Észak-Európában építenék India első szupersportkocsiját

Mean Metal Motors M-Zero

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 11.00

Gonosz fém: így nevezi saját magát az az indiai start-up vállalkozás, amely hamarosan középmotoros szupersportkocsival készül öregbíteni az ország autóiparát.

Az M-Zero neve ellenére nem tisztán elektromos meghajtást kap, de vélhetően képes lesz károsanyag-kibocsátás nélküli üzemre: 4,0 literes V8-as motorját két turbó, valamint legalább kettő villanymotor erősíti, a kombinált rendszerteljesítmény valahol 800 LE körül lesz.
A könnyű szénszálas monocoque vázba központi helyen beépített hajtáslánc várhatóan kiváló vezethetőséget kölcsönöz majd az autónak, amely gyártói számítása szerint 3,0 másodperc alatt gyorsítana 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra lehet. Mindezt egy pontosan négyméteres, 122 centi magas, 1,9 méter széles karosszériában – az M-Zero igazán extrém valaminek ígérkezik.
Mindez persze még csak a jövő zenéje: az M-Zero eddig csupán számítógépes terv formájában létezik, abból viszont rögtön kettő is a levegőben van még. A legkevésbé sincs tehát véglegesítve a projekt, de már csak a poén kedvéért is jó volna látni, hogy tényleg képesek-e megépíteni az álomautót az ambiciózus indiai vállalkozók.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.