Lejjebb is, feljebb is lépett

Lexus ES ráncfelvarrás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 13.00

Kisebb alapmotorral, új funkciókkal, kibővített szín- és anyagválasztékkal érkezik a Lexus felfrissített nagy szedánja.

Az Európában nem forgalmazott ES a GS (4850 mm) és az LS (5090 mm) között félúton áll. A 4895 centis autót eddig az IS-ből is ismert 2,5 literes négyhengeres motorral, hibrid hajtáslánccal, valamint 3,5 literes V6-ossal forgalmazták, most viszont belépett a kínálatban egy közvetlen benzinbefecskendezéses, kétliteres szívómotor is. Az új alapmotorról egyelőre semmilyen érdemi információ nem áll rendelkezésre, de annyi bizonyos, hogy a kínai üzemanyag-fogyasztási szabványokhoz igazodó blokkot nem a nagyobb négyhengeres helyére, hanem az alá szánja a gyár.
A megújult modell csak a hajtásláncban lép lefelé, kivitelében és felszereltségben magasabb régiókba tör. A márka új dizájnjához igazodó fényszórókban LED-ek világítanak, az orrhoz hasonlóan a far rajzolatát is az NX által képviselt, merészebb vonalvezetés határozza meg. 
A karosszéria tíz árnyalatban rendelhető, a paletta négy színnel bővült, ami nem is különleges, annál érdekesebb, hogy a beltérben négyféle tónusban kérhető a háromféle üléskárpit, a dekorbetétek között pedig megjelent a bambusz, mint negyedikként választható opció.
A középkonzolon nagyobb, 4,2 colos képernyőt találunk, amely a jól ismert kontrollerről vezérelhető, a kormánykerék sportosabb lett. A komfortot módosított futóműhangolás és extra hangszigetelés fokozza. 
Biztonsági kérdésekben a Toyotánál frissen bevezetett, csokorba szedett védelmi rendszerek nyújtanak támogatást. A Lexus Safety System + az ütközés előtti felkészítő rendszertől a sávbantartó és automatikusan fékező megoldásokon át az önműködő távfény-vezérlésig minden modern technológiát tartalmaz, amely a luxuskategórián innen elvárható.

Kommentek

  • subtotal

    Kivülről még mindig egy rossz vicc kmopLexusosék dizájnja: mintha kínai kezdő autóépítők új orrot faragtak volna egy Avensisre egy CadCam gyorstalpaló után. Össze-vissza húzva az orr, cikáznak a vonalak, az oldala meg mint egy bádogól…
    A hátulja szódával elmegy, de azért az a szárny a hátulján megmosolyogtató.
    A belseje viszont kellemes, a legjobb Lexus dizájn eddig, persze a szokásos japó részletekkel mint az igénytelen gomberdő a kormánytól balra lenn a fekete műanyagban.
    A végére pedig: szerintem…

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.