Olyan helyről mér a szupertraffi, ahonnan eddig soha és ez nekünk jó

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.04.25. 11.30

Még a kapitányság épületéből sem kell kimenniük Kecskeméten a rendőröknek, hogy bevessék az új szupertraffipaxot.

Még a kapitányság épületéből sem kell kimenniük Kecskeméten a rendőröknek, hogy bevessék az új szupertraffipaxot. A rendőrség erkélyén mérő készülék kedvét szegheti a kiskörúton versenyző autósoknak.
kép: baon.hu
Rendhagyó “erkélyjelenetnek” lehetnek mostanában szemtanúi a kecskemétiek. A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság Batthyány utcai épületének egyes kapuja fölött lévő erkélyén traffipax méri a kiskörúton haladó járművek sebességét. Az új módszernek a szupertraffipaxok, hivatalos nevükön Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontok március végi hadrendbe állítása nyitott teret. A készülékek nem igényelnek rendőri jelenlétet, önjáróan működnek, irányba állítva megkeresik a jármű rendszámát, majd automata módon továbbítják az adatokat a központi rendszerbe. Az erkélyről az egész Dobó körút jól belátható.
Az új jelenségről a Facebookon felháborodva számoltak be azok, akik kiszúrták a rendőrség épületén az egyébként nem rejtegetett készüléket. A rendőrök olyannyira nem titkolják az új, és az eddigi tapasztalatok alapján hatékonynak mutatkozó módszerüket, hogy kérésre a baon.hu újságíróit is beengedték az ominózus erkélyre. A rendőrök célja ugyanis nem a bírságolás – a közhiedelemmel ellentétben a rendőrség egy fillért sem lát a büntetésekből befolyt összegből -, hanem a baleset-megelőzés, emellett jelen esetben a körúton lakók “pihenésének és nyugalmának biztosítása”.
Kecskeméten évek óta visszatérő probléma, hogy főleg hétvégenként, éjszaka gyorsulási versenyeket rendez néhány autós a kiskörúton. Az eszement száguldozás azon túl, hogy rendkívül veszélyes, még idegtépően hangos is – állítják a környék lakói. A rendőröknek a szupertraffipaxokkal új lehetőség került a kezükbe a versenyek felszámolására. A készülékek éjszaka is jól látnak mindent, rendőr sem kell melléjük – a főkapitányság épületéről még el sem lophatják a berendezést – így a rendőrök a város más pontjain tudnak szolgálatot teljesíteni.
Az április elejétől a traffipaxokat “eseti jelleggel” főként a délutáni, esti órákban, illetve hétvégenként vetik be ezen a helyszínen. A háromlábú persze nincs bebetonozva az erkélyen, ha a rendőrök indokoltnak tartják, a kiskörút más pontjaira is áthelyezhetik. A körúti sebességmérés létjogosultságát jól mutatja, hogy az elmúlt hetekben több gyorshajtót is bemértek ott a rendőrök, volt olyan autós, akit 100 km/h feletti sebességgel fotózott le a rendőrség erkélyén elhelyezett traffipax. A 100 ezer forint körüli bírság valószínűleg kedvét szegi majd a körúti száguldozónak.
(forrás: baon.hu)

Kommentek

  • kocogok

    Az erkélyről való trafizással egyetértek, de az indokolatlanul kinthagyott tábláknál történő az bizony G.-ség!

  • sigabi

    Az van, hogy a zsaruk ki fogják tenni a cuccot, és eredményesek lesznek. Tetszik, nem tetszik. A közút kezelőjét miért nem szidja senki? Tetszett már bárkinek őket megkeresni? A táblákat ugyanis velük lehet beszedetni, rögtön lehetne normálisan haladni.
    Egyébként meg imádom, amikor tol a barom a kétsávos úton (pl. Bp, IV. Megyeri a temető mellett), majd amikor tud, kivág mellőlem,. és megy mint a barom. Köztudott, hogy ott szoktak traffizni. Utána meg a zsarukat szidjuk? Talán ha normálisan közlekednénk.

  • DTF

    Sigabi: ha tol, akkor az ketok miatt lehet: egyik h a Besloben proszkalsz, a maiyk h tul lassan mesz. Ha mogottem megy vki, es latom h hgyorsabb akkor gyorsitok es elengedem. Ennyi.

  • Pppp

    Nyiregyen a bíróság erkélyéről lőtte a közeli lámpát pár éve egy kamera, (a rendőrség mellette van) minden helyi tudta, egyszercsak eltünt. Kérdem az ismerős copert mi lett vele, leszerelték mert sok rendőr beleszaladt a pirosba, kérdem rendőrautóval, nem mentek dolgozni!

  • Barca

    Ma is a dózsán a kapitányság előtt mértek… Szép gesztus, nem kell messze menni, meg ott sok a baleset is, meg a kisiskolás! Ja neeem… Viszont stadion felől 40-es tábla van, amit később sem old fel semmi a Thökölyig, igaz rendőrség felőli oldalon, ahol egyébként nagyobb a gyalogos forgalom is 50 a határ, csak a legvégén a kanyar előtt dob vissza 40-re. Logikus nem? 4 sávos út egyik oldalon irodaház 200m keresztül 40-es, másik oldal lakóházak 50 végig. Persze a legszebb, hogy ott senki nem megy 40-el, nincs is oka, egyszerűen elfelejtették 40-es feloldani, de jó, mert aki 55km/h-ta gyórsít már fizethet is!

