A mai napon nyitó Sanghaji Autószalonon mutatta be négyajtós PHEV kupétanulmányát a Volkswagen. 
Formavilágában a márka jövőbeli irányvonalát, közvetlenül pedig a közelgő CC-t előlegezheti meg a Volkswagen most bemutatott tanulmánya, ám van egy nagyon fontos eltérés: a több mint öt méter hosszú C Coupé GTE vadonatúj, hosszmotoros padlólemezre épül. Azon a piacon, ahová szánják, egyáltalán nem okoz meglepetést ez a konfiguráció: Kínában eddig is kapható volt az első generációs Škoda Superb vissza-Volkswagenesített kiadása.
Az autó nem csak hosszú, de rettentő tágas is (3014 mm tengelytáv), így az erősen döntött tetőoszlopok ellenére várhatóan tágas hely várja a magukat hátra befészkelő utasokat.
A C Coupé GTE fedélzetén a VW-csoport büszkesége: egy hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc kapott helyet. A négyhengeres TSI motor 210, a villanymotor 124 lóerős, a rendszerteljesítmény 245 LE, illetve 500 Nm. A lítium-ion akkumulátorok akár önmagukban is alkalmasak az autó mozgatására, legfeljebb 50 km-en át, 130 km/óránál nem gyorsabban. A 232 km/óra végsebességű autó 8,6 mp alatt gyorsul 100-ra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,3 l/100km.
A C Coupé GTE dizájnja az elektromos Volkswagenek jellegzetes LED-fényes arculatát követi, ám a németek (kínaiak) emelték a tétet: a nagy autót egyedi külső hangulatvilágítással szerelték fel. Ez az ajtózárak oldásakor lép működésbe, és az autó orrán lévő emblémától a hűtőmaszk felső peremén, majd a LED-es lámpatestek keretéig húzódik, megjelenik a karosszériába rejtett kilincseken, végül a hátsó lámpatesteket kiemelve a hátfalon lévő VW-logót is megvilágítja.
Az utastér az autó kettős személyiségét (nevezetesen hogy egyszerre szeretne sportszedán és sofőrös limuzin lenni) tükrözi. Ehhez a dualitáshoz külön üzleti üzemmódot tervezett a Volkswagen stábja, igaz, ez csak a tájékoztató-szórakoztató központ által megjelenített adatokra vonatkozik: az okostelefon naptárából a fedélzeti kijelzőre vihetők át a napi tennivalók, ami a sofőrnek segít az útvonaltervezésben és időbeosztásban, míg a fedélzeti GPS által megtervezett út utolsó száz méterei átvihetők a főnök telefonjára, hogy pontosan tudja, hogyan jut el a kocsitól a célállomásig gyalog.
A műszerfalat egyébként az autóiparban eddig nem használt damaszk acél díszíti: az ornamentális kardkészítésből átemelt eljárásban akár több száz rétegben kovácsolják egymásra az acélt, ami egyedi mintázatot eredményez.  
Az autó bővelkedik monitorokban, a középen elhelyezett, 12,3 colos, keret bélküli monitor mellett hasonló méretű LCD-panel helyettesíti a műszeregységet is, a VW Passatból megismert módon, végezetül a tágas hátsó üléseknél is van egy-egy 4,5 colos érintőképernyő, amelyekről a klímaberendezésen túl az audiorendszer, illetve az elektrokróm panoráma napfénytető is vezérelhető. 
Kézzel kell azonban működtetni az első ülések között elhelyezett pezsgőhűtőt.