Az Európában nem forgalmazott ES a GS (4850 mm) és az LS (5090 mm) között félúton áll. A 4895 centis autót eddig az IS-ből is ismert 2,5 literes négyhengeres motorral, hibrid hajtáslánccal, valamint 3,5 literes V6-ossal forgalmazták, most viszont belépett a kínálatban egy közvetlen benzinbefecskendezéses, kétliteres szívómotor is. Az új alapmotorról egyelőre semmilyen érdemi információ nem áll rendelkezésre, de annyi bizonyos, hogy a kínai üzemanyag-fogyasztási szabványokhoz igazodó blokkot nem a nagyobb négyhengeres helyére, hanem az alá szánja a gyár.
A megújult modell csak a hajtásláncban lép lefelé, kivitelében és felszereltségben magasabb régiókba tör. A márka új dizájnjához igazodó fényszórókban LED-ek világítanak, az orrhoz hasonlóan a far rajzolatát is az NX által képviselt, merészebb vonalvezetés határozza meg. 
A karosszéria tíz árnyalatban rendelhető, a paletta négy színnel bővült, ami nem is különleges, annál érdekesebb, hogy a beltérben négyféle tónusban kérhető a háromféle üléskárpit, a dekorbetétek között pedig megjelent a bambusz, mint negyedikként választható opció.
A középkonzolon nagyobb, 4,2 colos képernyőt találunk, amely a jól ismert kontrollerről vezérelhető, a kormánykerék sportosabb lett. A komfortot módosított futóműhangolás és extra hangszigetelés fokozza. 
Biztonsági kérdésekben a Toyotánál frissen bevezetett, csokorba szedett védelmi rendszerek nyújtanak támogatást. A Lexus Safety System + az ütközés előtti felkészítő rendszertől a sávbantartó és automatikusan fékező megoldásokon át az önműködő távfény-vezérlésig minden modern technológiát tartalmaz, amely a luxuskategórián innen elvárható.