Phaeton-pótló szedánkupé a VW-tól

500 Nm, 2,3 literes átlagfogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 08.15

Konnektoros hibrid kupélimuzin-tanulmánnyal lépett színre Kínában a Volkswagen. A Volkswagen C Coupé GTE nem csak hajtásláncában nyújt különlegeset.

A mai napon nyitó Sanghaji Autószalonon mutatta be négyajtós PHEV kupétanulmányát a Volkswagen. 
Formavilágában a márka jövőbeli irányvonalát, közvetlenül pedig a közelgő CC-t előlegezheti meg a Volkswagen most bemutatott tanulmánya, ám van egy nagyon fontos eltérés: a több mint öt méter hosszú C Coupé GTE vadonatúj, hosszmotoros padlólemezre épül. Azon a piacon, ahová szánják, egyáltalán nem okoz meglepetést ez a konfiguráció: Kínában eddig is kapható volt az első generációs Škoda Superb vissza-Volkswagenesített kiadása.
Az autó nem csak hosszú, de rettentő tágas is (3014 mm tengelytáv), így az erősen döntött tetőoszlopok ellenére várhatóan tágas hely várja a magukat hátra befészkelő utasokat.
A C Coupé GTE fedélzetén a VW-csoport büszkesége: egy hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc kapott helyet. A négyhengeres TSI motor 210, a villanymotor 124 lóerős, a rendszerteljesítmény 245 LE, illetve 500 Nm. A lítium-ion akkumulátorok akár önmagukban is alkalmasak az autó mozgatására, legfeljebb 50 km-en át, 130 km/óránál nem gyorsabban. A 232 km/óra végsebességű autó 8,6 mp alatt gyorsul 100-ra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,3 l/100km.
A C Coupé GTE dizájnja az elektromos Volkswagenek jellegzetes LED-fényes arculatát követi, ám a németek (kínaiak) emelték a tétet: a nagy autót egyedi külső hangulatvilágítással szerelték fel. Ez az ajtózárak oldásakor lép működésbe, és az autó orrán lévő emblémától a hűtőmaszk felső peremén, majd a LED-es lámpatestek keretéig húzódik, megjelenik a karosszériába rejtett kilincseken, végül a hátsó lámpatesteket kiemelve a hátfalon lévő VW-logót is megvilágítja.
Az utastér az autó kettős személyiségét (nevezetesen hogy egyszerre szeretne sportszedán és sofőrös limuzin lenni) tükrözi. Ehhez a dualitáshoz külön üzleti üzemmódot tervezett a Volkswagen stábja, igaz, ez csak a tájékoztató-szórakoztató központ által megjelenített adatokra vonatkozik: az okostelefon naptárából a fedélzeti kijelzőre vihetők át a napi tennivalók, ami a sofőrnek segít az útvonaltervezésben és időbeosztásban, míg a fedélzeti GPS által megtervezett út utolsó száz méterei átvihetők a főnök telefonjára, hogy pontosan tudja, hogyan jut el a kocsitól a célállomásig gyalog.
A műszerfalat egyébként az autóiparban eddig nem használt damaszk acél díszíti: az ornamentális kardkészítésből átemelt eljárásban akár több száz rétegben kovácsolják egymásra az acélt, ami egyedi mintázatot eredményez.  
Az autó bővelkedik monitorokban, a középen elhelyezett, 12,3 colos, keret bélküli monitor mellett hasonló méretű LCD-panel helyettesíti a műszeregységet is, a VW Passatból megismert módon, végezetül a tágas hátsó üléseknél is van egy-egy 4,5 colos érintőképernyő, amelyekről a klímaberendezésen túl az audiorendszer, illetve az elektrokróm panoráma napfénytető is vezérelhető. 
Kézzel kell azonban működtetni az első ülések között elhelyezett pezsgőhűtőt.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.