Turbómotorral jön az új Aston Martin

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.24. 09.00

A DB9 utódja, a DB11 minden jel szerint turbófeltöltéssel fogja tovább erősíteni a márka V12-es motorját. A beltéri fotó árulkodott.

Hagyjuk egyelőre a formai jegyeket: a lényeg az Aston Martin prototípusának a motorterében lapul, és bár a kémfotósok oda nem láttak be, az utastérben érdekes dolgot fedeztek fel. 
A középkonzol tövénél beépített négy darab billenőkapcsolóhoz apró betűkkel az intercooler szivattyúk, illetve intercooler venillátorok szöveget írták fel, ami egyértelműen arra utal, hogy a motor bizony nem légköri nyomáson kapja a keverékképzésnél használt levegőt.
A prototípusban egyébként a márka bevált 6.0 V12 csúcsmotorja dolgozik, amely szívó kiadásában modelltől függően 517-600 lóerőt ad le.
Maga a turbós váltás nem újdonság, hiszen a cég friss erőforrásait már az AMG fejleszti és szállítja; az azonban nem várt fordulat, hogy a korábban nyugdíjra ítélt, majd egy generációnyi időre mégis visszatartott 12 hengeres blokk is megkapná a technológiát.
A DB9 utódja a jelenlegi modell ragasztott alumínium vázának módosított kiadását kapja, és ahogy a képeken látható, marad a hosszú gépháztető és a tátongó hűtőmaszk, illetve a lejtős tetőív. A modell határozottabban fog eltávolodni a V8 Vantage modelltől: utóbbi agresszív, sportos irányt vesz, míg a DB11 elegáns, finomabb karaktert ölt.

Kommentek

  • keeperbk

    Elég szégyen az, hogy eddig nem azzal szerelték. Nem véletlen, hogy a hasonló teljesítményű, valóban jó autók, kb. felét fogyasztják.

  • tama74

    melyik aston martin tulajt érdekli szerinted a fogyasztás?

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.