A Mercedes a közelmúltban ráncba szedte szabadidőjárműveinek nómenklatúráját. Így a GLC-ről rögtön tudhatjuk, hogy a márka legkisebb hátsókerék-hajtású modellcsaládjának tereptűrővé alakított változatáról van szó, a Coupé meg ugye adja magát: ahogy a GLE Coupé, az új tanulmány is a formai dinamizmust helyezi a praktikum elé.
Ezt viszont különösen szimpatikusan teszi: a műfajban gyakran előforduló, kissé sután lefutó hátfal helyett klasszikus kacsafarokban, majd függőleges hátfalban végződik az autó. Mindez az S-Coupé hátsó lámpatesteit idéző, futófényes irányjelzővel szerelt zárófényekkel és az eddig csak a Lexusnál látott, emeletes kipufogókkal együtt kissé ellentmondásos, de megkérdőjelezhetetlenül agresszív képet ad.
A 4,73 méteres autó 283 centis tengelytávon nyugszik, 21 colos kerekein megnyugtató magasságban a talaj fölött. A fenéklemezt masszív borítás óvja, és felesleges stíluselemként oldalsó fellépő is került a kupéra.  Az autó ugyanazokat a stíluselemeket (a motorházfedélen domborodó bordáktól a hatalmas első légbeömlőkig) alkalmazza, mint a nagyobb GLE Coupé, épp csak még hangsúlyosabban, ráadásul a karosszéria arányai is mások, így a 160 centi magas GLC kupé inkább idézi az AMG GT világát.
A tanulmányautó az AMG Sport verziókból ismerős, 367 lóerős, 520 Nm nyomatékú 3.0 V6 turbómotort kapta meg,hozzá a cég kilencfokozatú automata sebességváltóját. A látványos kipufogók hangját szelepek szabályozzák, így kertvárosban és versenypályán egyformán kompatibilis a hangzás. 
A Mercedes kvázi sorozatgyártásra érett tanulmányként beszél a GLC Coupéról, így legkésőbb ősszel, de inkább hamarabb már a végleges kiadást köszönthetjük – megkockáztatjuk, hagyományos kipufogóvégekkel.