Emelt hasú sporthibrid az Auditól

734 LE, 2,4 l/100km

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.17. 11.00

A Prologue tanulmánycsalád immár harmadik tagja mutatkozik be. Az újonc az Allroad hagyományokat ápolja.

A kupé, majd a kombi után egy harmadik változatban is bemutatta leendő zászlóshajójának előtanulmányát az Audi. Az 5,13 méteres autót adaptív légrugózása 77 milliméterrel emeli a pár hete bemutatott Prologue Avant fölé, a hatalmas, 22 colos kerekek öblében 20 colos karbon-kerámia féktárcsák dolgoznak, elöl és hátul ötlengőkaros felfüggesztés tartja irányban az autót.
A hajtáslánc a már ismert konnektoros hibrid konfigurációt követi. A 4.0 V8 TFSI benzinmotor és a nyolcfokozatú automata váltóba integrált villanymotor együtt 734 lóerőt és 900 Nm nyomatékot mozgósít. Az összkerékhajtású autó 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2,4 l/100 km. Tisztán elektromos üzemben 54 kilométer tud megtenni, a töltéshez pedig még csatlakoztatni sem kell az autót, hála a szériagyártás felé tartó indukciós töltőrendszernek.
Mivel innovatív hajtáslánca lassan már sablonossá válik, az Audi a részletekre is ráfeküdt a Prologue Allroad kidolgozásánál. A csiszolt alumínium keresztléccel megbolondított e-tron hűtőmaszk két oldalán mátrix lézer fényszórók világítanak: ez a technológia gyakorlatilag pixelenként tudja kibocsátani vagy lekapcsolni a fényt, így tetszőleges vetítési mintázat valósítható meg. Hátul háromdimenziós házba foglalt LED lámpatesteket találunk.
Emelt hasú sporthibrid az Auditól 1
A beltérben a korábban megismert megoldások fogadnak: a légbeömlőket használaton kívül perforált lemez fedi, a vezető  és az utas előtt, valamint a középkonzol tövében érintőképernyőket találunk, ezeket head-up kijelző egészíti ki. Hátul további érintőképernyő szolgál a különböző funkciók szabályozására, az utasok azonosítására mobiltelefonjuk szolgál.
Nem csak a funkciók, az anyaghasználat is újszerű: kék-barna fa-, illetve bőrfelületek, alumínium és Alcantara borítja a belteret.

Kommentek

  • keeperbk

    Az csak egy dolog, hogy ugyanolyan bénán néz ki, mint az új bálna terepjárójuk, de a technikai megoldások szintjén is csak a parasztvakítás érvényesül. A hazai villamos energia árak mellett, a zengzetes 2,4l/100 valójában kb. így helyes: 2,4l/100km benzin + 11 liter benzin árának megfelelő villamos energia. Tisztára megéri.
    Minden hülyének, és rongyrázónak.
    Az már csak hab a tortán, hogy a csak hazudott emberbarát zöld technológia mellé, még odatesznek egy indukciós töltőt is, amiről biztos nem volna nehéz kimutatni, hogy többet árt az emberi szervezetnek, mintha 5 méterre élnénk, a nagyfesz. vezetéktől.
    Bravó Audi, ismét “nagyot alkottál”.

  • Iceman.

    Keeperbk: 14,1 kwh az akkuk kapacitása, ezzel 54km-t tud menni, az egyszerűség kedvéért 28-cal 100-at. 1 kwh elektromos áram ára kb 35 Ft bruttó. 28×35=980, tehát ha csupán elektromosan megy, akkor kevesebb mint három liter benzin ára az áram ára 100 km-re, ha meg korrigáljuk a vegyes móddal, tehát megy 54-et elektromosan aztán a maradékot benzinnel, akkor a 2,4l + 1,5 ‘liternyi’ áramot használ el. Tehát vagy hazug vagy, vagy ostoba, vagy mindkettő, de az biztos, hogy egy a buta fröcsögő antik közül.

  • Iceman.

    “… amiről biztos nem volna nehéz kimutatni,….” nálad sokkal okosabb emberek dolgoztak éveket azokon a méréseken, amellyel ki lehetne mutatni az egészségkárosító hatást.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.