Luxusóriás a Fordtól

Kínában, Kínának épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.19. 08.00

Európa nem kap belőle, Kína annál inkább: az USA-ban egykor sikeres Taunus szedánnak elkészült a távol-keleti piacra optimalizált változata.

Mintha egy gigantikus Mondeót szemlélnénk, a látszat azonban csal: a képeken a Ford Taurus látható. Az autót a kínai piacra építették, ott is az “igényes üzleti ügyfelek” örömére.
Az autót egy 2,7 literes, V6-os erőforrás hajtja, a műszaki részletek nem ismertek, azonban az EcoBoost címke arra enged következtetni, hogy tiszta üzemű, nagyteljesítményű turbómotorról van szó.
A LED-es fényszóróival, modern formanyelvével és 19 colos kerekeivel határozottan impozáns autó tervezői nem rugaszkodtak el a valóságtól: a Taurus bővelkedik praktikus tárolórekeszekben, a hátsó üléssor pedig nem csak tágas, de három szegmensben (40:20:40) ledönthető, így a lehető legpraktikusabban használható ki a rendelkezésre álló hely.
Ez utóbbi kissé ellent mond a Ford azon állításának, hogy az 5 méter hosszú, 295 centis tengelytávú modellt sofőrös limuzinnak szánták: a bőséges helykínálat mellett széles körben alkalmazott hangszigetelés, finom bőrkárpitozás, igényes kidolgozás, valamint teljes méretű panoráma-napfénytető gondoskodik a kellemes utazásról.
Aligha véletlen, hogy a Ford kizárólag Kínának szánja a Taurust: nálunk a Mondeo Vignale hivatott kielégíteni a prémium fordos élményekre vágyó vásárlók igényeit, míg Észak-Amerikában az emberek nagy szedánok helyett ma már szinte kizárólag szabadidőjárművet vásárolnak. Míg 2000-ben ez a szegmens a teljes személyautó és pick-up piac 12 százalékát tette ki, ma már mindössze az eladások 3 százalékát hozzák. 
Az eredetileg 1985-ben bevezetett Ford Taurus a kilencvenes évek derekán az USA első számú autója volt, amíg a Toyota Camry le nem taszította a trónról. A Ford a gyenge érdeklődés miatt 2006-ban nyugdíjazta a modellt, amely azonban egy évvel később visszatért. Feleslegesen: tavaly 25 százalékkal csökkent iránta a kereslet, az idei év első negyedévében 28 százalékot zuhantak a modell eladásai.
Jelenleg Kína a világ első számú nagyautó-piaca: évente négymillió felső kategóriás szedán talál itt gazdára, a szám 2020-ra elérheti az 5,3 milliót.

Kommentek

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.