Zűrök lehetnek a Volkswagennél

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.04.27. 11.00

Stratégiai kihívás elé állította a felügyelőbizottság elnökének távozásával keletkezett hatalmi űr a Volkswagen-konszernt – vélik az autóipari szakértők.

Ferdinand Piech, a Volkswagen felügyelőbizottságának elnöke szombaton jelentette be lemondását azonnali hatállyal posztjáról, bő két héttel azt követően, hogy kísérletet tett Martin Winterkorn vezérigazgató eltávolítására.

“Meg kell találni az új hatalmi egyensúlyt” – mondta a dpa hírügynökségnek Stefan Bratzel, a Bergisch Gladbach-i Center of Automotive Management igazgatója. “A konszernnek középtávon új, decentralizáltabb struktúrát kell majd felállítania” – tette hozzá. A kulcskérdés az, hogy kik töltik majd be a döntési pozíciókat az elkövetkező néhány, stratégiai szempontból fontos évben. Erről azonbaN egyelőre semmit nem lehet tudni – mondta.

Ferdinand Piech visszalépését “egy nagy életmű tragikus befejezéseként” értékelte Stefan Bratzel. Piech szerinte saját vezetési stílusa áldozatává vált, minthogy formájában és stílusában erősen emlékeztet az általa kezdeményezett korábbi személycserékre. Azt még nem lehet tudni, hogy Piech a jövőben milyen szerepet vállal a konszern életében. A Volkswagen többségi tulajdonosa a Porsche SE révén a jövőben mint “szürke eminenciás”, a háttérből irányíthatja az eseményeket. A legrosszabb esetben folytatódik a hatalmi póker a Volkswagen vezetésért.     

Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen egyetem autóipari tanszékének professzora szerint a hatalmi játszmából egyértelműen a felügyelőbizottság munkavállalókat és az alsó-szászországi tartományi kormányzatot képviselő szárnya került ki győztesen. Ez a szövetség elsősorban a németországi munkahelyek védelmében köttetett meg. Az, hogy hosszabb távon ez mennyire felel meg a konszern érdekeinek, még nyitott kérdés – tette hozzá.    

Ferdinand Piech jövőjéről szólva az autóipari szakember nem zárta ki annak lehetőségét, hogy eladja részesedését a Volkswagen Group többségi tulajdonával rendelkező Porsche SE befektetési holdingban. “Piech szerint ugyanis a Volkswagen rossz utat követ, amit a fő márka, a VW viszonylag gyenge nyereségessége és az Egyesült Államok piacán elszenvedett kudarcok igazolnak” – közölte.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.