A nyolcadik utas: a Chevy

Chevrolet-FNR tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.21. 10.00

Gyalázatosan kevés információt adott közre a távoli jövőben játszódó tanulmányáról a Chevrolet. Az FNR-t Sanghajban fejlesztették ki.

Mintha nem is a General Motors kínai dizájnstúdiójából, hanem egyenesen egy hollywoodi szuperprodukcióból lépett volna elő a Chevrolet-FNR, a cég legújabb elektromos, autonóm gépjárműve.
A mérnökök, a formatervezők és a tartalomfejlesztők közös projektjének indult munkában valahol menet közben lemaradtak a hagyományos autóipari szakemberek, mert az autó hajtástechnológiájáról semmit nem lehet tudni azon túl, hogy a kerékbe épített villanymotorok hajtják, akkumulátorait pedig indukciós töltő hozza üzemkész állapotba. Annál többet mesélnek a formai megoldásokról és az ember és a gép közötti kapcsolatot megteremtő felületekről, azaz a HMI-ről.
A tető csúcspontjától az aszfaltig egyetlen merész ívben alábukó orrkialakítás az Alien filmek címszereplőihez teszik hasonlatossá az autót, a lézeres fényszórók és zárófények, valamint a két irányba, felfelé nyíló “szitakötő ajtók” tovább erősítik az űrharcos jelleget. Nem véletlen, hogy a hajtáslánc indításgátlója a hagyományos jeladó helyett retina-azonosítással oldható fel.
A jármű a tető elhelyezett radar, valamint további érzékelők igénybe vételével képes a vezető nélküli üzemre, ilyenkor az első ülések 180 fokkal hátrafelé fordulnak. A fedélzeti rendszerek kézmozdulatokkal vezérelhetők, de adatbevitelre az utastér minden pontján megtalálható érintőképernyők is használhatók. A műszerfal egyetlen gigantikus kijelző, de hátul, a harmadik üléssor melletti falfelületet is monitor borítja. 

Kommentek

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.