Négy és félmilliót kért a taxis az út végén

400 ezres kilométerdíj

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.23. 06.00

Egy New York-i nő úgy érezte, átverte őt a taxisofőr, és panaszt tett a társaságnál. Ami ezután történt, legrosszabb rémálmainkban sem tudjuk elképzelni.

16 ezer dollár: ennyit követelt utasán az alternatív taxiszolgáltatóként ismertté, bizarr bakijairól pedig hírhedtté vált Über. 
A fiatal nő egy jótékonysági eseményre sietett volna, de 11 kilométeres utazása már az első perctől szokatlan volt. Miután Jamie Hessel beszállt a megrendelt autóba, a sofőr hosszú percekig meg sem mozdult, majd amikor mégis elindult, abban sem volt köszönet. 
A vezető össze-vissza cikázott a sávok között, a navigációs rendszer utasításait figyelmen kívül hagyva egy hosszabb útvonalra kalandozott, majd amikor kézből telefonálva a buszsávba hajtott, Jamie úgy döntött, elég volt. Kiszállt a kocsiból, és gyalog folytatta útját.


Miután panaszt tett a cég diszpécserénél, le is zárta magában az ügyet. A készpénzes fizetés helyett közvetlen hitelkártya-terheléssel dolgozó Über azonban néhány nappal később benyújtotta neki a számlát: összesen 16 251 dollárt, azaz 4,57 millió forintot követeltek a nőn, amiből nyilvántartásuk szerint 1,2 milliót már rendezett, így “csupán” 3,4 millióval lógott a cégnek.
Hatalmas szerencséjére hitelkártyája éppen lejárt, így a monumentális viteldíjat nem tudták behajtani, és amikor pánikban írt a cégnek, hogy tiltakozzon, ott megnyugtatták, hogy csak valami fatális tévedésről lehet szó, és törölték a terhelést. 
A vállalat azóta felajánlotta, hogy az időközben kiszámított korrekt viteldíjat (56 dollárt, mintegy 16 ezer forintot) is visszatéríti a nőnek, ő azonban azt mondta: inkább tartsák meg a pénzt, de soha többé nem osztja meg hitelkártyája adatait a céggel.
Szende kislány óriási copfokkal és még nagyobb plüssmacival: ezt a tanulóvezetőt soha nem felejtik el az átvert oktatók!

Négy és félmilliót kért a taxis az út végén 1

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.