Kell a Škoda, de nem fogy a Fabia

Negyedéves és havi rekord

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.13. 14.00

120 éves fennállása alatt most először adott el több mint 100 000 darab autót egyetlen hónap alatt a cseh márka. A Fabia viszont váratlanul gyengén teljesít.

Márciusban 102 100 darab autót értékesített világszerte a Škoda. Ez minden idők legjobb havi eredménye a cseh márkától, amely még soha nem adott el százezer darab fölött egyetlen hónap leforgása alatt.
A Škoda első számú piacán, Kínában 25 200 darab autót adtak el, ami 24,4 százalékos növekedésnek felel meg. Nyugat-Európában 46 600 (+2,6%), azon belül Németországban 15 500 (+6,9%) Škoda fogyott.
A kelet-európai régióban, pontosabban Oroszországban ellenben nem megy jól a Škodának: a teljes térségben 10 700 helyett 7100 darab Škoda talált gazdára márciusban, ezen belül a moszkvai képviselet 7800 helyett 4600 autót adott el. Közép-Európa 15 300 autóval képviselteti magát a Škoda térképén, a növekedés 14,3 százalékos. Ennek több mint a felét, 7300 darabot (+30,7%) a hazai, cseh piac vitte el. A magyar piacon márciusban 696 darab Škoda talált gazdára, a növekedés mértéke 8,7 százalék.
A modellekre bontott eredményeket a fenti táblázat tartalmazza. Az új generációs Superb gyártása március 12-én vette kezdetét, a piaci bevezetés júniusban kezdődik, az itt látható, gyenge számok tehát még az elődmodellre vonatkoznak. Érdekes viszont, hogy a január óta ferdehátú és kombi kivitelben egyaránt forgalmazott új Fabia iránt kisebb a kereslet, mint egy évvel korábban, az elődmodell esetében.

Kommentek

  • Gianniz

    Egyértelmű, hogy a Fabia a modelváltás miatt nem fogy, a 2-est már nem rendelik, a 3-as még nincs benne a statisztikában. Majd év végén kell megnézni, az lesz a valóság.

    Ettől függetlenül a Fabia3 nagy csalódás, 20 éves platform (nyilván a VW hibája), kicsi szűk. (Nevetséges tengelytáv) Ami elég volt 1999-ben, az ma már kevés. Persze a sok csicsa még segíthet rajta.

  • Kempelen

    Miért kellene nagyobb tengelytáv? Ez egy kisautó. 19990-ben 31 centi pont ugyanannyi volt, mint ma. 30 centi. Szerintem éppen ideje, hogy a kisautók kis autók legyenek, nem béna felfújt hodályok.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.