Bohókás szabadidő-autó francia génekkel

Citroën Aircross tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.08. 11.00

Kínában mutatja be, de nemzetközi szerepet szán új szabadidőjárművének a Citroën. Az Aircross a C4 szellemiségét ragozza tovább.

Amikor a Citroën bemutatta a Cactus tanulmányt, senki nem gondolta, hogy meg merik építeni. Aztán nem hogy megtették, sikerre is vitték: a C4 család bohókás családi járgánya a közelmúltban nem csak az év legjobb formaterve díjat nyerte el, hanem a vezess.hu tetszését is, ha nem is osztatlanul.
A most bemutatott Aircross persze nem közútra termett, hanem terepre, ezért az Airbump légbuborékok helyét másfajta újítások vették át: az Alloy Bump alumínium méhsejt szerkezetből épül fel, és a terepen elszenvedhető apróbb ütésektől védi oldalról az autót. Az Air Signs ellenben egyszerre markáns optikai elem és hatékony aerodinamikai innováció: a hátsó ablak krómozott kerete a menetszél elsimítását szolgálja, akár csak az elöl elhelyezett, függőleges rések. 
A B-oszlop nélküli szerkezet révén könnyen megközelíthető utastérben masszív, túlméretes fotelek várják az utasokat, vidám kárpitjuk és a gyereküléseket idéző, körkörös fejtámla egyszerre kelti biztonság és fényűzés érzését.
Miközben a Cactusban semmi tárolóhely nem jutott a két első ülés közé, az Aircrossban egyetlen hatalmas rakodóüreg tölti be a teret. További rakodófelületek várnak az ajtókon és a műszerfal felső részén.
Kezelőszervekben tudatosan nem bővelkedik az Aircross: a két érintőképernyőn keresztül minden elintézhető az autóban. A 12 colos panorámamonitorok egyike egyetlen mozdulattal, motorosan áttolható az utas elé, ugyanakkor a kettőt egymás mellé helyezve folytonos, extra széles kijelzővé válnak.
Bohókás szabadidő-autó francia génekkel 1
Az utasok közötti kommunikációt az ülésekbe épített mikrofonok és hangszórók segítik: így célzottan beszélgethetnek egymással, anélkül, hogy a többieket zavarnák. Az autó környezetéről kívül elhelyezett webkamerákkal rögzíthetünk felvételt, amit aztán navigációs metaadatokkal megspékelve fel is tölthetünk a világhálóra, hadd lássák a barátaink, merre járunk, és hogy lehet odajutni.
Az Aircross utazásra termett, de vezetése is izgalmas élménynek ígérkezik. A konnektoros hibrid hajtáslánc belsőégésű eleme egy 220 LE-s, 275 Nm nyomatékú 1,6 literes turbómotor; a 95 lóerős villanymotor a hátsó tengelyt hajtja 200 Nm-rel. A lítium-ion akkuk egy feltöltéssel (3,5 óra) 50 kilométernyi emissziómentes közlekedést tesznek lehetővé. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,7 liter/100 km, a CO2-kibocsátás 39 g/km, miközben a 458 centis autó 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Kommentek

  • keeperbk

    Pár héttel ez előtt, pont ezen az oldalon gyalázták földig a kínaiakat (az előírt trendnek megfelelően), hogy milyen pofátlanul koppintottak le egy autót. Csak nekem tűnik úgy, hogy a franciák is ezt tették?? Hát persze, hogy nem. Gyakorlatilag minden gyártó egy-két sikeres modellből lopkodja össze a sajátját, közben kínosan figyel arra, hogy néhány jelentéktelen módosítással hülyét csináljanak a vevőkből/jogvédőkből és előadják a nagy újítót. Az elmúlt évtizedben az a minimum, hogy a gyártók 80%-ánál találunk a BMW-től származó motorikus megoldásokat, és a 70%-ánál szintén onnan származó dizájn megoldásokat. A valódi fejlesztések terén 1-2 gyártó viszi a hátán az összes többit.

  • keeperbk

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.