Nem épít belépőmodellt a Lamborghini

...sem hibridet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.14. 16.15

Egy amerikai autós szaklap érdekes kérdéseket szegezett a Lamborghini vezérigazgatójának. A válaszok logikusak, de nem túl biztatóak.

“Soha ne mondd, hogy soha, de egyelőre nem tervezünk belépőmodellel színre lépni” – mondta el a Car and Driver kérdéseire válaszolva Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnök-vezérigazgatója. A felvetés jogos volt, hiszen a McLaren és a Ferrari is pontosan ezen a lépésen gondolkodik, ám az Audi alá tartozó szupersport-gyártó a jelek szerint nem tartja izgalmasnak az 50 millió forintos ársávot.
Elképzelhető ugyanakkor, hogy vadonatúj belépőmodell helyett a Huracanba szerelt kisebb motorral próbálná meg letámadni a Porsche 911 Turbo és az Audi R8 V10 felségterületén vadászó modelleket. Nyolc- vagy akár hathengeres blokk is szóba jöhet, legalábbis elvi síkon.
Nem csak az alsó, de a legfelső ársávban sem kíván a többiekkel játszani a Lamborghini: a hibrid Asterion (képeinken) Winkelmann szerint csupán technológia demonstráció volt, amit azonban egyelőre nem kívánnak megvalósítani – nyilván addig, amíg a károsanyag-kibocsátási korlátozások rá nem kényszerítik a gyárat a benzin-elektromos technológia bevezetésére. 
 
Jelenlegi modelljeinek CO2-kibocsátásával kapcsolatban Winkelmann azt nyilatkozta, hogy globális mércével mérve elhanyagolható a Lamborghini szénlábnyoma, hiszen termékeiket nem általános célra, hanem alkalmi használatra, örömautónak vásárolják, így azok élettartamuk során az átlagosnál jóval kisebb futásteljesítményt érnek el.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.