Megdöbbentően jópofa a legújabb SUV-tanulmány

Qoros 2 SUV PHEV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.21. 11.00

A Szlovákiában már értékesítő bázissal rendelkező kínai-nemzetközi Qoros túllépni készül VW-klón imázsán. Friss tereptanulmányuk iszonyú cuki jószág.

Állítólag sorozatgyártású modellt készít elő a Qoros 2 SUV tanulmány, amit persze hiszünk, ha látunk, de a legvadabb japán törpeautókra rálicitáló, formabontó dizájn azonnal szimpatikussá teszi a városi szabadidőjárművek kategóriájában induló jószágot.
Ez azért érdekes, mert a Qorosnak van már egy városi szabadidőjárműve, a 3 City SUV. Persze az hármas, ez kettes, így elképzelhető, hogy a sablonos emelt hasú kombi mellett egy még apróbb, négy méternél nem hosszabb járművecskét is tervbe vett a gyártó (amely azért megőrizte a rokonok jellegzetes C-oszlop ívét és alacsony tetejét). 
Egy ilyen modellnek alapvetően az volna a hátulütője, hogy ilyet Japánon kívül csupán Európában lehet eladni, sem Kínát, sem az Egyesült Államokat nem hatják meg a térvarázsló apróságok, de ez ne zavarjon minket, az európai városok utcáin nagyon jól mutatna az emelt kisautó.
Pedig a Qoros 2 SUV függőleges lámpatesteivel, vonalkódot rejtő, kínai rácsmintázatú napfénytetejével, izmos kerékíveivel és a vezető látómezejében gombnyomásra kiemelkedő töltőcsonkjával, amivel rá kell manőverezni egy speciális csatlakozóra, mintha egy vadászgépet tankolnánk meg a levegőben, valóban izgalmas jószág. 
Megdöbbentően jópofa a legújabb SUV-tanulmány 1
Ja, töltés: az autócska konnektoros hibrid hajtáslánccal lépett színre, ami ekkora méretben kész árpolitikai öngyilkosság. A tanulmányautó persze mindent elbír, és a kis lökettérfogatú turbómotorból , valamint a hátsó kerekeket hajtó két villanymotorból álló 4×4 hajtáslánc a nagyobb modellekben még életképes lehet.
Az utastérről nincsenek képeink, de a hírek szerint digitális kijelzők, lebegő műszerfal és az álló helyzetben visszahúzódó fokozatválasztó egység határozza meg a hangulatot.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.