  • imi001

    Sokkal jobb ötletem van tegyék kötelezővé a tachográf használatát (gps el egybekötve) Természetes szigorúan bekamerázott autókban Hogy mondjuk azért is büntetni lehessen ha rágyújtasz

  • jako

    Pppp – 2015.04.25 21:27

    ezektől az ordas hazugságoktól megfájdul a fejem, ha valaki arra szánja magát hogy a rendőrséget fikázza, azzal, hogy meséket gyárt róluk, tegye, de legalább annyi tisztesség legyen benne saját érdekébe, hogy olyat hazudik, ami hihető is, mert a gyökér saját magát égeti.
    1.Milyen jogon mérhetnének a bíróság erkélyéről?
    2. ne nézzük már annyira hülyének a rendőröket, hogy a saját maguk felállította traffipaxba bele futnak, amiről minden helyi tudott
    Tehát az anyád picsáját hülye gyerek

  • macuda6

    Hazudtok kutyák, ma már az ég világon minden a pénzbeszedésről szól!
    A közbiztonság nem számít, hullanak a trafikosok, de Ti mérjétek/méressétek a sebességet/szedjétek a pénzt!

  • Pppp

    T “jako”
    Nem szoktam egy bizonyos szint alá menni, te ennek sokszorosan alatta vagy, ha sértegetni akarsz azt lehet inteligensen is, már ha ismered ennek a szónak a jelentését. Trágárkodni szerintem más fórumokon kell. A tény: Nyíregyházán volt kamera a bíróság épületén a sárgán és piroson áthajtókat büntette, aztán leszerelték, ha a rendőr hazudott, én is. Ha elolvassa és megérti valaki amit írtam (ez nagy tudás ám), látható csak leírtam egy tényt, nem véleményeztem, alapvetően a rendszer a hibás, amely pénzbehajtó szervvé silányította rendőrséget, és nem a rendet őrzik.

  • Kempelen

    Imi, inkább próbáld meg betartani a szabályokat szövegelés helyett.
    Macuda, ha olyan hülye vagy, hogy tőled lehet pénzt beszedni, akkor ne nyekeregj, hanem fizess.
    Én nem értem ezt a sok nyekergőt, mi a f…ért nem figyeltek inkább?

  • Kempelen

    “…amely pénzbehajtó szervvé silányította rendőrséget, és nem a rendet őrzik.”

    Ez bruttó marhaság.

  • jako

    Te miről, beszélsz? milyen szintről, ami alá te nem akarsz lentebb menni, de én ott vagyok.
    Az általad tutira vázolt baromságra pedig továbbra is fenntartom a véleményem, és attól függetlenül, milyen szép köntösbe akarod bujtatni a mondókádat, az attól még baromság, tehát intelligensen írom hazudozó szarfaszú bunkó vagy, most meg a kopper haverodra akarod tolni a hazudozásod, nos ezért írnak neked ilyen hangon, mert gerinced az nincs. más legalább azt írja tetű rendőrök, pénzt hajtanak, de te csak hazudozol.

  • Pppp

    Nagy testvérem, egy vödör korom atomvillanás hozzád képest!

  • sigabi

    DTF: Igen, olyan is van, hogy valaki a megengedettnél lassabban megy, és feltartja a forgalmat. Ezt én sem bírom elviselni.
    Én viszonylag dinamikusan vezetek (Egy 2.3-as turbós benzines kocsim van, lehet vele haladni), de amikor 55 körül poroszkálok a lakott területen belül, vagy 100 körül országúton, és beleáll a barom a seggembe, akkor azért nem szütyörgök.
    És utálom ha féktávon belül tolnak, de nem szeretek a barom kedvéért száguldozni, mert nem örülök a sztárfotóknak.. Elengedem, amint tudom. (egy 18 éves kombi VOLVO-m van, sokan szeretik azt gondolni, hogy lassú, mg szutyok, meg csak egy rozzant családi kombi.) Szóval, és ezekről az idiótákról beszélek, akik azt gondolják, hogy ha ráállnak a faromra, akkor majd megijedek, és odalépek. Veszélyesek, arrogánsak, és nincsenek olyan reflexeik, ami egy méteres távolságra elég.
    Gondolom, ezeket Te sem szereted.

  • tbiudrl

    Barca!
    Te hol tanultad a KRESZ-t? A 40-es mindkét irányból a Verseny utcai kereszteződés előtt 50-60 méterrel van kitéve, amit (a KRESZ ide vonatkozó szabályai szerint) a kereszteződés felold. Vagyis a kereszteződés után (a kanyar közepétől) már mehetsz 50-nel. Sőt, a Stadion felé, a kanyar után kb. 60 méterrel még egy 60-as tábla is van. A sebességkorlátozás egyébként a kanyarban lévő gyalogosátkelő és a Verseny utcából kihajtó autóbuszok miatt van.

    40 helyett 55-nél még nem kapsz csekket, mivel 15kn/h-s túllépéstől jár a csekk, a trafinak meg 3,9km/h-s hibahatára van. Ha ehhez hozzáveszed, hogy az autó sebességmérője 3-5km/h-t csal, akkor kijön, hogy 40-es táblánál a 60-at mutató órád mellett sem kapsz csekket.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.