122 ezer gyorshajtó egy nap alatt

Szerző: Vezess levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.04.21. 15.00

Rengeteg gyorshajtót fogtak az európai rendőrök, amikor április közepén átfogó sebesség-ellenőrzést tartottak.

Több mint 4,2 millió járművet ellenőriztek a rendőrök az átfogó európai sebességellenőrző akcióban- számol be a rendőrség balesetmegelőzési honlapja.  A 2015. április 16-án 6 órától 2015. április 17-én 6 óráig, 24 óra időtartamban került sor. A Tispol Speedmarathon kampányban 22 európai ország, köztük Magyarország vett részt.

Az előzetesen beérkezett adatok szerint összesen 122 581 járművezető lépte túl az előírt sebességhatárt. 6102 gyorshajtást automata kamerák által rögzítettek, míg a sebességtúllépések túlnyomó többségét, 116 479 szabályszegést a rendőrök által üzemeltetett eszközök derítettek fel. Hazánkban közel ötezer gyorshajtót kaptak el

Az eddig adatokat szolgáltató országok az alábbiak (zárójelben a tettenért gyorshajtások száma):

Ciprus (350)
Németország (91 262)
Észtország (396)
Finnország (1295)
Magyarország (4928)
Horvátország (2185)
Olaszország (5561)
Luxemburg (344)
Litvánia (1978)
Lettország (807)
Málta (7)
Norvégia (918)
Hollandia (2366)
Portugália (1349)
Szlovákia (2145)
Szlovénia (1225)
Szerbia (2370)

 
A rendőrség rámutat, hogy a megengedett sebesség túllépése (abszolút gyorshajtás), valamint a nem megfelelően megválasztott haladási sebesség (relatív gyorshajtás) a halálos kimenetelű közúti ütközések legfőbb oka. Az elmúlt évben 27 500 ember halt meg közúti balesetben az Európai Unió területén.
 

Kommentek

  • zamby

    És hány bűnözőt fogtak el egy nap alatt? Erről is írhatnának már egyszer.

  • bogi9315

    Arról már nem mernek írni, mert nálunk ez a fontos : szívózni az emberekkel, több 10 000-et rájuk verni ha 50 helyett 60-al mennek. De mellette fiatal lányokat erőszakolnak, ölnek, lopnak a bűnözők. Emberek tűnnek el, stb. De legalább a gyorshajtási csekk otthon van az asztalon.

  • Barca

    Micsoda PR munka, akkor az igazság!!! :

    360e autós ellenőriztek Magyarországon, ebből 2%-ot sem tudtak megbüntetni, pedig sok volt a helyi kassza is, azaz már 60-nál ki tudtak szedni egy helyszíni 20 ezresre! Ennek tükrében még mindig baleset-megelőzésről beszélni, vagy legfőbb halált kiváltó oknak tartani a sebesség túllépést nevetségest!
    Az a pénz, amennyi elment kamerára, a több száz rendőr, több száz adminisztrációs munkatárs esetleg bűnmegelőzéssel foglalkozna vajon mennyi pénz jönne be? Vagy mennyivel több maradna a lakosságnál? Az évi 150 gyilkosság rendben van? Nézzük már meg Ausztriába mekkora ez a szám!
    Egyébként Budapesten 40-50 halálos baleset van, míg több száz halálos baleset az autóutakon, autópályákon történik, ennek tükrében, hogy lehet, hogy a traffipaxozás 70% koncentrálódik a fővárosba? Baleset-megelőzés mi? Itt lehet pénzt beszedni, mert itt vannak autók! Szánalmas!

  • vicsigabi

    A balesetek elsődleges oka a felelőtlenség, a nem körültekintő vezetés (avagy az egoizmus). Ennek persze egyik jele az infantilis gyorshajtás lehet, de persze nem mindenki vezet felelőtlenül, aki éppen túllépi a megengedett sebességet (bár nem illik a szabályokat megszegni). Ugyanígy felelőtlen aki nem tartja a követési távolságot, aki még a legegyszerűbb szabályokat sem tartja be (parkolás, index, piros, stb.). Nem tudom, hogy mi lenne, hogyha már ezekért az apróságokért is büntetne a rendőrség, vajon nőne-e a fegyelem?

  • keeperbk

    Ismét a gusztustalan parasztvakítás!
    “A rendőrség rámutat, hogy a megengedett sebesség túllépése (abszolút gyorshajtás), valamint a nem megfelelően megválasztott haladási sebesség (relatív gyorshajtás) a halálos kimenetelű közúti ütközések legfőbb oka.”
    Ebből a két okból az első az, amit a traffipaxokszos rablással csökkenteni lehetne. Viszont nem írták oda, hogy ez az ok, a baleseteknek még 1%-áért sem felelős. A relatív gyorshajtást meg mindenre rá lehet fogni, mondván, ha el sem indultál volna, akkor nem mész neki… Viszont ez meg amúgy sem mérhető a tízmilliárdokért vásárolt “behajtási eszközökkel”. Tehát hazánk undorítóan gátlástalan, rabló politikusai, az adónk 20 milliárdjából megvettek kb. 5 milliárd értékű,- számunkra teljesen felesleges- traffipaxot, (a különbség ellopva), hogy aztán ezekkel, további milliárdokat szedjenek be tőlünk, otromba hazugságokra és csúsztatásokra hivatkozva.
    Nagyjából ezt érdemeljük, mert olyan “jól teljesítünk”!

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.