Észak-Európában építenék India első szupersportkocsiját

Mean Metal Motors M-Zero

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 11.00

Gonosz fém: így nevezi saját magát az az indiai start-up vállalkozás, amely hamarosan középmotoros szupersportkocsival készül öregbíteni az ország autóiparát.

Az M-Zero neve ellenére nem tisztán elektromos meghajtást kap, de vélhetően képes lesz károsanyag-kibocsátás nélküli üzemre: 4,0 literes V8-as motorját két turbó, valamint legalább kettő villanymotor erősíti, a kombinált rendszerteljesítmény valahol 800 LE körül lesz.
A könnyű szénszálas monocoque vázba központi helyen beépített hajtáslánc várhatóan kiváló vezethetőséget kölcsönöz majd az autónak, amely gyártói számítása szerint 3,0 másodperc alatt gyorsítana 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra lehet. Mindezt egy pontosan négyméteres, 122 centi magas, 1,9 méter széles karosszériában – az M-Zero igazán extrém valaminek ígérkezik.
Mindez persze még csak a jövő zenéje: az M-Zero eddig csupán számítógépes terv formájában létezik, abból viszont rögtön kettő is a levegőben van még. A legkevésbé sincs tehát véglegesítve a projekt, de már csak a poén kedvéért is jó volna látni, hogy tényleg képesek-e megépíteni az álomautót az ambiciózus indiai vállalkozók.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.