Orbán Viktor és a Kanwar család kókuszdiót tört az alapkőletételen

Apollo-gyár alapkőletétel Gyöngyöshalászon

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.04.10. 14.00

Sötét öltönyös politikusok, néhány színes ruhás indiai hölgy és pár újságíró előtt kókuszáldozattal helyezték el a Magyarországon épülő indiai gumiabroncs-gyár alapkövét.

Az óriási indiai családi vállalkozás, az Apollo Tyres (mellesleg a holland Vredestein márka tulajdonosa) Gyöngyöshalász melletti új gumigyára az utóbbi idők legjelentősebb magyar földön megvalósuló ipari beruházása. A 475 millió eurós befektetés az Apollónak sem piskóta, ez lesz a cég első, Indián kívüli zöldmezős beruházása.

Az építkezés ezekben a napokban indul, egyelőre nemigen látszik még ki a földből az új gumigyár:

Egyelőre ennyi épült meg a gyárból, a tervek szerint 2017-ben indul meg a termelés

A mai nap ünnepélyes alapkőletételre hívta a sajtót az Apollo. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Onkar S. Kanwar, fia, Neeraj Kanwar, a cég alelnöke és igazgatója és Orbán Viktor miniszterelnök elhelyezte az időkapszulát az alapkőben, majd rituálisan sziklához vágtak egy-egy kókuszdiót; ez a jelképes áldozat az indiaiak szerint legalább olyan biztosan meghozza majd a sikert az új létesítménynek, mint egy hordó átgurítása egy új hídon a mi építőipari hagyományaink szerint.

Az Apollo Tyres Ltd. elnök igazgatója az ünnepélyes alapkőletételen elmondta: “Mérföldkőhöz érkeztünk az Apollo Tyres-nél, pár éve még nem voltunk jelen Európában, ma pedig már a második gyártóegységünk építése veszi kezdetét.  A magyar termelés indításával tovább tudjuk növelni az európai piacra irányuló fókuszunkat.” Az eseményen a cég vezetői elmondták, stratégiájuk fontos része a magyarországi építkezés, hiszen az itteni termelés indulásával az egész kontinens piacát el tudják majd látni minőségi abroncsokkal. A gyöngyöshalászi gyár lesz a vállalat eddigi legmodernebb gyára, a state-of-the-art technológiával felszerelt üzem évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 000 darab tehergépjármű-abroncsot fog előállítani.

Az Apollo a Manchester United szponzora, a cég jó érzékkel tapintott rá a mai magyar kormányzat egyik kedves témájára a gumigyár alapkőletételén

A kiválasztott helyszín alig 100 km-re van Budapesttől, az új üzembe a toborzást az Apollo Tyres már év elején elkezdte. Március végén közel 90 végzős technikussal kötöttek ösztöndíjszerződést, első munkatársaik pedig már idén július 1-jétől munkaszerződést kapnak. Az év második felében további 150 technikust és friss diplomás mérnököt vesz fel a nemzetközi gumiabroncsgyártó Magyarországon.

Orbán Viktor gigantikus ívű beszédében méltatta az indiai kulturális értékeket, megemlítette, hogy a 40 év kommunizmus miatt milyen fontos számunkra a felzárkózáshoz egy-egy ilyen beruházás, örvendett a 975 új munkahelynek, ami komoly lépés szerinte a tervezett szinte teljes foglalkoztatáshoz, az öt évvel ezelőtti állapotot reménytelen nyomornak lefestve fényezte az ország mai gazdasági helyzetet és megköszönte az Apollónak, hogy technikus-képzésével hozzájárul a hazai szakoktatás modernizálásához is.

A miniszterelnök gördülékeny, ugyanakkor igen szerteágazó beszédben örvendett a munkahely-teremtő beruházásnak, az Apollo oktatási tevékenységének, az indiai kulturális értékeknek és a kölcsönös tiszteletnek

Arról nem tett említést, hogy 2008-ban részben pont a Fidesz népszavazási kezdeményezése miatt vonult vissza a beruházási tervektől az Apollo; akkor a mai kormánypárt még ellenzékben lévő gyöngyösi szervezete nem az új beruházásnak és a munkahely-teremtésnek örült, hanem a környezetszennyezéstől és a rákkeltő koromtól akarta megóvni az embereket. Változnak az idők.

Kommentek

  • erdesz.marika

    Ja…gondolhattam volna. Csak annyit kérdeznék, hogy ebben mi a hír???

  • kocogok

    Azt hittem már: lemondott…
    De sajnos neeeeeeeem!

  • Pistabátyám

    És a Taurus hova lett??? /ez nem Orbán bűne, már előtte elvesztegették!!!/ Nem azt kellett volna modernizálni, fejleszteni? A sok kifizetett állami támogatásból biztos kitelt volna!!!

  • Matyi2010

    Pistabátyám – 2015.04.11 11:06
    És a Taurus hova lett???

    Mint minden más kelet-európai gumiabroncs gyártót eladták. Így lett a Taurus mellett a lengyel Stomil és a román Victoria a Micheliné, A cseh Barum a Continentalé, a szlovén Sava a Goodyear-é.
    Persze ez nem ex-szocialista vívmány, a nyugat európai kihalakat is megeszik a marxi nagyhalak- így lett a Semperit a Continentalé vagy a Vredestein épp az Apollóé. Ma már a Pirelli féle nagyhalakat is megeszik a kínai mégnagyobb halak….
    Kicsit vicces, hogy a Taurus traktorgumikat ma már Romániában gyártják, de legalább a Taurusból lett Michelin a nyíregyházi gyárát fejleszti, ha a budapestit be is zárta.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.