Bohókás szabadidő-autó francia génekkel

Citroën Aircross tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.08. 11.00

Kínában mutatja be, de nemzetközi szerepet szán új szabadidőjárművének a Citroën. Az Aircross a C4 szellemiségét ragozza tovább.

Amikor a Citroën bemutatta a Cactus tanulmányt, senki nem gondolta, hogy meg merik építeni. Aztán nem hogy megtették, sikerre is vitték: a C4 család bohókás családi járgánya a közelmúltban nem csak az év legjobb formaterve díjat nyerte el, hanem a vezess.hu tetszését is, ha nem is osztatlanul.
A most bemutatott Aircross persze nem közútra termett, hanem terepre, ezért az Airbump légbuborékok helyét másfajta újítások vették át: az Alloy Bump alumínium méhsejt szerkezetből épül fel, és a terepen elszenvedhető apróbb ütésektől védi oldalról az autót. Az Air Signs ellenben egyszerre markáns optikai elem és hatékony aerodinamikai innováció: a hátsó ablak krómozott kerete a menetszél elsimítását szolgálja, akár csak az elöl elhelyezett, függőleges rések. 
A B-oszlop nélküli szerkezet révén könnyen megközelíthető utastérben masszív, túlméretes fotelek várják az utasokat, vidám kárpitjuk és a gyereküléseket idéző, körkörös fejtámla egyszerre kelti biztonság és fényűzés érzését.
Miközben a Cactusban semmi tárolóhely nem jutott a két első ülés közé, az Aircrossban egyetlen hatalmas rakodóüreg tölti be a teret. További rakodófelületek várnak az ajtókon és a műszerfal felső részén.
Kezelőszervekben tudatosan nem bővelkedik az Aircross: a két érintőképernyőn keresztül minden elintézhető az autóban. A 12 colos panorámamonitorok egyike egyetlen mozdulattal, motorosan áttolható az utas elé, ugyanakkor a kettőt egymás mellé helyezve folytonos, extra széles kijelzővé válnak.
Bohókás szabadidő-autó francia génekkel 1
Az utasok közötti kommunikációt az ülésekbe épített mikrofonok és hangszórók segítik: így célzottan beszélgethetnek egymással, anélkül, hogy a többieket zavarnák. Az autó környezetéről kívül elhelyezett webkamerákkal rögzíthetünk felvételt, amit aztán navigációs metaadatokkal megspékelve fel is tölthetünk a világhálóra, hadd lássák a barátaink, merre járunk, és hogy lehet odajutni.
Az Aircross utazásra termett, de vezetése is izgalmas élménynek ígérkezik. A konnektoros hibrid hajtáslánc belsőégésű eleme egy 220 LE-s, 275 Nm nyomatékú 1,6 literes turbómotor; a 95 lóerős villanymotor a hátsó tengelyt hajtja 200 Nm-rel. A lítium-ion akkuk egy feltöltéssel (3,5 óra) 50 kilométernyi emissziómentes közlekedést tesznek lehetővé. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,7 liter/100 km, a CO2-kibocsátás 39 g/km, miközben a 458 centis autó 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Kommentek

  • keeperbk

    Pár héttel ez előtt, pont ezen az oldalon gyalázták földig a kínaiakat (az előírt trendnek megfelelően), hogy milyen pofátlanul koppintottak le egy autót. Csak nekem tűnik úgy, hogy a franciák is ezt tették?? Hát persze, hogy nem. Gyakorlatilag minden gyártó egy-két sikeres modellből lopkodja össze a sajátját, közben kínosan figyel arra, hogy néhány jelentéktelen módosítással hülyét csináljanak a vevőkből/jogvédőkből és előadják a nagy újítót. Az elmúlt évtizedben az a minimum, hogy a gyártók 80%-ánál találunk a BMW-től származó motorikus megoldásokat, és a 70%-ánál szintén onnan származó dizájn megoldásokat. A valódi fejlesztések terén 1-2 gyártó viszi a hátán az összes többit.

  • keeperbk

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.