Kémfotókon a csúcs-Audi

400 lóerős V8-assal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.14. 08.00

A korábban beígért Audi QS7 immár prototípusként rója Európa útjait. Látványra sem lesz utolsó a jövőre érkező gigász.

A napokban már mindent megírtunk az Audi közelgő csúcs-szabadidőjárművéről, a QS7-esről, amit a dolgok jelenlegi állása szerint tudni lehet: a nagy SUV az Audi egyelőre kísérleti stádiumú, elektromos kompresszorral erősített turbódízel-technológiáját kapja meg. 
Ebben elektromos légsűrítővel hidalják át a kezdeti turbólyukat, így biztosítva a magas fajlagos teljesítményt és a kedvező üzemanyag-fogyasztást. Bár az Audi erről nem nyilatkozott, minden bizonnyal az a négyliteres, nyolchengeres dízelmotor kerül majd be a QS7 orrába, amely jelenleg (4,2 literes lökettérfogattal) a Porsche Cayenne-ben szolgál, és amelyet később a Bentley Bentayga is megkap majd.
A prototípus egyébként meglehetősen visszafogottan adja elő magát: elölről csupán a ködfényszóró krómozott kerete, valamint a fémszínű kartervédelem árulkodik arról, hogy nem hétköznapi modellről van szó. A hátulnézet már árulkodóbb: a kétszer kettő kipufogóvég egyértelműen nyolchengeres motort jelez.
Az Audi QS7 pontos teljesítményadatai még nem ismertek; a becslések szerint több mint 400 lóerőre és 850 Nm-re számíthatunk. A nehéz autó biztos, hogy bőven 6,0 másodpercen belül gyorsul majd százra.
Felmerült egy másik Q7-variáns gondolata is: a valódi terepképességekkel rendelkező, felezővel szerelt offroad-Audi koncepciója azonban elég messze esik a márka arculatától. A gyár azonban nem zárkózik el kategorikusan az ötlettől, ha lesz rá igény, kis szériában megépíthetik.

Kommentek

  • keeperbk

    Teljesen semmitmondó, tucat kinézete van. Ezért az árért egy kicsit többet is dolgozhattak volna a dizájnerek.

  • zoldfulu2000

    Szerintem ijesztően eleresztette magát az Audi mostanában. Sem az A3 sem a Q7 nem igazán olyan szellemiséget képvisel amit megszoktunk egy Audiban.

  • Kempelen

    Jaj. Nem szép. Szerintem.

  • DTF

    audi nagyon elcseszerintette a fomratervte… pládt vehetnénke a lexuszról :D

  • Kempelen

    Nem örülnék DTF. Ez ugyan nem szép, de a Lexus szerintem kimondottan ízléstelen az én európai szememnek.

  • Norbi50

    Dizájnban most a Mercedes az etalon…
    Ez az új C Merci is gyönyörű lett.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.