Luxusóriás a Fordtól

Kínában, Kínának épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.19. 08.00

Európa nem kap belőle, Kína annál inkább: az USA-ban egykor sikeres Taunus szedánnak elkészült a távol-keleti piacra optimalizált változata.

Mintha egy gigantikus Mondeót szemlélnénk, a látszat azonban csal: a képeken a Ford Taurus látható. Az autót a kínai piacra építették, ott is az “igényes üzleti ügyfelek” örömére.
Az autót egy 2,7 literes, V6-os erőforrás hajtja, a műszaki részletek nem ismertek, azonban az EcoBoost címke arra enged következtetni, hogy tiszta üzemű, nagyteljesítményű turbómotorról van szó.
A LED-es fényszóróival, modern formanyelvével és 19 colos kerekeivel határozottan impozáns autó tervezői nem rugaszkodtak el a valóságtól: a Taurus bővelkedik praktikus tárolórekeszekben, a hátsó üléssor pedig nem csak tágas, de három szegmensben (40:20:40) ledönthető, így a lehető legpraktikusabban használható ki a rendelkezésre álló hely.
Ez utóbbi kissé ellent mond a Ford azon állításának, hogy az 5 méter hosszú, 295 centis tengelytávú modellt sofőrös limuzinnak szánták: a bőséges helykínálat mellett széles körben alkalmazott hangszigetelés, finom bőrkárpitozás, igényes kidolgozás, valamint teljes méretű panoráma-napfénytető gondoskodik a kellemes utazásról.
Aligha véletlen, hogy a Ford kizárólag Kínának szánja a Taurust: nálunk a Mondeo Vignale hivatott kielégíteni a prémium fordos élményekre vágyó vásárlók igényeit, míg Észak-Amerikában az emberek nagy szedánok helyett ma már szinte kizárólag szabadidőjárművet vásárolnak. Míg 2000-ben ez a szegmens a teljes személyautó és pick-up piac 12 százalékát tette ki, ma már mindössze az eladások 3 százalékát hozzák. 
Az eredetileg 1985-ben bevezetett Ford Taurus a kilencvenes évek derekán az USA első számú autója volt, amíg a Toyota Camry le nem taszította a trónról. A Ford a gyenge érdeklődés miatt 2006-ban nyugdíjazta a modellt, amely azonban egy évvel később visszatért. Feleslegesen: tavaly 25 százalékkal csökkent iránta a kereslet, az idei év első negyedévében 28 százalékot zuhantak a modell eladásai.
Jelenleg Kína a világ első számú nagyautó-piaca: évente négymillió felső kategóriás szedán talál itt gazdára, a szám 2020-ra elérheti az 5,3 milliót.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.