Lejjebb is, feljebb is lépett

Lexus ES ráncfelvarrás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 13.00

Kisebb alapmotorral, új funkciókkal, kibővített szín- és anyagválasztékkal érkezik a Lexus felfrissített nagy szedánja.

Az Európában nem forgalmazott ES a GS (4850 mm) és az LS (5090 mm) között félúton áll. A 4895 centis autót eddig az IS-ből is ismert 2,5 literes négyhengeres motorral, hibrid hajtáslánccal, valamint 3,5 literes V6-ossal forgalmazták, most viszont belépett a kínálatban egy közvetlen benzinbefecskendezéses, kétliteres szívómotor is. Az új alapmotorról egyelőre semmilyen érdemi információ nem áll rendelkezésre, de annyi bizonyos, hogy a kínai üzemanyag-fogyasztási szabványokhoz igazodó blokkot nem a nagyobb négyhengeres helyére, hanem az alá szánja a gyár.
A megújult modell csak a hajtásláncban lép lefelé, kivitelében és felszereltségben magasabb régiókba tör. A márka új dizájnjához igazodó fényszórókban LED-ek világítanak, az orrhoz hasonlóan a far rajzolatát is az NX által képviselt, merészebb vonalvezetés határozza meg. 
A karosszéria tíz árnyalatban rendelhető, a paletta négy színnel bővült, ami nem is különleges, annál érdekesebb, hogy a beltérben négyféle tónusban kérhető a háromféle üléskárpit, a dekorbetétek között pedig megjelent a bambusz, mint negyedikként választható opció.
A középkonzolon nagyobb, 4,2 colos képernyőt találunk, amely a jól ismert kontrollerről vezérelhető, a kormánykerék sportosabb lett. A komfortot módosított futóműhangolás és extra hangszigetelés fokozza. 
Biztonsági kérdésekben a Toyotánál frissen bevezetett, csokorba szedett védelmi rendszerek nyújtanak támogatást. A Lexus Safety System + az ütközés előtti felkészítő rendszertől a sávbantartó és automatikusan fékező megoldásokon át az önműködő távfény-vezérlésig minden modern technológiát tartalmaz, amely a luxuskategórián innen elvárható.

Kommentek

  • subtotal

    Kivülről még mindig egy rossz vicc kmopLexusosék dizájnja: mintha kínai kezdő autóépítők új orrot faragtak volna egy Avensisre egy CadCam gyorstalpaló után. Össze-vissza húzva az orr, cikáznak a vonalak, az oldala meg mint egy bádogól…
    A hátulja szódával elmegy, de azért az a szárny a hátulján megmosolyogtató.
    A belseje viszont kellemes, a legjobb Lexus dizájn eddig, persze a szokásos japó részletekkel mint az igénytelen gomberdő a kormánytól balra lenn a fekete műanyagban.
    A végére pedig: szerintem…

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.