Ez lehet a világ leggyorsabb szedánja

386 km/órára hajtanak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.09. 09.00

Miután megépítette a világ leggyorsabb személyautóját, most a négyajtósok körében kéri magának a trófeát a Hennessey.

A Cadillac CTS-V nem egy tipikus focimami-szedán. 6,2 literes V8-as motorját kompresszor erősíti, a 640 LE-höz 854 Nm nyomaték társul, a végsebesség 320 km/óra, a százas tempót 4 másodpercnél rövidebb idő alatt éri el a Brembo fékekkel és Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal szerelt autó.
Legtöbben boldogan beérnénk ennyivel, a Hennessey számára azonban ez legfeljebb kiindulási alapnak megfelelő. A világ leggyorsabb autóját jegyző műhely kidobta a nagy szedán kompresszorát, és dupla turbót illesztett a V8-asra. Kovácsolt alumínium dugattyúkat,egyedi főtengelyt, átdolgozott hengerfejeket építettek be, lecserélték az üzemanyag-ellátó rendszert, beszereltek egy levegős intercoolert, a motor két végére sportlégszűrőket, illetve rozsdamentes acél kipufogót illesztettek.
Így már megfelelt John Hennessey ízlésének a sportos Cadillac: a teljesítmény meghaladja az 1000 lóerőt, a becsült végsebesség 384 km/óra. Ezzel könnyedén leiskolázná akár a Brabus brutális E-osztályát is, de hogy végül elnyeri-e az áhított címet, az majd a mért gyorsulásoknál kiderül.
Idén mindössze 24 darabot készül építeni a szupererős négyajtósból a cég, amely diszkréten hallgat az árakról – az csak ügyfeleire és rá tartozik.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.