Phaeton-pótló szedánkupé a VW-tól

500 Nm, 2,3 literes átlagfogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 08.15

Konnektoros hibrid kupélimuzin-tanulmánnyal lépett színre Kínában a Volkswagen. A Volkswagen C Coupé GTE nem csak hajtásláncában nyújt különlegeset.

A mai napon nyitó Sanghaji Autószalonon mutatta be négyajtós PHEV kupétanulmányát a Volkswagen. 
Formavilágában a márka jövőbeli irányvonalát, közvetlenül pedig a közelgő CC-t előlegezheti meg a Volkswagen most bemutatott tanulmánya, ám van egy nagyon fontos eltérés: a több mint öt méter hosszú C Coupé GTE vadonatúj, hosszmotoros padlólemezre épül. Azon a piacon, ahová szánják, egyáltalán nem okoz meglepetést ez a konfiguráció: Kínában eddig is kapható volt az első generációs Škoda Superb vissza-Volkswagenesített kiadása.
Az autó nem csak hosszú, de rettentő tágas is (3014 mm tengelytáv), így az erősen döntött tetőoszlopok ellenére várhatóan tágas hely várja a magukat hátra befészkelő utasokat.
A C Coupé GTE fedélzetén a VW-csoport büszkesége: egy hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc kapott helyet. A négyhengeres TSI motor 210, a villanymotor 124 lóerős, a rendszerteljesítmény 245 LE, illetve 500 Nm. A lítium-ion akkumulátorok akár önmagukban is alkalmasak az autó mozgatására, legfeljebb 50 km-en át, 130 km/óránál nem gyorsabban. A 232 km/óra végsebességű autó 8,6 mp alatt gyorsul 100-ra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,3 l/100km.
A C Coupé GTE dizájnja az elektromos Volkswagenek jellegzetes LED-fényes arculatát követi, ám a németek (kínaiak) emelték a tétet: a nagy autót egyedi külső hangulatvilágítással szerelték fel. Ez az ajtózárak oldásakor lép működésbe, és az autó orrán lévő emblémától a hűtőmaszk felső peremén, majd a LED-es lámpatestek keretéig húzódik, megjelenik a karosszériába rejtett kilincseken, végül a hátsó lámpatesteket kiemelve a hátfalon lévő VW-logót is megvilágítja.
Az utastér az autó kettős személyiségét (nevezetesen hogy egyszerre szeretne sportszedán és sofőrös limuzin lenni) tükrözi. Ehhez a dualitáshoz külön üzleti üzemmódot tervezett a Volkswagen stábja, igaz, ez csak a tájékoztató-szórakoztató központ által megjelenített adatokra vonatkozik: az okostelefon naptárából a fedélzeti kijelzőre vihetők át a napi tennivalók, ami a sofőrnek segít az útvonaltervezésben és időbeosztásban, míg a fedélzeti GPS által megtervezett út utolsó száz méterei átvihetők a főnök telefonjára, hogy pontosan tudja, hogyan jut el a kocsitól a célállomásig gyalog.
A műszerfalat egyébként az autóiparban eddig nem használt damaszk acél díszíti: az ornamentális kardkészítésből átemelt eljárásban akár több száz rétegben kovácsolják egymásra az acélt, ami egyedi mintázatot eredményez.  
Az autó bővelkedik monitorokban, a középen elhelyezett, 12,3 colos, keret bélküli monitor mellett hasonló méretű LCD-panel helyettesíti a műszeregységet is, a VW Passatból megismert módon, végezetül a tágas hátsó üléseknél is van egy-egy 4,5 colos érintőképernyő, amelyekről a klímaberendezésen túl az audiorendszer, illetve az elektrokróm panoráma napfénytető is vezérelhető. 
Kézzel kell azonban működtetni az első ülések között elhelyezett pezsgőhűtőt.

Kommentek

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.