Emelt hasú sporthibrid az Auditól

734 LE, 2,4 l/100km

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.17. 11.00

A Prologue tanulmánycsalád immár harmadik tagja mutatkozik be. Az újonc az Allroad hagyományokat ápolja.

A kupé, majd a kombi után egy harmadik változatban is bemutatta leendő zászlóshajójának előtanulmányát az Audi. Az 5,13 méteres autót adaptív légrugózása 77 milliméterrel emeli a pár hete bemutatott Prologue Avant fölé, a hatalmas, 22 colos kerekek öblében 20 colos karbon-kerámia féktárcsák dolgoznak, elöl és hátul ötlengőkaros felfüggesztés tartja irányban az autót.
A hajtáslánc a már ismert konnektoros hibrid konfigurációt követi. A 4.0 V8 TFSI benzinmotor és a nyolcfokozatú automata váltóba integrált villanymotor együtt 734 lóerőt és 900 Nm nyomatékot mozgósít. Az összkerékhajtású autó 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2,4 l/100 km. Tisztán elektromos üzemben 54 kilométer tud megtenni, a töltéshez pedig még csatlakoztatni sem kell az autót, hála a szériagyártás felé tartó indukciós töltőrendszernek.
Mivel innovatív hajtáslánca lassan már sablonossá válik, az Audi a részletekre is ráfeküdt a Prologue Allroad kidolgozásánál. A csiszolt alumínium keresztléccel megbolondított e-tron hűtőmaszk két oldalán mátrix lézer fényszórók világítanak: ez a technológia gyakorlatilag pixelenként tudja kibocsátani vagy lekapcsolni a fényt, így tetszőleges vetítési mintázat valósítható meg. Hátul háromdimenziós házba foglalt LED lámpatesteket találunk.
Emelt hasú sporthibrid az Auditól 1
A beltérben a korábban megismert megoldások fogadnak: a légbeömlőket használaton kívül perforált lemez fedi, a vezető  és az utas előtt, valamint a középkonzol tövében érintőképernyőket találunk, ezeket head-up kijelző egészíti ki. Hátul további érintőképernyő szolgál a különböző funkciók szabályozására, az utasok azonosítására mobiltelefonjuk szolgál.
Nem csak a funkciók, az anyaghasználat is újszerű: kék-barna fa-, illetve bőrfelületek, alumínium és Alcantara borítja a belteret.

Kommentek

  • keeperbk

    Az csak egy dolog, hogy ugyanolyan bénán néz ki, mint az új bálna terepjárójuk, de a technikai megoldások szintjén is csak a parasztvakítás érvényesül. A hazai villamos energia árak mellett, a zengzetes 2,4l/100 valójában kb. így helyes: 2,4l/100km benzin + 11 liter benzin árának megfelelő villamos energia. Tisztára megéri.
    Minden hülyének, és rongyrázónak.
    Az már csak hab a tortán, hogy a csak hazudott emberbarát zöld technológia mellé, még odatesznek egy indukciós töltőt is, amiről biztos nem volna nehéz kimutatni, hogy többet árt az emberi szervezetnek, mintha 5 méterre élnénk, a nagyfesz. vezetéktől.
    Bravó Audi, ismét “nagyot alkottál”.

  • Iceman.

    Keeperbk: 14,1 kwh az akkuk kapacitása, ezzel 54km-t tud menni, az egyszerűség kedvéért 28-cal 100-at. 1 kwh elektromos áram ára kb 35 Ft bruttó. 28×35=980, tehát ha csupán elektromosan megy, akkor kevesebb mint három liter benzin ára az áram ára 100 km-re, ha meg korrigáljuk a vegyes móddal, tehát megy 54-et elektromosan aztán a maradékot benzinnel, akkor a 2,4l + 1,5 ‘liternyi’ áramot használ el. Tehát vagy hazug vagy, vagy ostoba, vagy mindkettő, de az biztos, hogy egy a buta fröcsögő antik közül.

  • Iceman.

    “… amiről biztos nem volna nehéz kimutatni,….” nálad sokkal okosabb emberek dolgoztak éveket azokon a méréseken, amellyel ki lehetne mutatni az egészségkárosító hatást.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.