Óriási botrány a Volkswagennél

Lemondott a vállalat fejese

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.04.26. 07.00

Azonnali hatállyal lemondott szombaton Ferdinand Piëch, a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának elnöke.

Azonnali hatállyal lemondott szombaton Ferdinand Piëch, a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának elnöke – jelentette be a vállalat.
Ferdinand Piëch váratlanul mondott le, nemcsak a felügyelőbizottság éléről köszönt le, hanem minden más megbízatásáról is. Felesége, Ursula Piëch ugyancsak lemondott felügyelőbizottsági tagságáról. 

A képen Ferdinand Piëch

A felügyelőbizottság vezetését ideiglenesen Berthold Huber elnökhelyettesre bízták. Drámai módon ért véget a társaság két legfőbb vezetőjének hatalmi harca, alig két héttel azután, hogy a nyilvánosság is tudomást szerzett Martin Winterkorn vezérigazgató és a felügyelőbizottság elnöke közti vitáról. 
A cég közlése szerint a vállalat felügyelőbizottságának elnöksége ülést tartott, és megállapította, hogy “a sikeres működéshez szükséges kölcsönös bizalom megszűnt”. 
A 78 éves Piëch el akarta távolítani a vezérigazgatói posztról Martin Winterkornt. Két hete a Der Spiegel című hírmagazinnak azt mondta, hogy “eltávolodott” az addig pártfogoltjaként számon tartott Winterkorntól, és arra törekszik, hogy “megfelelő emberek kerüljenek a felügyelőbizottság és az igazgatótanács élére”.

Volkswagen, Wolfsburg

Winterkornt addig Piëch leendő utódjának tartották a felügyelőbizottság élén, de ezzel a nyilatkozattal megrendült a hitele, és találgatások kezdtek keringeni arról, hogy leváltják a vezérigazgatói posztról.
    
A Volkswagen-csoport 20 tagú felügyelőbizottságának hat tagú elnöksége azonban a múlt héten 5:1 arányban elvetette Ferdinand Piëch kezdeményezését Winterkorn leváltására. Az elnökség határozatában a lehető legjobb választásnak nevezte Winterkornt a posztra és közölte, hogy javaslatot terjeszt a felügyelőbizottság elé a vezérigazgató 2016 végén lejáró szerződésének a meghosszabbítására.
    
Piëch, a társaság korábbi elnöke és az egyik legnagyobb részvényese. A Volkswagen egyik leghatalmasabb figurája volt, a VW nemzetségfőjének is nevezték. Távozásával vélhetően új korszak kezdődik a vállalat életében.
MTI

Kommentek

  • Vérmacy

    …és ezek akarták megvenni az Alfa Romeót… :)

  • szaboata

    az übermencs is csak ember…Kapzsi,megszédíti az édes hatalom

  • zoldfulu2000

    Vermacy: darabokban meg is vettek. Az Alfa osszes tehetsege ott van, lasd Silva, Meo, Egger, vagy a teljes italdesign.

    Mellesleg korai meg leirni az oreget, az apro reszletek ott vannak a beszamoloban, csak hat ez egy MTI cikk….

  • Kempelen

    szaboata, akárcsak az összes többi náció üzletemberei. Ez ilyen, legyen az japán, koreai, amerikai, zsidó, orosz vagy bárki….
    Legfeljebb te még egyikkel sem találkoztál. De légy résen.

  • Kempelen

    Vármacy: és ha majd kell nekik, megveszik a szürkeállományhoz a gyártást is. Nem ez lesz az első olasz márkájuk.

  • cddexter

    Kempelen, Vérmacy: még mindig jobb lenne mintha egy kínai vállalat venné meg mint ahogy nemrég egy másik nagy olasz márkát a Pirellit.

  • zoldfulu2000

    cddexter: hát marhára nem. A Volvo 2010 a kínai átvétel óta másfélszeresére növelte az eladásait, évente frissítenek a modelljeiken, és igencsak ott vannak az élmezőnyben több modelljükkel is. A Fiat a GM alatt összehozott egy pár kitűnő és sikeres modellt (ami részben egy kitűnő szakmai vezetésnek köszönhető), amely modelleket a mostani Marchione vezetés módszeresen vágta haza, folytotta el és közelít az Alfa teljes kinyírásához. Közben aki tehette átváltott, leginkább a VWhez (lásd az Alfa csodagyerek aki most asszem az AUdi csoport marketing-gigazgatója). Új tehetségeknek pedig nyoma sincs. Ahogy fejlesztéseknek sem.

    A nem létező modellpalettából pedig az olasz állam sem tud már vásárolni: http://autossagok.blog.hu/2014/12/28/seat_a_carabinierinek

    Ennyit a pampogó nacionalistákról, a Fiat sokkal jobb kezekben volt Marchione előtt.

  • Iceman.

    Az olasz márkafanok fixa ideája, hogy egy olasz márka inkább pusztuljon el, mintsemhogy külföldi kézbe kerüljön. Ezen a fórumon olvastam valakitől, hogy micsoda egy szutyok márka a foswágen Lambo és méltóbb lett volna megdögleni hagyni, mintsem egy Ferrari nagyságrendű márkát építeni belőle…

    Sebaj, amikor volt értéke az Alfának, akkor nem adták el, majd elfogják, ha nem lesz. A világ legjobb üzlete a VW-nek.

  • Iceman.

    ZF: *fojtotta

  • Matyi2010

    zoldfulu2000 – 2015.04.26 // 19:42

    Nekem is sokkal szimpatikusabb a kínai Volvo stratégia mint az amerikai volt.
    De tényszerűen el kell ismerni, hogy a Volvo a tavaly értékesített 465 ezer autóval épp hogy meghaladta a 2007-es 458 ezret, ráadásul abból is több mint 80 ezer a “hazai” kínai értékesítés.
    A válságban persze lehasalt a Volvo, de a 2009-es 334 ezres gyártás másfélszerese csak a korábbi szint elérése.

  • Gianniz

    Vén kecske, mehet nyugdíjba.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.