Orbán Viktor és a Kanwar család kókuszdiót tört az alapkőletételen

Apollo-gyár alapkőletétel Gyöngyöshalászon

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.04.10. 14.00

Sötét öltönyös politikusok, néhány színes ruhás indiai hölgy és pár újságíró előtt kókuszáldozattal helyezték el a Magyarországon épülő indiai gumiabroncs-gyár alapkövét.

Az óriási indiai családi vállalkozás, az Apollo Tyres (mellesleg a holland Vredestein márka tulajdonosa) Gyöngyöshalász melletti új gumigyára az utóbbi idők legjelentősebb magyar földön megvalósuló ipari beruházása. A 475 millió eurós befektetés az Apollónak sem piskóta, ez lesz a cég első, Indián kívüli zöldmezős beruházása.

Az építkezés ezekben a napokban indul, egyelőre nemigen látszik még ki a földből az új gumigyár:

Egyelőre ennyi épült meg a gyárból, a tervek szerint 2017-ben indul meg a termelés

A mai nap ünnepélyes alapkőletételre hívta a sajtót az Apollo. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Onkar S. Kanwar, fia, Neeraj Kanwar, a cég alelnöke és igazgatója és Orbán Viktor miniszterelnök elhelyezte az időkapszulát az alapkőben, majd rituálisan sziklához vágtak egy-egy kókuszdiót; ez a jelképes áldozat az indiaiak szerint legalább olyan biztosan meghozza majd a sikert az új létesítménynek, mint egy hordó átgurítása egy új hídon a mi építőipari hagyományaink szerint.

Az Apollo Tyres Ltd. elnök igazgatója az ünnepélyes alapkőletételen elmondta: “Mérföldkőhöz érkeztünk az Apollo Tyres-nél, pár éve még nem voltunk jelen Európában, ma pedig már a második gyártóegységünk építése veszi kezdetét.  A magyar termelés indításával tovább tudjuk növelni az európai piacra irányuló fókuszunkat.” Az eseményen a cég vezetői elmondták, stratégiájuk fontos része a magyarországi építkezés, hiszen az itteni termelés indulásával az egész kontinens piacát el tudják majd látni minőségi abroncsokkal. A gyöngyöshalászi gyár lesz a vállalat eddigi legmodernebb gyára, a state-of-the-art technológiával felszerelt üzem évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 000 darab tehergépjármű-abroncsot fog előállítani.

Az Apollo a Manchester United szponzora, a cég jó érzékkel tapintott rá a mai magyar kormányzat egyik kedves témájára a gumigyár alapkőletételén

A kiválasztott helyszín alig 100 km-re van Budapesttől, az új üzembe a toborzást az Apollo Tyres már év elején elkezdte. Március végén közel 90 végzős technikussal kötöttek ösztöndíjszerződést, első munkatársaik pedig már idén július 1-jétől munkaszerződést kapnak. Az év második felében további 150 technikust és friss diplomás mérnököt vesz fel a nemzetközi gumiabroncsgyártó Magyarországon.

Orbán Viktor gigantikus ívű beszédében méltatta az indiai kulturális értékeket, megemlítette, hogy a 40 év kommunizmus miatt milyen fontos számunkra a felzárkózáshoz egy-egy ilyen beruházás, örvendett a 975 új munkahelynek, ami komoly lépés szerinte a tervezett szinte teljes foglalkoztatáshoz, az öt évvel ezelőtti állapotot reménytelen nyomornak lefestve fényezte az ország mai gazdasági helyzetet és megköszönte az Apollónak, hogy technikus-képzésével hozzájárul a hazai szakoktatás modernizálásához is.

A miniszterelnök gördülékeny, ugyanakkor igen szerteágazó beszédben örvendett a munkahely-teremtő beruházásnak, az Apollo oktatási tevékenységének, az indiai kulturális értékeknek és a kölcsönös tiszteletnek

Arról nem tett említést, hogy 2008-ban részben pont a Fidesz népszavazási kezdeményezése miatt vonult vissza a beruházási tervektől az Apollo; akkor a mai kormánypárt még ellenzékben lévő gyöngyösi szervezete nem az új beruházásnak és a munkahely-teremtésnek örült, hanem a környezetszennyezéstől és a rákkeltő koromtól akarta megóvni az embereket. Változnak az idők.

Kommentek

  • erdesz.marika

    Ja…gondolhattam volna. Csak annyit kérdeznék, hogy ebben mi a hír???

  • kocogok

    Azt hittem már: lemondott…
    De sajnos neeeeeeeem!

  • Pistabátyám

    És a Taurus hova lett??? /ez nem Orbán bűne, már előtte elvesztegették!!!/ Nem azt kellett volna modernizálni, fejleszteni? A sok kifizetett állami támogatásból biztos kitelt volna!!!

  • Matyi2010

    Pistabátyám – 2015.04.11 11:06
    És a Taurus hova lett???

    Mint minden más kelet-európai gumiabroncs gyártót eladták. Így lett a Taurus mellett a lengyel Stomil és a román Victoria a Micheliné, A cseh Barum a Continentalé, a szlovén Sava a Goodyear-é.
    Persze ez nem ex-szocialista vívmány, a nyugat európai kihalakat is megeszik a marxi nagyhalak- így lett a Semperit a Continentalé vagy a Vredestein épp az Apollóé. Ma már a Pirelli féle nagyhalakat is megeszik a kínai mégnagyobb halak….
    Kicsit vicces, hogy a Taurus traktorgumikat ma már Romániában gyártják, de legalább a Taurusból lett Michelin a nyíregyházi gyárát fejleszti, ha a budapestit be is zárta.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.