A JÁK közgyűlésén a tájékoztatás szerint az ügyvezető igazgató az e-mobilitást ösztönző intézkedési javaslatok között említette a díjmenetes parkolást, a buszsáv használatát, illetve az elektromos járművek áfájának radikális csökkentését.

A közlemény szerint a közgyűlésen bejelentették: a kormány elfogadta a klaszter javaslatát arra, hogy zöld rendszámot kapjanak az elektromos autók, valamint azt, hogy négy új munkacsoporttal segítsék az e-mobilitással kapcsolatos kormányzati döntések előkészítését.

Két hónapon belül elkészülhet az a tanulmány, amely kijelöli, hova telepítsék az első 150 villámtöltőt Magyarországon, a klaszter négy új bizottsága még áprilisban elkezdi az előkészítő munkát a kormányzat számára.

Az e-mobilitás egyik forrása a széndioxid-kvóta értékesítéséből fakadó kormányzati bevételek, de támaszkodni fognak európai uniós és egyéb innovációs forrásokra is.