Mintha egy gigantikus Mondeót szemlélnénk, a látszat azonban csal: a képeken a Ford Taurus látható. Az autót a kínai piacra építették, ott is az “igényes üzleti ügyfelek” örömére.
Az autót egy 2,7 literes, V6-os erőforrás hajtja, a műszaki részletek nem ismertek, azonban az EcoBoost címke arra enged következtetni, hogy tiszta üzemű, nagyteljesítményű turbómotorról van szó.
A LED-es fényszóróival, modern formanyelvével és 19 colos kerekeivel határozottan impozáns autó tervezői nem rugaszkodtak el a valóságtól: a Taurus bővelkedik praktikus tárolórekeszekben, a hátsó üléssor pedig nem csak tágas, de három szegmensben (40:20:40) ledönthető, így a lehető legpraktikusabban használható ki a rendelkezésre álló hely.
Ez utóbbi kissé ellent mond a Ford azon állításának, hogy az 5 méter hosszú, 295 centis tengelytávú modellt sofőrös limuzinnak szánták: a bőséges helykínálat mellett széles körben alkalmazott hangszigetelés, finom bőrkárpitozás, igényes kidolgozás, valamint teljes méretű panoráma-napfénytető gondoskodik a kellemes utazásról.
Aligha véletlen, hogy a Ford kizárólag Kínának szánja a Taurust: nálunk a Mondeo Vignale hivatott kielégíteni a prémium fordos élményekre vágyó vásárlók igényeit, míg Észak-Amerikában az emberek nagy szedánok helyett ma már szinte kizárólag szabadidőjárművet vásárolnak. Míg 2000-ben ez a szegmens a teljes személyautó és pick-up piac 12 százalékát tette ki, ma már mindössze az eladások 3 százalékát hozzák. 
Az eredetileg 1985-ben bevezetett Ford Taurus a kilencvenes évek derekán az USA első számú autója volt, amíg a Toyota Camry le nem taszította a trónról. A Ford a gyenge érdeklődés miatt 2006-ban nyugdíjazta a modellt, amely azonban egy évvel később visszatért. Feleslegesen: tavaly 25 százalékkal csökkent iránta a kereslet, az idei év első negyedévében 28 százalékot zuhantak a modell eladásai.
Jelenleg Kína a világ első számú nagyautó-piaca: évente négymillió felső kategóriás szedán talál itt gazdára, a szám 2020-ra elérheti az 5,3 milliót.