Óriási botrány a Volkswagennél

Lemondott a vállalat fejese

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.04.26. 07.00

Azonnali hatállyal lemondott szombaton Ferdinand Piëch, a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának elnöke.

Azonnali hatállyal lemondott szombaton Ferdinand Piëch, a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának elnöke – jelentette be a vállalat.
Ferdinand Piëch váratlanul mondott le, nemcsak a felügyelőbizottság éléről köszönt le, hanem minden más megbízatásáról is. Felesége, Ursula Piëch ugyancsak lemondott felügyelőbizottsági tagságáról. 

A képen Ferdinand Piëch

A felügyelőbizottság vezetését ideiglenesen Berthold Huber elnökhelyettesre bízták. Drámai módon ért véget a társaság két legfőbb vezetőjének hatalmi harca, alig két héttel azután, hogy a nyilvánosság is tudomást szerzett Martin Winterkorn vezérigazgató és a felügyelőbizottság elnöke közti vitáról. 
A cég közlése szerint a vállalat felügyelőbizottságának elnöksége ülést tartott, és megállapította, hogy “a sikeres működéshez szükséges kölcsönös bizalom megszűnt”. 
A 78 éves Piëch el akarta távolítani a vezérigazgatói posztról Martin Winterkornt. Két hete a Der Spiegel című hírmagazinnak azt mondta, hogy “eltávolodott” az addig pártfogoltjaként számon tartott Winterkorntól, és arra törekszik, hogy “megfelelő emberek kerüljenek a felügyelőbizottság és az igazgatótanács élére”.

Volkswagen, Wolfsburg

Winterkornt addig Piëch leendő utódjának tartották a felügyelőbizottság élén, de ezzel a nyilatkozattal megrendült a hitele, és találgatások kezdtek keringeni arról, hogy leváltják a vezérigazgatói posztról.
    
A Volkswagen-csoport 20 tagú felügyelőbizottságának hat tagú elnöksége azonban a múlt héten 5:1 arányban elvetette Ferdinand Piëch kezdeményezését Winterkorn leváltására. Az elnökség határozatában a lehető legjobb választásnak nevezte Winterkornt a posztra és közölte, hogy javaslatot terjeszt a felügyelőbizottság elé a vezérigazgató 2016 végén lejáró szerződésének a meghosszabbítására.
    
Piëch, a társaság korábbi elnöke és az egyik legnagyobb részvényese. A Volkswagen egyik leghatalmasabb figurája volt, a VW nemzetségfőjének is nevezték. Távozásával vélhetően új korszak kezdődik a vállalat életében.
MTI

Kommentek

  • Vérmacy

    …és ezek akarták megvenni az Alfa Romeót… :)

  • szaboata

    az übermencs is csak ember…Kapzsi,megszédíti az édes hatalom

  • zoldfulu2000

    Vermacy: darabokban meg is vettek. Az Alfa osszes tehetsege ott van, lasd Silva, Meo, Egger, vagy a teljes italdesign.

    Mellesleg korai meg leirni az oreget, az apro reszletek ott vannak a beszamoloban, csak hat ez egy MTI cikk….

  • Kempelen

    szaboata, akárcsak az összes többi náció üzletemberei. Ez ilyen, legyen az japán, koreai, amerikai, zsidó, orosz vagy bárki….
    Legfeljebb te még egyikkel sem találkoztál. De légy résen.

  • Kempelen

    Vármacy: és ha majd kell nekik, megveszik a szürkeállományhoz a gyártást is. Nem ez lesz az első olasz márkájuk.

  • cddexter

    Kempelen, Vérmacy: még mindig jobb lenne mintha egy kínai vállalat venné meg mint ahogy nemrég egy másik nagy olasz márkát a Pirellit.

  • zoldfulu2000

    cddexter: hát marhára nem. A Volvo 2010 a kínai átvétel óta másfélszeresére növelte az eladásait, évente frissítenek a modelljeiken, és igencsak ott vannak az élmezőnyben több modelljükkel is. A Fiat a GM alatt összehozott egy pár kitűnő és sikeres modellt (ami részben egy kitűnő szakmai vezetésnek köszönhető), amely modelleket a mostani Marchione vezetés módszeresen vágta haza, folytotta el és közelít az Alfa teljes kinyírásához. Közben aki tehette átváltott, leginkább a VWhez (lásd az Alfa csodagyerek aki most asszem az AUdi csoport marketing-gigazgatója). Új tehetségeknek pedig nyoma sincs. Ahogy fejlesztéseknek sem.

    A nem létező modellpalettából pedig az olasz állam sem tud már vásárolni: http://autossagok.blog.hu/2014/12/28/seat_a_carabinierinek

    Ennyit a pampogó nacionalistákról, a Fiat sokkal jobb kezekben volt Marchione előtt.

  • Iceman.

    Az olasz márkafanok fixa ideája, hogy egy olasz márka inkább pusztuljon el, mintsemhogy külföldi kézbe kerüljön. Ezen a fórumon olvastam valakitől, hogy micsoda egy szutyok márka a foswágen Lambo és méltóbb lett volna megdögleni hagyni, mintsem egy Ferrari nagyságrendű márkát építeni belőle…

    Sebaj, amikor volt értéke az Alfának, akkor nem adták el, majd elfogják, ha nem lesz. A világ legjobb üzlete a VW-nek.

  • Iceman.

    ZF: *fojtotta

  • Matyi2010

    zoldfulu2000 – 2015.04.26 // 19:42

    Nekem is sokkal szimpatikusabb a kínai Volvo stratégia mint az amerikai volt.
    De tényszerűen el kell ismerni, hogy a Volvo a tavaly értékesített 465 ezer autóval épp hogy meghaladta a 2007-es 458 ezret, ráadásul abból is több mint 80 ezer a “hazai” kínai értékesítés.
    A válságban persze lehasalt a Volvo, de a 2009-es 334 ezres gyártás másfélszerese csak a korábbi szint elérése.

  • Gianniz

    Vén kecske, mehet nyugdíjba.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.