Vonat még nem ment ilyen gyorsan

589 km/óra az új rekord

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.04.18. 12.10

Egy japán vonat megdöntötte az eddigi sebességrekordot, amikor tesztkörülmények között 589 km/órás sebességet ért el.

Egy maglev (magnetic levitation – mágneses lebegés) vonat megdöntötte a korábbi hasonló jármű sebességrekordját, 366 mérföld/órás (589 km/órás) sebességet ért el. A korábbi csúcs 2003-ból való, 361 mph (580 km/óra). Hagyományos vonatok között a francia TGV szerelvénye vezet 574,8 km/órával.

A Central Japan Railway Company bejelentése szerint a próba csütörtökön zajlott egy kísérleti pályán Jamanasiban.  Hét kocsiból álló szerelvénnyel száguldottak, amelyen 29 technikus utazott.

Keddre újabb próbát jelentett be a vasúttársaság, amikor is a remények szerint még gyorsabb lehet a szerelvény. Jelenleg az egyetlen közforgalmú maglev-vasútvonal Kínában, Sanghajban van. A japán társaság 2027-re tervezi hasonló Tokió és Nagoja közötti pályája megnyitását, ahol a várhatóan nem fognak ilyen tempóval száguldani a járművek. Előreláthatóan 314 mph (505 km/óra) sebességgel közlekedik majd a vonat, amellyel a 286 kilométeres távolságot 40 perc alatt teszi meg.

Így ment 500-zal korábban japán maglev-vonat:

A maglevről – Wikipédia:

A lebegő mágnesvasút, vagy gyakran használt angol rövidítéssel maglev vasút olyan vasúti rendszer, amelynél a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi. Elektromágnesek vannak a szerelvény aljában, amiket a kocsikban lévő akkumulátor táplál. Az azonos mágneses pólusok (a pályán illetve a vonaton) taszítják egymást. A maglev vonat részére teljesen különálló pálya kell. Ez jelentősen megdrágítja a beruházást.

A japán vonat gumikerekeken gyorsul fel, majd a 100 km/h-s sebesség elérése után a kerekek visszahúzódnak, amikor  az elektromos ellenállás nullára csökken, és a szerelvény lebegni kezd.

Kíváncsi vagy a leggyorsabb vonatokra? Kattints a képre és nézd meg a Vezess.hu top10-es gyűjteményét.

Vonat még nem ment ilyen gyorsan 1

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.