Óriási botrány a Volkswagennél

Lemondott a vállalat fejese

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.04.26. 07.00

Azonnali hatállyal lemondott szombaton Ferdinand Piëch, a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának elnöke.

Azonnali hatállyal lemondott szombaton Ferdinand Piëch, a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának elnöke – jelentette be a vállalat.
Ferdinand Piëch váratlanul mondott le, nemcsak a felügyelőbizottság éléről köszönt le, hanem minden más megbízatásáról is. Felesége, Ursula Piëch ugyancsak lemondott felügyelőbizottsági tagságáról. 

A képen Ferdinand Piëch

A felügyelőbizottság vezetését ideiglenesen Berthold Huber elnökhelyettesre bízták. Drámai módon ért véget a társaság két legfőbb vezetőjének hatalmi harca, alig két héttel azután, hogy a nyilvánosság is tudomást szerzett Martin Winterkorn vezérigazgató és a felügyelőbizottság elnöke közti vitáról. 
A cég közlése szerint a vállalat felügyelőbizottságának elnöksége ülést tartott, és megállapította, hogy “a sikeres működéshez szükséges kölcsönös bizalom megszűnt”. 
A 78 éves Piëch el akarta távolítani a vezérigazgatói posztról Martin Winterkornt. Két hete a Der Spiegel című hírmagazinnak azt mondta, hogy “eltávolodott” az addig pártfogoltjaként számon tartott Winterkorntól, és arra törekszik, hogy “megfelelő emberek kerüljenek a felügyelőbizottság és az igazgatótanács élére”.

Volkswagen, Wolfsburg

Winterkornt addig Piëch leendő utódjának tartották a felügyelőbizottság élén, de ezzel a nyilatkozattal megrendült a hitele, és találgatások kezdtek keringeni arról, hogy leváltják a vezérigazgatói posztról.
    
A Volkswagen-csoport 20 tagú felügyelőbizottságának hat tagú elnöksége azonban a múlt héten 5:1 arányban elvetette Ferdinand Piëch kezdeményezését Winterkorn leváltására. Az elnökség határozatában a lehető legjobb választásnak nevezte Winterkornt a posztra és közölte, hogy javaslatot terjeszt a felügyelőbizottság elé a vezérigazgató 2016 végén lejáró szerződésének a meghosszabbítására.
    
Piëch, a társaság korábbi elnöke és az egyik legnagyobb részvényese. A Volkswagen egyik leghatalmasabb figurája volt, a VW nemzetségfőjének is nevezték. Távozásával vélhetően új korszak kezdődik a vállalat életében.
MTI

Kommentek

  • Vérmacy

    …és ezek akarták megvenni az Alfa Romeót… :)

  • szaboata

    az übermencs is csak ember…Kapzsi,megszédíti az édes hatalom

  • zoldfulu2000

    Vermacy: darabokban meg is vettek. Az Alfa osszes tehetsege ott van, lasd Silva, Meo, Egger, vagy a teljes italdesign.

    Mellesleg korai meg leirni az oreget, az apro reszletek ott vannak a beszamoloban, csak hat ez egy MTI cikk….

  • Kempelen

    szaboata, akárcsak az összes többi náció üzletemberei. Ez ilyen, legyen az japán, koreai, amerikai, zsidó, orosz vagy bárki….
    Legfeljebb te még egyikkel sem találkoztál. De légy résen.

  • Kempelen

    Vármacy: és ha majd kell nekik, megveszik a szürkeállományhoz a gyártást is. Nem ez lesz az első olasz márkájuk.

  • cddexter

    Kempelen, Vérmacy: még mindig jobb lenne mintha egy kínai vállalat venné meg mint ahogy nemrég egy másik nagy olasz márkát a Pirellit.

  • zoldfulu2000

    cddexter: hát marhára nem. A Volvo 2010 a kínai átvétel óta másfélszeresére növelte az eladásait, évente frissítenek a modelljeiken, és igencsak ott vannak az élmezőnyben több modelljükkel is. A Fiat a GM alatt összehozott egy pár kitűnő és sikeres modellt (ami részben egy kitűnő szakmai vezetésnek köszönhető), amely modelleket a mostani Marchione vezetés módszeresen vágta haza, folytotta el és közelít az Alfa teljes kinyírásához. Közben aki tehette átváltott, leginkább a VWhez (lásd az Alfa csodagyerek aki most asszem az AUdi csoport marketing-gigazgatója). Új tehetségeknek pedig nyoma sincs. Ahogy fejlesztéseknek sem.

    A nem létező modellpalettából pedig az olasz állam sem tud már vásárolni: http://autossagok.blog.hu/2014/12/28/seat_a_carabinierinek

    Ennyit a pampogó nacionalistákról, a Fiat sokkal jobb kezekben volt Marchione előtt.

  • Iceman.

    Az olasz márkafanok fixa ideája, hogy egy olasz márka inkább pusztuljon el, mintsemhogy külföldi kézbe kerüljön. Ezen a fórumon olvastam valakitől, hogy micsoda egy szutyok márka a foswágen Lambo és méltóbb lett volna megdögleni hagyni, mintsem egy Ferrari nagyságrendű márkát építeni belőle…

    Sebaj, amikor volt értéke az Alfának, akkor nem adták el, majd elfogják, ha nem lesz. A világ legjobb üzlete a VW-nek.

  • Iceman.

    ZF: *fojtotta

  • Matyi2010

    zoldfulu2000 – 2015.04.26 // 19:42

    Nekem is sokkal szimpatikusabb a kínai Volvo stratégia mint az amerikai volt.
    De tényszerűen el kell ismerni, hogy a Volvo a tavaly értékesített 465 ezer autóval épp hogy meghaladta a 2007-es 458 ezret, ráadásul abból is több mint 80 ezer a “hazai” kínai értékesítés.
    A válságban persze lehasalt a Volvo, de a 2009-es 334 ezres gyártás másfélszerese csak a korábbi szint elérése.

  • Gianniz

    Vén kecske, mehet nyugdíjba.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25. Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.