Bentley-motorral jön a sportos Audi SUV

Audi SQ7

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 10.00

Elektromos kompresszorral megtámogatott turbó erősíti a nagy Audi szabadidőjármű sportváltozatának motorját. Az SQ7 valamikor jövőre léphet színre.

Az Audi RS5 TDI-e tanulmány fedélzetén a vezess.hu munkatársa is belekóstolt abba a technológiába, amely a Volkswagen-csoport (egyelőre prémium és luxuskategóriás) dízelmotorjainak jövőjét képviseli. Hamarosan azonban az átlagember is megismerheti az elektromos kompresszorral kiegészített turbódízelek erényeit – mármint azok az átlagemberek, akik megengedhetik maguknak az Audi Q7 csúcsmodelljét.
A 2016-ban debütáló SQ7 a jelenlegi hírek szerint V8-as dízelmotort kaphat. Ez leginkább a Porsche Cayenne S-ből ismerős, ott 385 lóerőre képes erőforrás lehet, esetleg 4,2 helyett 4,0 literes lökettérfogattal. Az SQ7 teljesítménye elérheti a 400 lóerőt, a forgatónyomaték a 850 Nm-t. A hírek szerint egyébként ugyanez a blokk kerül majd a Bentley Bentayga szuperterepjáróba is, értelemszerűen még nagyobb teljesítménnyel.
A jövőre színre lépő SQ7-nek lépést kell tartania a piac legerősebb dízeljeivel, mindenekelőtt a 381 lóerős BMW X5 M50d-vel, amely 5,3 másodperc alatt gyorsul százra. Mivel a Q7 jelenlegi legerősebb dízelverziója 272 lóerős, háromliteres motorjával 6,5 másodpercre képes, nem tűnik elérhetetlenül távolinak lefaragni azt az egy másodpercet.
Q7

Kommentek

  • Szõrõs

    Ez egy autós szakportál?
    Fenét!
    Az Audi által gyártott motorok kerülnek a Lamborghinikbe, és a Bentley-kbe is, és nem fordítva!
    Valaki világosítsa már fel ezeket a “szakújságírókat”. Nem ez az első tévedésük!

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.