Megtettük, mert megtehettük – így kommentálta a váltást a Tesla szóvivője, amikor bevezették a minőségi ugrással járó változást. Az eddig alapverzió, a 380 lóerős, 335 km hatótávolságú 60-as modell helyébe lépő 70D összkerékhajtást, 514 lóerőt és 385 kilométeres hatótávolságot kínál.


A modellváltás mintegy 7 százalékos árnövekedéssel járt: a korábbi 71 helyett 76 ezer dollár (21 millió Ft) lett így a Model S alapára, mínusz a helyi és szövetségi adókedvezmények. Az áremelkedés valójában ennél is kevesebb, mivel az új modellhez alapáron kínálják az országos töltőhálózat használatának jogát, ami eddig 2000 dolláros opció volt.
A módosításnak két oka is volt. Egyrészt a gyártó szerint csekély volt a kereslet a viszonylag olcsó alapmodell iránt (két éve már ezért adták fel az akkori legkisebb, 40 kWh kapacitású akkucsomaggal szerelt alapmodell gyártását), másrészt már készül a márka valóban megfizethetőbb, harmadik modellje, aminek így sikerült helyet csinálni a kínálatban. A Model 3 nagyjából fele annyiba fog kerülni, mint a 70D, és már 2017-ben piacra kerülhet.
A Tesla növekedésének kulcsa egyébként nem ezekben, hanem a hamarosan színre lépő szabadidőjárműben rejlik. A szárnyas ajtós Model X hozzásegítheti a Teslát ahhoz, hogy elérje ambiciózus tervét, és idén 55 ezer autót értékesítsen világszerte.
A Tesla legutóbbi nagy dobása az összkerékhajtás bevezetése volt. Hogy ez pontosan mit jelent menetdinamikai szempontból? A 691 lóerős csúcsmodellben ezt:
És ezt: