Jöhet a terepképes Škoda Fabia

Elsőkerék-hajtással

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.17. 13.00

Sajtóhírek szerint már két éven belül megérkezhet a Yeti Fabia alapú kistestvére

Nem először röppennek fel a hírek a négyméteres Škoda szabadidőjárműről; a vezess.hu oldalain is foglalkoztunk a Volkswagen Taigun rokonaként színre lépő, leendő modellel. Teljes azonban a káosz, minden alkalommal mások a részletek; most éppen úgy tűnik, egy másik vonalon indul el a fejlesztés, és a Škoda Citigo/VW Up bázisú törpeterepjáró helyett az aktuális Fabiára húzzák fel a soft-roadert, mégpedig nem is olyan sokára.
A Škoda vezérkara 2020-ra évi másfél millió darabra szeretné duzzasztani eladásait, és ebben kulcsszerep jut a szabadidőjárműveknek. Még idén megérkezik a hétüléses, nagyméretű SUV, 2017-ben a vadonatúj Yeti, a kettő között pedig, legkorábban 2016 végén színre léphet a városi miniterepjáró.
Akár másfél éven belül megláthatjuk tehát, hogy hogyan képzeli a Peugeot 2008, a Renault Captur vagy a Suzuki Vitara ellenlábasát a Škoda, de nagy meglepetésekre nem számítunk: a dizájn vélhetően hű marad a Fabiához, bár az autó valamivel hosszabb, magasabb és tágasabb lesz.
Ami a technológiai tartalmat illeti, az apróság nem fogja kannibalizálni a Yeti eladásait: utóbbi ugyanis az MQB padlólemezre épül, míg a Fabia család az elődmodell modernizált platformját kapta meg, így nem csak a modern szórakoztató és vezetőtámogató funkciók egy részéből marad ki, hanem az összkerékhajtás, illetve a hibrid hajtáslánc opciója is elérhetetlen álom marad a modell számára.
Képünkön X-Tomi 2014-es fantáziarajza a Fabia Scout modellről.

Kommentek

  • Gianniz

    Mint ős Skodás, lehet, hogy kevés lesz – a további jelentős növekedés. Az Octavia3 az egyetlen húzómodell, a többi kezd B kat.lenni, cserébe (vagy) jó drága lesz (Superb3).

    Praktikus, jó ár/értékű autók hol vannak? A Fabia3 egy szűk szar, 20 éves platformon.

  • v_szili

    Hát én azért nem temetném a márkát. Rekord rekord hátán.
    A Superb árlista és az autó ismeretének hiányában már ki is jelented, hogy drága lesz?

  • Fel_x

    Gianniz, lehet, hogy ős-skodás vagy, de hogy a piaci statisztikákat nem ismered, az egészen biztos. Könnyen ócskázol le mindent, amit még tán nem is láttál.
    Nem az a baj, hogy csak ős-Skodára telik? Savanyú a szőlő.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.