egyes európai piacokon, és talán megoldja a modell problémáit. Másutt azonban, ahol szárnyal a típus (Indiában, illetve Dél-Amerikában) jövőre érkezik a valódi modellfrissítés. Erről hivatalos képeket még nem láthatunk, brazil grafikusok azonban elképzelték, milyen lesz az új SUV-ocska.
Igazából nem kellett nagy fantázia hozzá: az észak-amerikai Ford Edge szabadidőjárműre hajazó orrkialakítást rajzoltak a kocsinak, keskeny, hosszú lámpatestekkel, és azokkal érintkező, hatalmas, szögletes hűtőmaszkkal. Ez egyébként annyira nem új ötlet, hogy indiai virtuáltuningosok már másfél éve ráragasztották az új orrot a kisautóra, így ni:
A hajtáslánc-választékban nem számítunk változásra: marad az egyliteres turbómotor 125 lóerővel, a másfeles alap benzines 112 lóval, valamint egy szintén 1,5 literes dízel 91 LE teljesítménnyel. Egyelőre nem tudni, a 2016 nyarára datált facelift mikor érkezik Európába; várhatóan az év vége felé.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.