Már tesztelik a Rolls-Royce terepjáróját

Idegen testben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.08. 08.00

A Rolls-Royce megkezdte leendő szabadidőjárművének közúti és terep-tesztjeit. Az autó még nincs kész, egyelőre a felfüggesztést nyúzzák, egy Phantom testébe rejtve.

Ilyen szürreális Rolls-Royce is ritkán kerül utcára: egy rövidített tengelytávú Phantom II emelt hasmagassággal, szárnnyal a hátán. Bár az utóbbi funkciójára nem derült fény, alighanem a nagyobb tengelyterhelést hivatott szimulálni, a látvány mindenképpen sokkoló.
Az öszvér járgány a cég februári bejelentését követően jött létre: akkor jelentették be ugyanis hivatalosan, hogy belefognak a Cullinan Projektbe, azaz a leendő szabadidőjárművük építésébe. Ez nem jelenti feltétlenül, hogy a szériamodellt is a világ legnagyobb gyémántjáról fogják elnevezni, bár tekintve, hogy az a brit királyi jogart díszíti, találó volna.
A képeken látható prototípus mérete hozzávetőlegesen megegyezik a leendő SUV-éval, formajegyeiből azonban értelemszerűen nem érdemes annak dizájnjára következtetni.
A jelenlegi fázisban az új modellhez kifejlesztendő felfüggesztés vizsgázik. Nem egyértelmű, hogy a hajtás már összkerekes-e, vagy csak a futóművön dolgoznak, mindenesetre a gyár a közutakon megszokott varázsszőnyeg-finomságú rugózást ígéri, a magas építésmódnál felmerülő szempontok – oldaldőlés, billegés – megnyugtató megoldása mellett. A tesztek macskakövön, felgyűrt aszfalton, emellett egy sor autóipari tesztfelületen zajlanak majd, fele-felerészben közúton, illetve terepen.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.