Kínai kisautó a Peugeot Citroën-től

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.04.19. 14.00

Kínai együttműködésben fejleszt új kisautót a Peugeot Citroën. Ugyanarra az alapra épül majd a Dongfemg és a PSA autója.

A PSA Peugeot Citroën és a kínai Dongfeng Motor Group (DFG) 200 millió eurót (60 milliárd forint) fordít közös vállalkozás keretében egy új kisautó-padlólemez kifejlesztésére – közölte a francia autóipari konszern a Sanghaji Autószalon megnyitásának előestéjén.

 A költségek 60 százalékát a francia, 40 százalékát pedig a kínai fél viseli – írja a közlemény.

“Az új platform lehetővé teszi a PSA Peugeot Citroën és a DFG számára a saját piaci igényeinek leginkább megfelelő járművek gyártását” – fogalmaz a közlemény, hozzátéve, hogy az árak alacsonyan tartását a DFG beszállítói bázisa garantálja. A két autógyár emellett egy közös technológiai központot is létesít Sanghajban kifejezetten az ázsiai piacra szánt autók kifejlesztésére.

A két cég közös kínai vállalatát 1992-ben alapították. Tavaly a kínai vevőelégedettségi lista első helyén végeztek, miközben 30 százalékkal növelték eladásaikat a 11 százalékkal bővülő piacon. A céljuk, hogy 700 ezer autót adjanak el idén. Természetesen vannak önálló kínai modelljeik is, korábbi PSA modellek újragyártásával, de például a Citroen DS6 szabadidő-autó csak az ázsiai országnak készül.

Kommentek

  • Matyi2010

    “A két cég közös kínai vállalatát 1992-ben alapították…Természetesen vannak önálló kínai modelljeik is, korábbi PSA modellek újragyártásával, de például a Citroen DS6 szabadidő-autó csak az ázsiai országnak készül.”

    Természetesen ez így nem igaz. A DS6-ot meg persze a többi DS-t is a CAPSA, Changan-PSA gyártja, nem a DPCA (Dongfeng-Peugeot-Citroen Auto)

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.