Luxusóriás a Fordtól

Kínában, Kínának épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.19. 08.00

Európa nem kap belőle, Kína annál inkább: az USA-ban egykor sikeres Taunus szedánnak elkészült a távol-keleti piacra optimalizált változata.

Mintha egy gigantikus Mondeót szemlélnénk, a látszat azonban csal: a képeken a Ford Taurus látható. Az autót a kínai piacra építették, ott is az “igényes üzleti ügyfelek” örömére.
Az autót egy 2,7 literes, V6-os erőforrás hajtja, a műszaki részletek nem ismertek, azonban az EcoBoost címke arra enged következtetni, hogy tiszta üzemű, nagyteljesítményű turbómotorról van szó.
A LED-es fényszóróival, modern formanyelvével és 19 colos kerekeivel határozottan impozáns autó tervezői nem rugaszkodtak el a valóságtól: a Taurus bővelkedik praktikus tárolórekeszekben, a hátsó üléssor pedig nem csak tágas, de három szegmensben (40:20:40) ledönthető, így a lehető legpraktikusabban használható ki a rendelkezésre álló hely.
Ez utóbbi kissé ellent mond a Ford azon állításának, hogy az 5 méter hosszú, 295 centis tengelytávú modellt sofőrös limuzinnak szánták: a bőséges helykínálat mellett széles körben alkalmazott hangszigetelés, finom bőrkárpitozás, igényes kidolgozás, valamint teljes méretű panoráma-napfénytető gondoskodik a kellemes utazásról.
Aligha véletlen, hogy a Ford kizárólag Kínának szánja a Taurust: nálunk a Mondeo Vignale hivatott kielégíteni a prémium fordos élményekre vágyó vásárlók igényeit, míg Észak-Amerikában az emberek nagy szedánok helyett ma már szinte kizárólag szabadidőjárművet vásárolnak. Míg 2000-ben ez a szegmens a teljes személyautó és pick-up piac 12 százalékát tette ki, ma már mindössze az eladások 3 százalékát hozzák. 
Az eredetileg 1985-ben bevezetett Ford Taurus a kilencvenes évek derekán az USA első számú autója volt, amíg a Toyota Camry le nem taszította a trónról. A Ford a gyenge érdeklődés miatt 2006-ban nyugdíjazta a modellt, amely azonban egy évvel később visszatért. Feleslegesen: tavaly 25 százalékkal csökkent iránta a kereslet, az idei év első negyedévében 28 százalékot zuhantak a modell eladásai.
Jelenleg Kína a világ első számú nagyautó-piaca: évente négymillió felső kategóriás szedán talál itt gazdára, a szám 2020-ra elérheti az 5,3 milliót.

Kommentek

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.