Buckabarát sportkupé

Mercedes-Benz Concept GLC Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 09.00

A piac eddigi legsportosabb terepkupéja lehet a GLC, ha változatlan formában kerül sorozatgyártásra. A tanulmány az AMG GT lelki társának tűnik.

A Mercedes a közelmúltban ráncba szedte szabadidőjárműveinek nómenklatúráját. Így a GLC-ről rögtön tudhatjuk, hogy a márka legkisebb hátsókerék-hajtású modellcsaládjának tereptűrővé alakított változatáról van szó, a Coupé meg ugye adja magát: ahogy a GLE Coupé, az új tanulmány is a formai dinamizmust helyezi a praktikum elé.
Ezt viszont különösen szimpatikusan teszi: a műfajban gyakran előforduló, kissé sután lefutó hátfal helyett klasszikus kacsafarokban, majd függőleges hátfalban végződik az autó. Mindez az S-Coupé hátsó lámpatesteit idéző, futófényes irányjelzővel szerelt zárófényekkel és az eddig csak a Lexusnál látott, emeletes kipufogókkal együtt kissé ellentmondásos, de megkérdőjelezhetetlenül agresszív képet ad.
A 4,73 méteres autó 283 centis tengelytávon nyugszik, 21 colos kerekein megnyugtató magasságban a talaj fölött. A fenéklemezt masszív borítás óvja, és felesleges stíluselemként oldalsó fellépő is került a kupéra.  Az autó ugyanazokat a stíluselemeket (a motorházfedélen domborodó bordáktól a hatalmas első légbeömlőkig) alkalmazza, mint a nagyobb GLE Coupé, épp csak még hangsúlyosabban, ráadásul a karosszéria arányai is mások, így a 160 centi magas GLC kupé inkább idézi az AMG GT világát.
A tanulmányautó az AMG Sport verziókból ismerős, 367 lóerős, 520 Nm nyomatékú 3.0 V6 turbómotort kapta meg,hozzá a cég kilencfokozatú automata sebességváltóját. A látványos kipufogók hangját szelepek szabályozzák, így kertvárosban és versenypályán egyformán kompatibilis a hangzás. 
A Mercedes kvázi sorozatgyártásra érett tanulmányként beszél a GLC Coupéról, így legkésőbb ősszel, de inkább hamarabb már a végleges kiadást köszönthetjük – megkockáztatjuk, hagyományos kipufogóvégekkel.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.