Fapados sportautó, 50 millióért

McLaren 540C

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 11.00

Minden eddiginél alapabb modellel rukkolt elő a McLaren. Az 540C komoly veszélyt jelenthet a 911 Turbóra, AMG GT-re.

Már egy ideje egyértelmű, hogy a McLaren szeretne beleharapni a nagyteljesítményű sportautók piaci tortájába. Az eddig csak a szupersportkocsik között játszó márka néhány hete, az 570S modell bevezetésével már ígéretes lépést tett ebbe az irányba, a Porsche 911 Turbónak, az Audi R8-nak és az AMG GT-nak azonban csak most lett igazán félni valója: megjelent ugyanis a McLaren kínálatának legmegfizethetőbb példánya, az átszámítva 52,5 millió forintért már most előrendelhető 540C.
A modell szénszálas monocoque vázszerkezete és alumínium borítópaneljei megegyeznek a nála mintegy 10 százalékkal drágább 570S komponenseivel.  Eltérő azonban az aerodinamikai csomag, és új keréktárcsákat is terveztek, amelyek elöl 19, hátul 20 colos méretben feszülnek az egyedi Pirelli abroncsok. A futómű alapvetően azonos, megmaradt a három állású adaptív lengéscsillapítás, de kényelmesebbre hangolták. 
Szintén a hétköznapi használhatóságra utal a kényelmi funkciók gazdag listája: alapfelszerelés lesz az ülések, az ajtók és a műszerfal bőrborítása, a középkonzoli érintőképernyő, a digitális rádió, a műholdas navigációs rendszer és a Bluetooth mobiltelefon kihangosító rendszer.
Puhánynak ennek ellenére nem nevezhető az autó: a középmotoros, hátsókerék-hajtású hajtáslánc konfigurációja és a hétfokozatú váltó nem változott, az 540 lóerős modell 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 320 km/óra (570S: 3,2 mp, illetve 328 km/óra.)
Az 540C első példányait 2016 elején szállítja ki a vevőkhöz a McLaren.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.