Orbán Viktor és a Kanwar család kókuszdiót tört az alapkőletételen

Apollo-gyár alapkőletétel Gyöngyöshalászon

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.04.10. 14.00

Sötét öltönyös politikusok, néhány színes ruhás indiai hölgy és pár újságíró előtt kókuszáldozattal helyezték el a Magyarországon épülő indiai gumiabroncs-gyár alapkövét.

Az óriási indiai családi vállalkozás, az Apollo Tyres (mellesleg a holland Vredestein márka tulajdonosa) Gyöngyöshalász melletti új gumigyára az utóbbi idők legjelentősebb magyar földön megvalósuló ipari beruházása. A 475 millió eurós befektetés az Apollónak sem piskóta, ez lesz a cég első, Indián kívüli zöldmezős beruházása.

Az építkezés ezekben a napokban indul, egyelőre nemigen látszik még ki a földből az új gumigyár:

Egyelőre ennyi épült meg a gyárból, a tervek szerint 2017-ben indul meg a termelés

A mai nap ünnepélyes alapkőletételre hívta a sajtót az Apollo. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Onkar S. Kanwar, fia, Neeraj Kanwar, a cég alelnöke és igazgatója és Orbán Viktor miniszterelnök elhelyezte az időkapszulát az alapkőben, majd rituálisan sziklához vágtak egy-egy kókuszdiót; ez a jelképes áldozat az indiaiak szerint legalább olyan biztosan meghozza majd a sikert az új létesítménynek, mint egy hordó átgurítása egy új hídon a mi építőipari hagyományaink szerint.

Az Apollo Tyres Ltd. elnök igazgatója az ünnepélyes alapkőletételen elmondta: “Mérföldkőhöz érkeztünk az Apollo Tyres-nél, pár éve még nem voltunk jelen Európában, ma pedig már a második gyártóegységünk építése veszi kezdetét.  A magyar termelés indításával tovább tudjuk növelni az európai piacra irányuló fókuszunkat.” Az eseményen a cég vezetői elmondták, stratégiájuk fontos része a magyarországi építkezés, hiszen az itteni termelés indulásával az egész kontinens piacát el tudják majd látni minőségi abroncsokkal. A gyöngyöshalászi gyár lesz a vállalat eddigi legmodernebb gyára, a state-of-the-art technológiával felszerelt üzem évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 000 darab tehergépjármű-abroncsot fog előállítani.

Az Apollo a Manchester United szponzora, a cég jó érzékkel tapintott rá a mai magyar kormányzat egyik kedves témájára a gumigyár alapkőletételén

A kiválasztott helyszín alig 100 km-re van Budapesttől, az új üzembe a toborzást az Apollo Tyres már év elején elkezdte. Március végén közel 90 végzős technikussal kötöttek ösztöndíjszerződést, első munkatársaik pedig már idén július 1-jétől munkaszerződést kapnak. Az év második felében további 150 technikust és friss diplomás mérnököt vesz fel a nemzetközi gumiabroncsgyártó Magyarországon.

Orbán Viktor gigantikus ívű beszédében méltatta az indiai kulturális értékeket, megemlítette, hogy a 40 év kommunizmus miatt milyen fontos számunkra a felzárkózáshoz egy-egy ilyen beruházás, örvendett a 975 új munkahelynek, ami komoly lépés szerinte a tervezett szinte teljes foglalkoztatáshoz, az öt évvel ezelőtti állapotot reménytelen nyomornak lefestve fényezte az ország mai gazdasági helyzetet és megköszönte az Apollónak, hogy technikus-képzésével hozzájárul a hazai szakoktatás modernizálásához is.

A miniszterelnök gördülékeny, ugyanakkor igen szerteágazó beszédben örvendett a munkahely-teremtő beruházásnak, az Apollo oktatási tevékenységének, az indiai kulturális értékeknek és a kölcsönös tiszteletnek

Arról nem tett említést, hogy 2008-ban részben pont a Fidesz népszavazási kezdeményezése miatt vonult vissza a beruházási tervektől az Apollo; akkor a mai kormánypárt még ellenzékben lévő gyöngyösi szervezete nem az új beruházásnak és a munkahely-teremtésnek örült, hanem a környezetszennyezéstől és a rákkeltő koromtól akarta megóvni az embereket. Változnak az idők.

Kommentek

  • erdesz.marika

    Ja…gondolhattam volna. Csak annyit kérdeznék, hogy ebben mi a hír???

  • kocogok

    Azt hittem már: lemondott…
    De sajnos neeeeeeeem!

  • Pistabátyám

    És a Taurus hova lett??? /ez nem Orbán bűne, már előtte elvesztegették!!!/ Nem azt kellett volna modernizálni, fejleszteni? A sok kifizetett állami támogatásból biztos kitelt volna!!!

  • Matyi2010

    Pistabátyám – 2015.04.11 11:06
    És a Taurus hova lett???

    Mint minden más kelet-európai gumiabroncs gyártót eladták. Így lett a Taurus mellett a lengyel Stomil és a román Victoria a Micheliné, A cseh Barum a Continentalé, a szlovén Sava a Goodyear-é.
    Persze ez nem ex-szocialista vívmány, a nyugat európai kihalakat is megeszik a marxi nagyhalak- így lett a Semperit a Continentalé vagy a Vredestein épp az Apollóé. Ma már a Pirelli féle nagyhalakat is megeszik a kínai mégnagyobb halak….
    Kicsit vicces, hogy a Taurus traktorgumikat ma már Romániában gyártják, de legalább a Taurusból lett Michelin a nyíregyházi gyárát fejleszti, ha a budapestit be is zárta.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.