Buckabarát sportkupé

Mercedes-Benz Concept GLC Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 09.00

A piac eddigi legsportosabb terepkupéja lehet a GLC, ha változatlan formában kerül sorozatgyártásra. A tanulmány az AMG GT lelki társának tűnik.

A Mercedes a közelmúltban ráncba szedte szabadidőjárműveinek nómenklatúráját. Így a GLC-ről rögtön tudhatjuk, hogy a márka legkisebb hátsókerék-hajtású modellcsaládjának tereptűrővé alakított változatáról van szó, a Coupé meg ugye adja magát: ahogy a GLE Coupé, az új tanulmány is a formai dinamizmust helyezi a praktikum elé.
Ezt viszont különösen szimpatikusan teszi: a műfajban gyakran előforduló, kissé sután lefutó hátfal helyett klasszikus kacsafarokban, majd függőleges hátfalban végződik az autó. Mindez az S-Coupé hátsó lámpatesteit idéző, futófényes irányjelzővel szerelt zárófényekkel és az eddig csak a Lexusnál látott, emeletes kipufogókkal együtt kissé ellentmondásos, de megkérdőjelezhetetlenül agresszív képet ad.
A 4,73 méteres autó 283 centis tengelytávon nyugszik, 21 colos kerekein megnyugtató magasságban a talaj fölött. A fenéklemezt masszív borítás óvja, és felesleges stíluselemként oldalsó fellépő is került a kupéra.  Az autó ugyanazokat a stíluselemeket (a motorházfedélen domborodó bordáktól a hatalmas első légbeömlőkig) alkalmazza, mint a nagyobb GLE Coupé, épp csak még hangsúlyosabban, ráadásul a karosszéria arányai is mások, így a 160 centi magas GLC kupé inkább idézi az AMG GT világát.
A tanulmányautó az AMG Sport verziókból ismerős, 367 lóerős, 520 Nm nyomatékú 3.0 V6 turbómotort kapta meg,hozzá a cég kilencfokozatú automata sebességváltóját. A látványos kipufogók hangját szelepek szabályozzák, így kertvárosban és versenypályán egyformán kompatibilis a hangzás. 
A Mercedes kvázi sorozatgyártásra érett tanulmányként beszél a GLC Coupéról, így legkésőbb ősszel, de inkább hamarabb már a végleges kiadást köszönthetjük – megkockáztatjuk, hagyományos kipufogóvégekkel.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.