Brutális hibriddel rukkolt elő a Peugeot

500 lóerő, minimális fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.16. 16.05

Dízelmotor helyett sportos benzinest épített be 4×4-es hibrid hajtásláncába a Peugeot. Az eredmény félelmetes, bárcsak valóra válna!

163 lóerős dízelmotor és egy 37 lóerős villanymotor – igen, a 3008 Hybrid4-ben megismert konfigurációban is használható a Peugeot összkerekes hibrid hajtáslánca. De mennyivel izgalmasabb, ha a kétliteres dízelt az RCZ R 270 lóerős, 1,6 literes turbómotorjával váltjuk ki, és egy helyett kettő villanymotort építünk be (egyet a hátsó tengelyre, egyet a sebességváltóba integrálva), ráadásul nem 37, hanem 115 lóerősöket.
Matematikailag így büszke 500 lóerő jön ki, ami persze egyszerre soha nem mozgósítható, de kétségtelen, hogy egy 308 méretű autóban nincs is szükség erre ahhoz, hogy halálra rémítsünk mindenkit az utakon: a 308 R Hybrid kerek 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Az autón persze látszik is a teljesítmény: nyomtávját elöl és hátul 80 mm-rel megtoldották, az aszfalttal 235/35 R19 méretű abroncsokon keresztül tartja a kapcsolatot. Az elöl elhelyezkedő, hatalmas légbeömlők szélén LED futófényes irányjelzők kaptak helyet. A kék fényezés fluroeszkáló festékkel készült, amelybe üvegszemcséket kevertek, az autó hátsó harmadát matt fekete festés borítja. A faron visszafogott légterelő és fékhűtő nyílások utalnak a teljesítményre.
Az utastérben négy különálló, egyedi kárpitozású sportülés, szürke tetőkárpit és stratégiai pontokon elhelyezett piros dekorelemek határozzák meg a hangulatot. A műszerfalat különleges, háromdimenziós eljárással gyártott szövet borítja, amely puha tapintású, anélkül, hogy habbal kellene feltölteni az alatta lévő felületet, ami segíti az újrahasznosíthatóságot.
A hatfokozatú váltó az apró kormánykerékről kapcsolható, a legfontosabb adatokat head-up kijelző jeleníti meg. A középkonzolról kapcsolható a négy üzemmód: a maximális teljesítményt és 730 Nm nyomatékot mozgósító időmérő, a 400LE/530 Nm teljesítményt biztosító verseny üzemmód, amelyben az első villanymotor csupán az intenzív gyorsítások során hajt, egyébként biztosítja az akkumulátor töltését. A közúti üzem 300 lóerőt és 400 Nm-t mozgósít, és egyáltalán nem használja az első villanymotort, míg az elektromos módusban elsősorban a hátsó villanymotor hajt, az első a gázpedál állásától függően segít be.
A minél tökéletesebb tömegelosztás érdekében a tervezők az üzemanyag-tartály helyére építették be a 3 kWh kapacitású akkumulátort, a tank átkerült a csomagtartóba, a villanymotor és a két transzformátor fölé. Az akkuk konnektorról is tölthetők, mindössze 45 perc alatt elérik teljes (szerény) kapacitásukat.
A fékrendszer 380 mm-es, belső hűtésű féktárcsák és négydugattyús nyergek, hátul 290 mm-es tárcsák lassítják az autót, bár ez csak a tartalék: az autó teljes sebességtartományában, akár 250 km/óránál is elsősorban regeneratív módon, a villanymotorok segítségével lassít.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.