Brutális hibriddel rukkolt elő a Peugeot

500 lóerő, minimális fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.16. 16.05

Dízelmotor helyett sportos benzinest épített be 4×4-es hibrid hajtásláncába a Peugeot. Az eredmény félelmetes, bárcsak valóra válna!

163 lóerős dízelmotor és egy 37 lóerős villanymotor – igen, a 3008 Hybrid4-ben megismert konfigurációban is használható a Peugeot összkerekes hibrid hajtáslánca. De mennyivel izgalmasabb, ha a kétliteres dízelt az RCZ R 270 lóerős, 1,6 literes turbómotorjával váltjuk ki, és egy helyett kettő villanymotort építünk be (egyet a hátsó tengelyre, egyet a sebességváltóba integrálva), ráadásul nem 37, hanem 115 lóerősöket.
Matematikailag így büszke 500 lóerő jön ki, ami persze egyszerre soha nem mozgósítható, de kétségtelen, hogy egy 308 méretű autóban nincs is szükség erre ahhoz, hogy halálra rémítsünk mindenkit az utakon: a 308 R Hybrid kerek 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Az autón persze látszik is a teljesítmény: nyomtávját elöl és hátul 80 mm-rel megtoldották, az aszfalttal 235/35 R19 méretű abroncsokon keresztül tartja a kapcsolatot. Az elöl elhelyezkedő, hatalmas légbeömlők szélén LED futófényes irányjelzők kaptak helyet. A kék fényezés fluroeszkáló festékkel készült, amelybe üvegszemcséket kevertek, az autó hátsó harmadát matt fekete festés borítja. A faron visszafogott légterelő és fékhűtő nyílások utalnak a teljesítményre.
Az utastérben négy különálló, egyedi kárpitozású sportülés, szürke tetőkárpit és stratégiai pontokon elhelyezett piros dekorelemek határozzák meg a hangulatot. A műszerfalat különleges, háromdimenziós eljárással gyártott szövet borítja, amely puha tapintású, anélkül, hogy habbal kellene feltölteni az alatta lévő felületet, ami segíti az újrahasznosíthatóságot.
A hatfokozatú váltó az apró kormánykerékről kapcsolható, a legfontosabb adatokat head-up kijelző jeleníti meg. A középkonzolról kapcsolható a négy üzemmód: a maximális teljesítményt és 730 Nm nyomatékot mozgósító időmérő, a 400LE/530 Nm teljesítményt biztosító verseny üzemmód, amelyben az első villanymotor csupán az intenzív gyorsítások során hajt, egyébként biztosítja az akkumulátor töltését. A közúti üzem 300 lóerőt és 400 Nm-t mozgósít, és egyáltalán nem használja az első villanymotort, míg az elektromos módusban elsősorban a hátsó villanymotor hajt, az első a gázpedál állásától függően segít be.
A minél tökéletesebb tömegelosztás érdekében a tervezők az üzemanyag-tartály helyére építették be a 3 kWh kapacitású akkumulátort, a tank átkerült a csomagtartóba, a villanymotor és a két transzformátor fölé. Az akkuk konnektorról is tölthetők, mindössze 45 perc alatt elérik teljes (szerény) kapacitásukat.
A fékrendszer 380 mm-es, belső hűtésű féktárcsák és négydugattyús nyergek, hátul 290 mm-es tárcsák lassítják az autót, bár ez csak a tartalék: az autó teljes sebességtartományában, akár 250 km/óránál is elsősorban regeneratív módon, a villanymotorok segítségével lassít.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.