Mégsem olyan jó a kínai fiataloknak

Nissan Lannia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.21. 08.15

Megépítette 2013-as tanulmányának szériaváltozatát a Nissan. Az egykori radikális koncepcióból mára csak bátortalan részletek maradtak.

Napra pontosan két évvel ezelőtt mutatta be a helyi harmincéveseknek szánt Friend ME szedántanulmányt a Nissan kínai részlege. Merész C-oszlopával, a mai formanyelvet akkor még előzmények nélkül előre vetítő orrkialakításával, sportos farával kifejezetten optimista, vágyakozást gerjesztő jószág volt a négyszemélyes koncepció, amiért már majdnem irigyelni kezdtük a távoli ország feltörekvő generációját.
Most bemutatkozott a Friend ME örökösének tekinthető szériagyártású szedán, a Lannia, és bizony alma még nem esett ilyen baromi messze a fájától. Az orrkialakítás, az oldalfalat tagoló lemezhullámok és a tarajként magasba emelkedő, a kilátást nullára redukáló C-oszlop ugyan emlékeztet az eredeti tanulmányra, a kettő között azonban valójában csak a célcsoport teremti meg a kapcsolatot: ha nem tudnánk, hogy a Lanniát a huszon- és harmincéveseknek szánják (meg ha nem írná konkrétan a sajtóközlemény), eszünkbe sem jutott volna, hogy a szedánnak köze lehet az egykori koncepcióautóhoz.
A már említett, burjánzó C-oszlop a józan méretű kerekekkel együtt a kisautóbók faragott limuzinok jellegzetes arányaival ruházza fel a Lanniát. A 2015 őszétől forgalmazott belpiacos modellt modern biztonsági rendszerekkel szerelte fel a Nissan, motorjai állítólag takarékos, tiszta üzemű darabok.
Az utastérben már kedvezőbb a kép, és ha a Friend ME űrhajó-konzolja szemétdombra is került, a sportos, kéttónusú műszerfal, valamint a kifejezetten és kizárólag a kínai piacra kifejlesztett, érintőképernyős, telefon-csatlakozásos infotainment rendszer világszínvonalú elgondolást követ. 

Kommentek

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.