Az olcsóbb casco sem kell az autósoknak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.04.10. 11.00

A casco átlagdíja 2014-ben alig haladta meg a 77 ezer forintot. Ennek ellenére az autósok többségének a jelenlegi árak mellett sem fér bele a casco a költségvetésbe.

A Genertel biztosító felméréséből kiderült, hogy a gépjármű-tulajdonosok közel 90 százaléka kizárólag ár alapján hozza meg döntését, így az elkövetkező időszakban nem is várható lényegesebb változás abban, hogy továbbra is csupán minden ötödik gépjármű-tulajdonos rendelkezik Magyarországon cascóval.
 
A KSH-adatok alapján Magyarországon 3,8 millió gépjármű van forgalomban, emellett közel 812 ezer casco szerződést tart nyilván a Mabisz. Ez 21 százalékos penetrációt jelent csupán, és ez az arány 2000 óta nem változik érdemben.

A járműértékesítés tavalyi növekedése kihatott a cascóra is: a Mabisz szerint a piac díjbevétele tavaly 1,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, míg a szerződések darabszáma 800 439-ről közel 812 000-re bővült. Tavaly minimális díjemelés volt a casco piacon, az átlagdíj 2014-ben 77 471 Ft volt, míg 2013-ban 76 209. Az árak korábban éveken át folyamatosan csökkentek.

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco biztosítást érdemes kötni, a válaszadók 78 százaléka válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körű biztonságot nyújtó cascót. Csupán 12 százalék szerint lenne elégséges csak töréskárra, míg 10 százalék szerint kizárólag lopáskárra biztosítást kötni. A válaszadók 40 százaléka bármilyen korú, 33 százalék 5-8 éves autóra is kötne casco biztosítást, és csak 19 százalék szerint lenne elég csak új autók esetében pénzt szánni erre.

Kommentek

  • subtotal

    Most fogok casco-t kötni egy 13 éves autóra, amit idén hoztam.
    Full casco ajánlatok száma a netrisken: 1
    A másik autóm törlesztését azért toltam ki 3 évvel, mert olyan horror árakon lehetett volna casco-t kötni rá, hogy még így is megérte.
    A visszatérítésekkel, különösen a casco-t chf-ben számolás miatti visszatérítéssel kifejezetten jó döntés volt.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.