Már tesztelik a Rolls-Royce terepjáróját

Idegen testben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.08. 08.00

A Rolls-Royce megkezdte leendő szabadidőjárművének közúti és terep-tesztjeit. Az autó még nincs kész, egyelőre a felfüggesztést nyúzzák, egy Phantom testébe rejtve.

Ilyen szürreális Rolls-Royce is ritkán kerül utcára: egy rövidített tengelytávú Phantom II emelt hasmagassággal, szárnnyal a hátán. Bár az utóbbi funkciójára nem derült fény, alighanem a nagyobb tengelyterhelést hivatott szimulálni, a látvány mindenképpen sokkoló.
Az öszvér járgány a cég februári bejelentését követően jött létre: akkor jelentették be ugyanis hivatalosan, hogy belefognak a Cullinan Projektbe, azaz a leendő szabadidőjárművük építésébe. Ez nem jelenti feltétlenül, hogy a szériamodellt is a világ legnagyobb gyémántjáról fogják elnevezni, bár tekintve, hogy az a brit királyi jogart díszíti, találó volna.
A képeken látható prototípus mérete hozzávetőlegesen megegyezik a leendő SUV-éval, formajegyeiből azonban értelemszerűen nem érdemes annak dizájnjára következtetni.
A jelenlegi fázisban az új modellhez kifejlesztendő felfüggesztés vizsgázik. Nem egyértelmű, hogy a hajtás már összkerekes-e, vagy csak a futóművön dolgoznak, mindenesetre a gyár a közutakon megszokott varázsszőnyeg-finomságú rugózást ígéri, a magas építésmódnál felmerülő szempontok – oldaldőlés, billegés – megnyugtató megoldása mellett. A tesztek macskakövön, felgyűrt aszfalton, emellett egy sor autóipari tesztfelületen zajlanak majd, fele-felerészben közúton, illetve terepen.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.