Ha nincs mobilozás, baleset is alig van

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.04.28. 17.00

80 százalékkal csökkent a tizenéves sofőrök balesetveszélyes manővereinek száma, amikor blokkolták telefonjaikat, valamint filmezték őket vezetés közben.

A filmezéssel és a telefon kiiktatásával jelentősen mérséklődött a kockázatos közlekedési események, többek közt a vészfékezések és a hirtelen irányváltások száma – magyarázta Beth Ebel, a kutatás vezetője, a seattle-i Washingtoni Orvosi Egyetem Harborview baleset-megelőzési központjának igazgatója.

Az autóbaleset továbbra is első helyen áll az amerikai tinédzserek megelőzhető halálozási okai között – közölte Ebel, aki az amerikai gyermekgyógyászati társaságok éves konferenciáján, San Diegóban mutatta be tanulmányuk eredményeit.

Kollégáival 29, 15 és 19 év közötti sofőrt követett hat hónapon át. Egyik csoportjukat beépített kamera filmezte vezetés közben, egy másik csoportnak a filmezés mellett blokkolták a telefonjait, a harmadik csoport mindezen beavatkozások nélkül vezethetett.

A kamerák akkor kezdték a felvételt, ha a fiatal a fékre taposott vagy kanyarodott, ilyenkor kigyulladt egy jelzőfény, amely a sofőr tudtára adta, hogy filmezik és a felvételt elküldhetik a szüleinek. Egyeseknek olyan programot töltöttek le az okostelefonjára, amely blokkolja a hívást és az SMS-ezést, amikor az autó mozgásban van – fejtette ki Ebel.

Ezek az intézkedések az első két csoportban 80 százalékkal csökkentették a kockázatos vezetési manőverek számát a harmadik csoporthoz képest, amelyet nem filmeztek az autóban és amelyben a sofőrök okostelefonjait sem blokkolták. A tinédzserek, akik vezetés közben sem telefonálni, sem SMS-ezni nem tudtak, óvatosabban vezettek, mint azok, akiknél vezetés közben csak a kamera működött, de a különbség statisztikailag nem volt szignifikáns.

Kommentek

  • Barca

    Lehetetlen, balesetet csak gyorshajtás okozhat, amit csak nagy forgalmú (balesetmentes városi) utakon történő sebesség mérés(sel egybekötött pénzbírság) tud visszaszorítani, különösen akkor, ha indokolatlanul alacsony sebességhatár van érvényben az úton.
    Szóval mobilozzatok, csak lassan! Szeptembertől egyébként, amikor már tud az új traffi telefonálásért is büntetni, lehet változik a fent említett álláspont!

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.