Buckabarát sportkupé

Mercedes-Benz Concept GLC Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 09.00

A piac eddigi legsportosabb terepkupéja lehet a GLC, ha változatlan formában kerül sorozatgyártásra. A tanulmány az AMG GT lelki társának tűnik.

A Mercedes a közelmúltban ráncba szedte szabadidőjárműveinek nómenklatúráját. Így a GLC-ről rögtön tudhatjuk, hogy a márka legkisebb hátsókerék-hajtású modellcsaládjának tereptűrővé alakított változatáról van szó, a Coupé meg ugye adja magát: ahogy a GLE Coupé, az új tanulmány is a formai dinamizmust helyezi a praktikum elé.
Ezt viszont különösen szimpatikusan teszi: a műfajban gyakran előforduló, kissé sután lefutó hátfal helyett klasszikus kacsafarokban, majd függőleges hátfalban végződik az autó. Mindez az S-Coupé hátsó lámpatesteit idéző, futófényes irányjelzővel szerelt zárófényekkel és az eddig csak a Lexusnál látott, emeletes kipufogókkal együtt kissé ellentmondásos, de megkérdőjelezhetetlenül agresszív képet ad.
A 4,73 méteres autó 283 centis tengelytávon nyugszik, 21 colos kerekein megnyugtató magasságban a talaj fölött. A fenéklemezt masszív borítás óvja, és felesleges stíluselemként oldalsó fellépő is került a kupéra.  Az autó ugyanazokat a stíluselemeket (a motorházfedélen domborodó bordáktól a hatalmas első légbeömlőkig) alkalmazza, mint a nagyobb GLE Coupé, épp csak még hangsúlyosabban, ráadásul a karosszéria arányai is mások, így a 160 centi magas GLC kupé inkább idézi az AMG GT világát.
A tanulmányautó az AMG Sport verziókból ismerős, 367 lóerős, 520 Nm nyomatékú 3.0 V6 turbómotort kapta meg,hozzá a cég kilencfokozatú automata sebességváltóját. A látványos kipufogók hangját szelepek szabályozzák, így kertvárosban és versenypályán egyformán kompatibilis a hangzás. 
A Mercedes kvázi sorozatgyártásra érett tanulmányként beszél a GLC Coupéról, így legkésőbb ősszel, de inkább hamarabb már a végleges kiadást köszönthetjük – megkockáztatjuk, hagyományos kipufogóvégekkel.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.