Brutális hibriddel rukkolt elő a Peugeot

500 lóerő, minimális fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.16. 16.05

Dízelmotor helyett sportos benzinest épített be 4×4-es hibrid hajtásláncába a Peugeot. Az eredmény félelmetes, bárcsak valóra válna!

163 lóerős dízelmotor és egy 37 lóerős villanymotor – igen, a 3008 Hybrid4-ben megismert konfigurációban is használható a Peugeot összkerekes hibrid hajtáslánca. De mennyivel izgalmasabb, ha a kétliteres dízelt az RCZ R 270 lóerős, 1,6 literes turbómotorjával váltjuk ki, és egy helyett kettő villanymotort építünk be (egyet a hátsó tengelyre, egyet a sebességváltóba integrálva), ráadásul nem 37, hanem 115 lóerősöket.
Matematikailag így büszke 500 lóerő jön ki, ami persze egyszerre soha nem mozgósítható, de kétségtelen, hogy egy 308 méretű autóban nincs is szükség erre ahhoz, hogy halálra rémítsünk mindenkit az utakon: a 308 R Hybrid kerek 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Az autón persze látszik is a teljesítmény: nyomtávját elöl és hátul 80 mm-rel megtoldották, az aszfalttal 235/35 R19 méretű abroncsokon keresztül tartja a kapcsolatot. Az elöl elhelyezkedő, hatalmas légbeömlők szélén LED futófényes irányjelzők kaptak helyet. A kék fényezés fluroeszkáló festékkel készült, amelybe üvegszemcséket kevertek, az autó hátsó harmadát matt fekete festés borítja. A faron visszafogott légterelő és fékhűtő nyílások utalnak a teljesítményre.
Az utastérben négy különálló, egyedi kárpitozású sportülés, szürke tetőkárpit és stratégiai pontokon elhelyezett piros dekorelemek határozzák meg a hangulatot. A műszerfalat különleges, háromdimenziós eljárással gyártott szövet borítja, amely puha tapintású, anélkül, hogy habbal kellene feltölteni az alatta lévő felületet, ami segíti az újrahasznosíthatóságot.
A hatfokozatú váltó az apró kormánykerékről kapcsolható, a legfontosabb adatokat head-up kijelző jeleníti meg. A középkonzolról kapcsolható a négy üzemmód: a maximális teljesítményt és 730 Nm nyomatékot mozgósító időmérő, a 400LE/530 Nm teljesítményt biztosító verseny üzemmód, amelyben az első villanymotor csupán az intenzív gyorsítások során hajt, egyébként biztosítja az akkumulátor töltését. A közúti üzem 300 lóerőt és 400 Nm-t mozgósít, és egyáltalán nem használja az első villanymotort, míg az elektromos módusban elsősorban a hátsó villanymotor hajt, az első a gázpedál állásától függően segít be.
A minél tökéletesebb tömegelosztás érdekében a tervezők az üzemanyag-tartály helyére építették be a 3 kWh kapacitású akkumulátort, a tank átkerült a csomagtartóba, a villanymotor és a két transzformátor fölé. Az akkuk konnektorról is tölthetők, mindössze 45 perc alatt elérik teljes (szerény) kapacitásukat.
A fékrendszer 380 mm-es, belső hűtésű féktárcsák és négydugattyús nyergek, hátul 290 mm-es tárcsák lassítják az autót, bár ez csak a tartalék: az autó teljes sebességtartományában, akár 250 km/óránál is elsősorban regeneratív módon, a villanymotorok segítségével lassít.

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.