Az olcsóbb casco sem kell az autósoknak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.04.10. 11.00

A casco átlagdíja 2014-ben alig haladta meg a 77 ezer forintot. Ennek ellenére az autósok többségének a jelenlegi árak mellett sem fér bele a casco a költségvetésbe.

A Genertel biztosító felméréséből kiderült, hogy a gépjármű-tulajdonosok közel 90 százaléka kizárólag ár alapján hozza meg döntését, így az elkövetkező időszakban nem is várható lényegesebb változás abban, hogy továbbra is csupán minden ötödik gépjármű-tulajdonos rendelkezik Magyarországon cascóval.
 
A KSH-adatok alapján Magyarországon 3,8 millió gépjármű van forgalomban, emellett közel 812 ezer casco szerződést tart nyilván a Mabisz. Ez 21 százalékos penetrációt jelent csupán, és ez az arány 2000 óta nem változik érdemben.

A járműértékesítés tavalyi növekedése kihatott a cascóra is: a Mabisz szerint a piac díjbevétele tavaly 1,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, míg a szerződések darabszáma 800 439-ről közel 812 000-re bővült. Tavaly minimális díjemelés volt a casco piacon, az átlagdíj 2014-ben 77 471 Ft volt, míg 2013-ban 76 209. Az árak korábban éveken át folyamatosan csökkentek.

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco biztosítást érdemes kötni, a válaszadók 78 százaléka válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körű biztonságot nyújtó cascót. Csupán 12 százalék szerint lenne elégséges csak töréskárra, míg 10 százalék szerint kizárólag lopáskárra biztosítást kötni. A válaszadók 40 százaléka bármilyen korú, 33 százalék 5-8 éves autóra is kötne casco biztosítást, és csak 19 százalék szerint lenne elég csak új autók esetében pénzt szánni erre.

Kommentek

  • subtotal

    Most fogok casco-t kötni egy 13 éves autóra, amit idén hoztam.
    Full casco ajánlatok száma a netrisken: 1
    A másik autóm törlesztését azért toltam ki 3 évvel, mert olyan horror árakon lehetett volna casco-t kötni rá, hogy még így is megérte.
    A visszatérítésekkel, különösen a casco-t chf-ben számolás miatti visszatérítéssel kifejezetten jó döntés volt.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.