Phaeton-pótló szedánkupé a VW-tól

500 Nm, 2,3 literes átlagfogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 08.15

Konnektoros hibrid kupélimuzin-tanulmánnyal lépett színre Kínában a Volkswagen. A Volkswagen C Coupé GTE nem csak hajtásláncában nyújt különlegeset.

A mai napon nyitó Sanghaji Autószalonon mutatta be négyajtós PHEV kupétanulmányát a Volkswagen. 
Formavilágában a márka jövőbeli irányvonalát, közvetlenül pedig a közelgő CC-t előlegezheti meg a Volkswagen most bemutatott tanulmánya, ám van egy nagyon fontos eltérés: a több mint öt méter hosszú C Coupé GTE vadonatúj, hosszmotoros padlólemezre épül. Azon a piacon, ahová szánják, egyáltalán nem okoz meglepetést ez a konfiguráció: Kínában eddig is kapható volt az első generációs Škoda Superb vissza-Volkswagenesített kiadása.
Az autó nem csak hosszú, de rettentő tágas is (3014 mm tengelytáv), így az erősen döntött tetőoszlopok ellenére várhatóan tágas hely várja a magukat hátra befészkelő utasokat.
A C Coupé GTE fedélzetén a VW-csoport büszkesége: egy hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc kapott helyet. A négyhengeres TSI motor 210, a villanymotor 124 lóerős, a rendszerteljesítmény 245 LE, illetve 500 Nm. A lítium-ion akkumulátorok akár önmagukban is alkalmasak az autó mozgatására, legfeljebb 50 km-en át, 130 km/óránál nem gyorsabban. A 232 km/óra végsebességű autó 8,6 mp alatt gyorsul 100-ra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,3 l/100km.
A C Coupé GTE dizájnja az elektromos Volkswagenek jellegzetes LED-fényes arculatát követi, ám a németek (kínaiak) emelték a tétet: a nagy autót egyedi külső hangulatvilágítással szerelték fel. Ez az ajtózárak oldásakor lép működésbe, és az autó orrán lévő emblémától a hűtőmaszk felső peremén, majd a LED-es lámpatestek keretéig húzódik, megjelenik a karosszériába rejtett kilincseken, végül a hátsó lámpatesteket kiemelve a hátfalon lévő VW-logót is megvilágítja.
Az utastér az autó kettős személyiségét (nevezetesen hogy egyszerre szeretne sportszedán és sofőrös limuzin lenni) tükrözi. Ehhez a dualitáshoz külön üzleti üzemmódot tervezett a Volkswagen stábja, igaz, ez csak a tájékoztató-szórakoztató központ által megjelenített adatokra vonatkozik: az okostelefon naptárából a fedélzeti kijelzőre vihetők át a napi tennivalók, ami a sofőrnek segít az útvonaltervezésben és időbeosztásban, míg a fedélzeti GPS által megtervezett út utolsó száz méterei átvihetők a főnök telefonjára, hogy pontosan tudja, hogyan jut el a kocsitól a célállomásig gyalog.
A műszerfalat egyébként az autóiparban eddig nem használt damaszk acél díszíti: az ornamentális kardkészítésből átemelt eljárásban akár több száz rétegben kovácsolják egymásra az acélt, ami egyedi mintázatot eredményez.  
Az autó bővelkedik monitorokban, a középen elhelyezett, 12,3 colos, keret bélküli monitor mellett hasonló méretű LCD-panel helyettesíti a műszeregységet is, a VW Passatból megismert módon, végezetül a tágas hátsó üléseknél is van egy-egy 4,5 colos érintőképernyő, amelyekről a klímaberendezésen túl az audiorendszer, illetve az elektrokróm panoráma napfénytető is vezérelhető. 
Kézzel kell azonban működtetni az első ülések között elhelyezett pezsgőhűtőt.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.