Emelt hasú sporthibrid az Auditól

734 LE, 2,4 l/100km

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.17. 11.00

A Prologue tanulmánycsalád immár harmadik tagja mutatkozik be. Az újonc az Allroad hagyományokat ápolja.

A kupé, majd a kombi után egy harmadik változatban is bemutatta leendő zászlóshajójának előtanulmányát az Audi. Az 5,13 méteres autót adaptív légrugózása 77 milliméterrel emeli a pár hete bemutatott Prologue Avant fölé, a hatalmas, 22 colos kerekek öblében 20 colos karbon-kerámia féktárcsák dolgoznak, elöl és hátul ötlengőkaros felfüggesztés tartja irányban az autót.
A hajtáslánc a már ismert konnektoros hibrid konfigurációt követi. A 4.0 V8 TFSI benzinmotor és a nyolcfokozatú automata váltóba integrált villanymotor együtt 734 lóerőt és 900 Nm nyomatékot mozgósít. Az összkerékhajtású autó 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2,4 l/100 km. Tisztán elektromos üzemben 54 kilométer tud megtenni, a töltéshez pedig még csatlakoztatni sem kell az autót, hála a szériagyártás felé tartó indukciós töltőrendszernek.
Mivel innovatív hajtáslánca lassan már sablonossá válik, az Audi a részletekre is ráfeküdt a Prologue Allroad kidolgozásánál. A csiszolt alumínium keresztléccel megbolondított e-tron hűtőmaszk két oldalán mátrix lézer fényszórók világítanak: ez a technológia gyakorlatilag pixelenként tudja kibocsátani vagy lekapcsolni a fényt, így tetszőleges vetítési mintázat valósítható meg. Hátul háromdimenziós házba foglalt LED lámpatesteket találunk.
Emelt hasú sporthibrid az Auditól 1
A beltérben a korábban megismert megoldások fogadnak: a légbeömlőket használaton kívül perforált lemez fedi, a vezető  és az utas előtt, valamint a középkonzol tövében érintőképernyőket találunk, ezeket head-up kijelző egészíti ki. Hátul további érintőképernyő szolgál a különböző funkciók szabályozására, az utasok azonosítására mobiltelefonjuk szolgál.
Nem csak a funkciók, az anyaghasználat is újszerű: kék-barna fa-, illetve bőrfelületek, alumínium és Alcantara borítja a belteret.

Kommentek

  • keeperbk

    Az csak egy dolog, hogy ugyanolyan bénán néz ki, mint az új bálna terepjárójuk, de a technikai megoldások szintjén is csak a parasztvakítás érvényesül. A hazai villamos energia árak mellett, a zengzetes 2,4l/100 valójában kb. így helyes: 2,4l/100km benzin + 11 liter benzin árának megfelelő villamos energia. Tisztára megéri.
    Minden hülyének, és rongyrázónak.
    Az már csak hab a tortán, hogy a csak hazudott emberbarát zöld technológia mellé, még odatesznek egy indukciós töltőt is, amiről biztos nem volna nehéz kimutatni, hogy többet árt az emberi szervezetnek, mintha 5 méterre élnénk, a nagyfesz. vezetéktől.
    Bravó Audi, ismét “nagyot alkottál”.

  • Iceman.

    Keeperbk: 14,1 kwh az akkuk kapacitása, ezzel 54km-t tud menni, az egyszerűség kedvéért 28-cal 100-at. 1 kwh elektromos áram ára kb 35 Ft bruttó. 28×35=980, tehát ha csupán elektromosan megy, akkor kevesebb mint három liter benzin ára az áram ára 100 km-re, ha meg korrigáljuk a vegyes móddal, tehát megy 54-et elektromosan aztán a maradékot benzinnel, akkor a 2,4l + 1,5 ‘liternyi’ áramot használ el. Tehát vagy hazug vagy, vagy ostoba, vagy mindkettő, de az biztos, hogy egy a buta fröcsögő antik közül.

  • Iceman.

    “… amiről biztos nem volna nehéz kimutatni,….” nálad sokkal okosabb emberek dolgoztak éveket azokon a méréseken, amellyel ki lehetne mutatni az egészségkárosító hatást.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.