Bohókás szabadidő-autó francia génekkel

Citroën Aircross tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.08. 11.00

Kínában mutatja be, de nemzetközi szerepet szán új szabadidőjárművének a Citroën. Az Aircross a C4 szellemiségét ragozza tovább.

Amikor a Citroën bemutatta a Cactus tanulmányt, senki nem gondolta, hogy meg merik építeni. Aztán nem hogy megtették, sikerre is vitték: a C4 család bohókás családi járgánya a közelmúltban nem csak az év legjobb formaterve díjat nyerte el, hanem a vezess.hu tetszését is, ha nem is osztatlanul.
A most bemutatott Aircross persze nem közútra termett, hanem terepre, ezért az Airbump légbuborékok helyét másfajta újítások vették át: az Alloy Bump alumínium méhsejt szerkezetből épül fel, és a terepen elszenvedhető apróbb ütésektől védi oldalról az autót. Az Air Signs ellenben egyszerre markáns optikai elem és hatékony aerodinamikai innováció: a hátsó ablak krómozott kerete a menetszél elsimítását szolgálja, akár csak az elöl elhelyezett, függőleges rések. 
A B-oszlop nélküli szerkezet révén könnyen megközelíthető utastérben masszív, túlméretes fotelek várják az utasokat, vidám kárpitjuk és a gyereküléseket idéző, körkörös fejtámla egyszerre kelti biztonság és fényűzés érzését.
Miközben a Cactusban semmi tárolóhely nem jutott a két első ülés közé, az Aircrossban egyetlen hatalmas rakodóüreg tölti be a teret. További rakodófelületek várnak az ajtókon és a műszerfal felső részén.
Kezelőszervekben tudatosan nem bővelkedik az Aircross: a két érintőképernyőn keresztül minden elintézhető az autóban. A 12 colos panorámamonitorok egyike egyetlen mozdulattal, motorosan áttolható az utas elé, ugyanakkor a kettőt egymás mellé helyezve folytonos, extra széles kijelzővé válnak.
Bohókás szabadidő-autó francia génekkel 1
Az utasok közötti kommunikációt az ülésekbe épített mikrofonok és hangszórók segítik: így célzottan beszélgethetnek egymással, anélkül, hogy a többieket zavarnák. Az autó környezetéről kívül elhelyezett webkamerákkal rögzíthetünk felvételt, amit aztán navigációs metaadatokkal megspékelve fel is tölthetünk a világhálóra, hadd lássák a barátaink, merre járunk, és hogy lehet odajutni.
Az Aircross utazásra termett, de vezetése is izgalmas élménynek ígérkezik. A konnektoros hibrid hajtáslánc belsőégésű eleme egy 220 LE-s, 275 Nm nyomatékú 1,6 literes turbómotor; a 95 lóerős villanymotor a hátsó tengelyt hajtja 200 Nm-rel. A lítium-ion akkuk egy feltöltéssel (3,5 óra) 50 kilométernyi emissziómentes közlekedést tesznek lehetővé. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,7 liter/100 km, a CO2-kibocsátás 39 g/km, miközben a 458 centis autó 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Kommentek

  • keeperbk

    Pár héttel ez előtt, pont ezen az oldalon gyalázták földig a kínaiakat (az előírt trendnek megfelelően), hogy milyen pofátlanul koppintottak le egy autót. Csak nekem tűnik úgy, hogy a franciák is ezt tették?? Hát persze, hogy nem. Gyakorlatilag minden gyártó egy-két sikeres modellből lopkodja össze a sajátját, közben kínosan figyel arra, hogy néhány jelentéktelen módosítással hülyét csináljanak a vevőkből/jogvédőkből és előadják a nagy újítót. Az elmúlt évtizedben az a minimum, hogy a gyártók 80%-ánál találunk a BMW-től származó motorikus megoldásokat, és a 70%-ánál szintén onnan származó dizájn megoldásokat. A valódi fejlesztések terén 1-2 gyártó viszi a hátán az összes többit.

  • keeperbk

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.